Gå til innhold

Brus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags brus kan man trygt drikke? Har lest at ligth og brus med koffein ikke er bra.

Anonymous poster hash: 34e1b...030

Skrevet

Brus er uansett ikke sunt, graviditet er et godt spark bak for å redusere inntaket. 

Anonymous poster hash: cdf8a...a2c
Skrevet

Brus gir barnet mer luft i magen og barnet blir i tillegg mer utsatt for å få kolikk.

Skrevet

Drikker lite brus, men blir jo litt når man er samlet fler. Så tenker på den som er best. Hjemme drikker jeg bare vann :-)

Skrevet

Jeg ville gått for noe som er koffeinfritt og noe som er naturlig sukker i (i stede for light brus altså)

Tror ikke 1-2 glass av og til skader, men ikke gjør som min mor og drikke ca 2-3 liter brus om dagen.

Hun har tilsammen 4 barn og alle med kraftig kolikk  :huh:

Tanten min fikk tvillinger, hun drakk brus kun i bursdager og lignende. 

Tvillingene hadde ingen form for kolikk.

At du velger vann hjemme er supert!! :tommelopp: Da går det helt fint med noen glass brus i ny og ne.

Skrevet

Men hvilken brus er koffeinfri? :-)

Skrevet

Fanta og sprite/7-up skal være koffeinfri

Tror kanskje at solo også er koffeinfri

Er det noen spesielle brus du er glad i?

Jeg kan godt sjekke opp altså :)

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Er veldig gla i Pepsi max, men det er uaktuelt nå ;-)

Skrevet

Må si mange av dere virker hysteriske 😂 her drikker jeg brus og koser meg gjerne med et glass eller 2 rett som det er ;-) det er ikke det verste en kan gjøre når en går gravid. For å si det slik 😅😁

Husk å kose dere også! Drakk pepsi max med 1 mann også. Ikke noen varige men på henne altså😉

Skrevet

Jeg drikker aldri brus, men de gangene vi har middagsbesøk eller er på middagsbesøk, drikker jeg ofte boblevann (Farris, Olden etc). Jeg vil jo si det er mye sunnere enn brus... Og det er sosialt akseptert. Måtte noen runder til hos alle venner og familie med vanlig vann til middagene fordi jeg ikke ville ha brus, og vi serverte boblevann når de var hos oss, og til slutt skjønte de tegninga ;-) Nå får jeg alltid tilbudt boblevann, og flere er også begynt å drikke det fremfor brus, i hvert fall når jeg spiser sammen med dem. 

Anonymous poster hash: 9b1c9...d75
Skrevet

Boblevann er supert alternativ i stede for brus. 

Men vil man ikke ha koffein eller light brus i barnet bør man holde seg unna alle typer Cola og Pepsi :)

Skrevet

Heldigvis er ikke jeg en stor brusdrikker i utgangspunktet, og nå som jeg er gravid byr det meg hvertfall i mot, blir bare uggen! men en gang i blandt smaker det godt med et glass brus, da gjerne forfriskende varianter som solo,sprite og villa, de skal være uten koffein mener jeg :)

Anonymous poster hash: b02c3...6d8

Skrevet

jeg drakk brus og fikk ikke kollikk barn.men drakk ikke brus etter han blei født og de tre første mnd frem da han reagerte på det.

jeg drikker brus nå også,men ikke cola omtrent pga jeg er redd for og abortere.er i uke 6 bare.

men

Anonymous poster hash: 14457...5f7
Skrevet

Jeg ELSKER Pepsi max, men tror ikke det er sunt å drikke mye av det i svangerskapet. Så nå kjøper jeg en halv liter hver fredag. Denne koser jeg meg skikkelig med på kontoret hihi. De små gleder :) Ellers kan den Farrisen som er blandet med eplejuice være et alternativ - den har ikke koffein og har jo til og med litt vitaminer fra epler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...