Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Noen som kan svare meg på dette? Hva skjer om man har gjeldsordning og flytter inn til ny samboer i en annen kommune, Men unnlater å fortelle dette til namsmannen, nav og folkeregister? Hva skjer om dette blir oppdaget etter et havt år? 😱 Anonymous poster hash: ee7a8...6b7
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Det er straffbart å ikke melde flytting. Hva slags straff vet jeg ikke, men det kommer kanskje an på konsekvensen av å unnlate å fortelle?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Det er straffbart å ikke melde flytting. Hva slags straff vet jeg ikke, men det kommer kanskje an på konsekvensen av å unnlate å fortelle? Det er vel gjort for å ikke gå ned i inntekt, (aap), og med tanke på bidrag, og å ikke måtte betale mer på gjeldsordningen.. Anonymous poster hash: ee7a8...6b7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Det er svindel. Du plikter å si i fra. Du skal betale etter evne. Om du får samboer skal livsoppholdet endres, husleie etc. Kreditorene kan si opp gjeldsordningen, og da får du ikke sanert gjelden. Hva straffen er for svindlingen vet jeg ikke. Du har sikkert hatt mye morro for pengene, så du bør gjøre opp for deg etter evne og ikke sitte der å berike deg selv ved å få lavere utgiftrr. Hvem tror du da må ta tapet? Jo det er kreditorenes øvrige kunder, og det er meg og andre inne på forumet her. Du burde skamme deg for i det hele tatt å tenke tanken. Anonymous poster hash: 525f8...b57
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Det er straffbart å ikke melde flytting. Hva slags straff vet jeg ikke, men det kommer kanskje an på konsekvensen av å unnlate å fortelle? Det er vel gjort for å ikke gå ned i inntekt, (aap), og med tanke på bidrag, og å ikke måtte betale mer på gjeldsordningen.. Anonymous poster hash: ee7a8...6b7 Nei gud forby om du måtte betale tilbake litt mer av din egen gjeld.... Anonymous poster hash: d94bb...0f5
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Det er straffbart å ikke melde flytting. Hva slags straff vet jeg ikke, men det kommer kanskje an på konsekvensen av å unnlate å fortelle?Det er vel gjort for å ikke gå ned i inntekt, (aap), og med tanke på bidrag, og å ikke måtte betale mer på gjeldsordningen.. Anonymous poster hash: ee7a8...6b7 Nei gud forby om du måtte betale tilbake litt mer av din egen gjeld.... Anonymous poster hash: d94bb...0f5 Det er ikke meg det gjelder. Lurer bare på om jeg skal melde fra om det. Personen det gjelder jobber også litt svart, men det kan jeg ikke bevise:/ Anonymous poster hash: ee7a8...6b7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Det er straffbart å ikke melde flytting. Hva slags straff vet jeg ikke, men det kommer kanskje an på konsekvensen av å unnlate å fortelle?Det er vel gjort for å ikke gå ned i inntekt, (aap), og med tanke på bidrag, og å ikke måtte betale mer på gjeldsordningen.. Anonymous poster hash: ee7a8...6b7 Nei gud forby om du måtte betale tilbake litt mer av din egen gjeld.... Anonymous poster hash: d94bb...0f5 Det er ikke meg det gjelder. Lurer bare på om jeg skal melde fra om det. Personen det gjelder jobber også litt svart, men det kan jeg ikke bevise:/ Anonymous poster hash: ee7a8...6b7 Ja, det synes jeg du skal melde Anonymous poster hash: d94bb...0f5
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Det er svindel. Du plikter å si i fra. Du skal betale etter evne. Om du får samboer skal livsoppholdet endres, husleie etc. Kreditorene kan si opp gjeldsordningen, og da får du ikke sanert gjelden. Hva straffen er for svindlingen vet jeg ikke. Du har sikkert hatt mye morro for pengene, så du bør gjøre opp for deg etter evne og ikke sitte der å berike deg selv ved å få lavere utgiftrr. Hvem tror du da må ta tapet? Jo det er kreditorenes øvrige kunder, og det er meg og andre inne på forumet her. Du burde skamme deg for i det hele tatt å tenke tanken. Anonymous poster hash: 525f8...b57 Det er ikke med det gjelder. Men jeg lurer på å melde fra om det. Hvem kontakter jeg isåfall? Nav, namsmann eller folkeregister? Anonymous poster hash: ee7a8...6b7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Det er straffbart å ikke melde flytting. Hva slags straff vet jeg ikke, men det kommer kanskje an på konsekvensen av å unnlate å fortelle?Det er vel gjort for å ikke gå ned i inntekt, (aap), og med tanke på bidrag, og å ikke måtte betale mer på gjeldsordningen.. Anonymous poster hash: ee7a8...6b7 Nei gud forby om du måtte betale tilbake litt mer av din egen gjeld.... Anonymous poster hash: d94bb...0f5 Det er ikke meg det gjelder. Lurer bare på om jeg skal melde fra om det. Personen det gjelder jobber også litt svart, men det kan jeg ikke bevise:/ Anonymous poster hash: ee7a8...6b7 Ja, det synes jeg du skal melde Anonymous poster hash: d94bb...0f5 Men til hvem? Anonymous poster hash: ee7a8...6b7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Det er svindel. Du plikter å si i fra. Du skal betale etter evne. Om du får samboer skal livsoppholdet endres, husleie etc. Kreditorene kan si opp gjeldsordningen, og da får du ikke sanert gjelden. Hva straffen er for svindlingen vet jeg ikke. Du har sikkert hatt mye morro for pengene, så du bør gjøre opp for deg etter evne og ikke sitte der å berike deg selv ved å få lavere utgiftrr. Hvem tror du da må ta tapet? Jo det er kreditorenes øvrige kunder, og det er meg og andre inne på forumet her. Du burde skamme deg for i det hele tatt å tenke tanken. Anonymous poster hash: 525f8...b57 Det er ikke med det gjelder. Men jeg lurer på å melde fra om det. Hvem kontakter jeg isåfall? Nav, namsmann eller folkeregister? Anonymous poster hash: ee7a8...6b7 Det var godt å høre. Namsmann, nav, skattemyndigheter. Anonymous poster hash: 525f8...b57
