Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 vi flyttet for litt over et år siden fra leilighet i byen til hus og hage ganske landlig til.. jeg elsker huset og omgivelsene, men jeg klarer ikke å finne meg til rette her.. føler meg ikke hjemme, og begynner å tenke at vi har valgt feil.. vanskelig å komme innpå folk, bli kjent og få nettverk. i tillegg må jeg innrømme at jeg får inntrykk av at vi ikke har så mye til felles med mange folk her.. (og dette er ikke fordi vi ikke prøver.. er med på alt mulig for å bli kjent med folk, men sitter alltid igjen med en følelse av at vi er annerledes og ikke passer inn) samtidig er jeg livredd for å flytte på nytt.. hva om vi ikke liker det heller? kan jo ikke ta barna inn og ut av nye barnehager hele tiden heller.. noen som erfaring med flytting? følte dere det slik? hvor lang tid gikk det før du følte deg hjemme og etablert der du bodde? noen som har flyttet mye med barn?? Anonymous poster hash: 99a8b...71d
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Føler med deg HI. Vi flyttet for fem år siden og jeg synes heller ikke at vi er helt sånn som de som bor her. Jeg kjenner meg faktisk igjen i alt du sier. Har skolebarn og, så jeg synes ikke det er bare bare og flytte på de. Anonymous poster hash: ae739...369
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Jeg kunne skrevet dette innlegget. Flyttet fra byen for 1,5 år siden etter å ha bodd der i 7 år. Nå bor vi riktignok kun 15 min utenfor sentrum men landlig til. Vanskelig å bli kjent med folk her og jeg rømmer stort sett inn til byen ved første anledning. Må innrømme at så fort barnet er ferdig med ungdomsskolen så nærer det tilbake til byen. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Samme med oss, flyttet ut av byen i sommer, men hater det! Området er supert, men lang pendlervei og savn etter storbyen og familien der! Vi flytter tilbake snart! Å ha en praktisk hverdag og nærhet til familie er viktigere for oss en stor plass :-) Anonymous poster hash: 8cfa0...acf
enplussenblirtre Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Jeg har flyttet med datteren min to ganger, men innenfor kommunen, så vi har ikke behøvd å bytte barnehage (så jeg har sluppet å forholde meg til det). Begge gangene har det tatt noen uker før det nye hjemmet har vært "hjemme", og jeg tror nok det kommer til å gå seg til for deg. Nettverk tar jo tid å danne seg, og det kommer etter hvert. Og selv om det kanskje virker som om du ikke har noe til felles med de du har møtt, vil de kanskje overraske etter hvert. Uansett er jo ikke alle mennesker på et sted like. Lykke til, jeg håper og tror det føles bedre for deg etter en stund!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Vi flyttet også ut på landet, til et sted vi ikke kjente noen. Det tæret sånn på forholdet og oss som individer at det dessverre endte i brudd. Vi hadde det helt forferdelig, begge to. Mitt eneste råd er RØØØØØØØM. Kom deg hjem igjen! Anonymous poster hash: 453c9...f45
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Har det akkurat likt! VI flyttet dessuten langt bort fra venner og familie. Vanskelig å bli mer enn på snakk med folk. Jeg savner nettverket mitt, men pga unger og hans familie så blir vi. Anonymous poster hash: 7031b...7da
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Vi bodde på landet og flyttet til Gokk. Det var riktignok på en gård da. Endte i brudd det også. Antageligvis en del pga gården. Jeg flyttet først 15 min bort. Til Gokk sentrum. Etter 8-9 mnder flyttet jeg til byen hvor jeg er fra. Etter 1 år der også ble vi sammen igjen og flyttet til landet. Jeg trives kjempegodt nå. Føler meg hjemme og at jeg vil bli boende Mitt råd er følg hjertet! Det betyr alt hvordan du (/dere) har det.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Jeg kunne skrevet dette innlegget. Flyttet fra byen for 1,5 år siden etter å ha bodd der i 7 år. Nå bor vi riktignok kun 15 min utenfor sentrum men landlig til. Vanskelig å bli kjent med folk her og jeg rømmer stort sett inn til byen ved første anledning. Må innrømme at så fort barnet er ferdig med ungdomsskolen så nærer det tilbake til byen. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 En plass i Rogaland? Anonymous poster hash: 8620c...02f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Jeg kunne skrevet dette innlegget. Flyttet fra byen for 1,5 år siden etter å ha bodd der i 7 år. Nå bor vi riktignok kun 15 min utenfor sentrum men landlig til. Vanskelig å bli kjent med folk her og jeg rømmer stort sett inn til byen ved første anledning. Må innrømme at så fort barnet er ferdig med ungdomsskolen så nærer det tilbake til byen. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 En plass i Rogaland? Anonymous poster hash: 8620c...02f Nei Oslo. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Jeg kunne skrevet dette innlegget. Flyttet fra byen for 1,5 år siden etter å ha bodd der i 7 år. Nå bor vi riktignok kun 15 min utenfor sentrum men landlig til. Vanskelig å bli kjent med folk her og jeg rømmer stort sett inn til byen ved første anledning. Må innrømme at så fort barnet er ferdig med ungdomsskolen så nærer det tilbake til byen. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 En plass i Rogaland?Anonymous poster hash: 8620c...02f Nei Oslo.Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 hvor har du flyttet til? Vi vurderte Oppegård da vi solgte leilighet i byen men fikk skrekk og da ble det rekkehus på Østensjø istedet Anonymous poster hash: 2f92a...a7d
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 Jeg kunne skrevet dette innlegget. Flyttet fra byen for 1,5 år siden etter å ha bodd der i 7 år. Nå bor vi riktignok kun 15 min utenfor sentrum men landlig til. Vanskelig å bli kjent med folk her og jeg rømmer stort sett inn til byen ved første anledning. Må innrømme at så fort barnet er ferdig med ungdomsskolen så nærer det tilbake til byen. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 En plass i Rogaland?Anonymous poster hash: 8620c...02f Nei Oslo.Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 hvor har du flyttet til? Vi vurderte Oppegård da vi solgte leilighet i byen men fikk skrekk og da ble det rekkehus på Østensjø istedet Anonymous poster hash: 2f92a...a7d Lørenskog. Så tar jo bare 15 min med bil inn til byen. Men er noe helt annet å bo her enn der vi bodde. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #13 Skrevet 4. desember 2014 Jeg føler med deg. "Alle" sa at vi skulle flytte i enebolig og skaffe oss stasjonsvogn når vi fikk barn som "alle" andre, men magefølelsen min sier at dette ville vært en veldig dårlig idé. Ja det er masse begrensninger ved å bo i byen, ikke minst med barn, men det er også mange muligheter og vi setter mer pris på mulighetene enn vi er plaget av ulempene. Lengst jeg har klart å bo er 2 km fra sentrum, og vi flyttet tilbake i sentrumskjernen etter 2 år. Hva synes mannen din, savner han også bylivet? Og barna? Vårt er hektet på kulturopplevelser og byvandring, han ville neppe likt seg i suburbia, selv med hage og trammpoline. Dere trenger ikke å bo usentralt fordi det er det som er forestillingen om det perfekte livet med småbarn i dagens Norge. Dere burde bo dere dere kollektivt har det bra og er lykkelige sammen. Om alle er ukomfortable med det nye bostedet, ville jeg vurdert å flytte igjen. For det gnagner veldig på når man ikke trives i sitt nærmiljø. Anonymous poster hash: a5525...0bb
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #14 Skrevet 4. desember 2014 Jeg kunne skrevet dette innlegget. Flyttet fra byen for 1,5 år siden etter å ha bodd der i 7 år. Nå bor vi riktignok kun 15 min utenfor sentrum men landlig til. Vanskelig å bli kjent med folk her og jeg rømmer stort sett inn til byen ved første anledning. Må innrømme at så fort barnet er ferdig med ungdomsskolen så nærer det tilbake til byen. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 En plass i Rogaland?Anonymous poster hash: 8620c...02f Nei Oslo.Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 hvor har du flyttet til? Vi vurderte Oppegård da vi solgte leilighet i byen men fikk skrekk og da ble det rekkehus på Østensjø istedet Anonymous poster hash: 2f92a...a7d Lørenskog. Så tar jo bare 15 min med bil inn til byen. Men er noe helt annet å bo her enn der vi bodde. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 Er akkurat det samme som vi gjorde... flyttet litt lenger enn Lørenskog - altså Skedsmo! Men det er noe helt annet her enn i Oslo.. og jeg savner byen min (Selv om jeg ikke er fra Oslo selv..) Anonymous poster hash: 99a8b...71d
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #15 Skrevet 4. desember 2014 Leser denne tråden med stor interesse. Vi bor i byen og trenger større plass etter barn nr 2 kom til verden. Mannen vil ha stor plass og hage utenfor byen, jeg er MEGET skeptisk da jeg elsker bylivet. Huff, what to do?? 😕 Anonymous poster hash: 358e7...022
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #16 Skrevet 4. desember 2014 det er vanskelig.. jeg eeelsker det store fine huset vårt!! Men jeg føler virkelig ikke at vi har kommet til riktig sted.. Angrer på at vi ikke heller kjøpte større leilighet/rekkehus i byen.. Anonymous poster hash: 99a8b...71d
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #17 Skrevet 4. desember 2014 Jeg kunne skrevet dette innlegget. Flyttet fra byen for 1,5 år siden etter å ha bodd der i 7 år. Nå bor vi riktignok kun 15 min utenfor sentrum men landlig til. Vanskelig å bli kjent med folk her og jeg rømmer stort sett inn til byen ved første anledning. Må innrømme at så fort barnet er ferdig med ungdomsskolen så nærer det tilbake til byen. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 En plass i Rogaland?Anonymous poster hash: 8620c...02f Nei Oslo.Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 hvor har du flyttet til? Vi vurderte Oppegård da vi solgte leilighet i byen men fikk skrekk og da ble det rekkehus på Østensjø istedet Anonymous poster hash: 2f92a...a7d Lørenskog. Så tar jo bare 15 min med bil inn til byen. Men er noe helt annet å bo her enn der vi bodde. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 Er akkurat det samme som vi gjorde... flyttet litt lenger enn Lørenskog - altså Skedsmo! Men det er noe helt annet her enn i Oslo.. og jeg savner byen min (Selv om jeg ikke er fra Oslo selv..) Anonymous poster hash: 99a8b...71d Samme her. Er heller ikke fra Oslo men etter å ha bodd der i 7 år og barnet vokste opp der så ble det hjemmet mitt. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #18 Skrevet 4. desember 2014 Vi flyttet fra Oslo og ut til Langhus/ Ski for snart 3 år siden, og jeg elsker det!!! Stort fint hus er vel og bra, men det beste er den nydelige stillheten her ute, at man faktisk får plass på cafeer, at det ikke er masse køer og folk hele tiden. Og at vi har skogen som nærmeste nabo, med masser av ski- og turnuligheter hele året. Får helt klaus hver gang jeg er inne i Oslo