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Det er svindel. Du plikter å si i fra. Du skal betale etter evne. Om du får samboer skal livsoppholdet endres, husleie etc. Kreditorene kan si opp gjeldsordningen, og da får du ikke sanert gjelden. Hva straffen er for svindlingen vet jeg ikke. Du har sikkert hatt mye morro for pengene, så du bør gjøre opp for deg etter evne og ikke sitte der å berike deg selv ved å få lavere utgiftrr. Hvem tror du da må ta tapet? Jo det er kreditorenes øvrige kunder, og det er meg og andre inne på forumet her. Du burde skamme deg for i det hele tatt å tenke tanken. Anonymous poster hash: 525f8...b57 Det er ikke med det gjelder. Men jeg lurer på å melde fra om det. Hvem kontakter jeg isåfall? Nav, namsmann eller folkeregister? Anonymous poster hash: ee7a8...6b7 Det var godt å høre. Namsmann, nav, skattemyndigheter. Anonymous poster hash: 525f8...b57 Takk:) da blir det tlf runde i morgen. Begynner jeg med namsmann eller nav? Og kan jeg være annonym? Anonymous poster hash: ee7a8...6b7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 Tyster!! Anonymous poster hash: 93195...e84
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #13 Skrevet 3. desember 2014 Jeg vet at nav har i alle fall en tipstelefon og folkeregisteret er vel pålagt å følge opp melding om flytting om de får inn tips om det. Synes det er flott at du velger å si fra om svindel, har gjort det selv ved flere anldninger og hos nav kan man i alle fall være anonym, det kan du også si fra om når du ringer. Anonymous poster hash: 05293...2ec
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #14 Skrevet 4. desember 2014 Jeg hadde kontaktet den det gjelder og sagt fra at hun må melde dette. Du aner ikke konsekvensene av å tyste. Ja hun gjør en feil, men hvis hun er i så trøbbel at hun gjør dette for å overleve kan du fullstendig ødelegge livet hennes, vil du ha det på samvittigheten? Jeg hadde sagt fra til henne direkte! Så hun har mulighet til å rette opp en særdeles dum handling! Ikke vært feig ved å melde fra bak ryggen hennes. Anonymous poster hash: 47d1e...c1a
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #15 Skrevet 4. desember 2014 Jeg hadde kontaktet den det gjelder og sagt fra at hun må melde dette. Du aner ikke konsekvensene av å tyste. Ja hun gjør en feil, men hvis hun er i så trøbbel at hun gjør dette for å overleve kan du fullstendig ødelegge livet hennes, vil du ha det på samvittigheten? Jeg hadde sagt fra til henne direkte! Så hun har mulighet til å rette opp en særdeles dum handling! Ikke vært feig ved å melde fra bak ryggen hennes. Anonymous poster hash: 47d1e...c1a En person som har kommet så langt som å få gjeldsordning har gjort så mange feil at de ikke har flere tabbekvoter. Klart man skal melde fra om svindel. Anonymous poster hash: a13e7...066
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #16 Skrevet 4. desember 2014 Jeg hadde kontaktet den det gjelder og sagt fra at hun må melde dette. Du aner ikke konsekvensene av å tyste. Ja hun gjør en feil, men hvis hun er i så trøbbel at hun gjør dette for å overleve kan du fullstendig ødelegge livet hennes, vil du ha det på samvittigheten? Jeg hadde sagt fra til henne direkte! Så hun har mulighet til å rette opp en særdeles dum handling! Ikke vært feig ved å melde fra bak ryggen hennes. Anonymous poster hash: 47d1e...c1a Hvorfor er det greit å svindle, men ikke å si fra? Snyter du på noe selv? Jeg hadde sagt fra, uten å nøle. Hvorfor skal vårt velferdssamfunn ødelegges på den måten? Anonymous poster hash: 72cc7...73c
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #17 Skrevet 4. desember 2014 er du klar over hvor ødeleggende det er for et menneske å ffå brutt gjeldsordningen sin? du kan ødelegge vedkommenes liv om du melder. dessuten er det ikke engang sikkert det er sant. Anonymous poster hash: 8577f...29f
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 4. desember 2014 #18 Skrevet 4. desember 2014 Det er da virkelig ikke hi som ødelegger noens liv! Det klarer vedkommende helt fint selv. Jeg synes du skal melde ifra.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #19 Skrevet 4. desember 2014 NAV har ingenting med gjeldsordning å gjøre, det er Namsmannen som er riktig instans. Anonymous poster hash: 70962...00e
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #20 Skrevet 4. desember 2014 NAV har forøvrig også taushetsplikt overfor namsmannen. Anonymous poster hash: 70962...00e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå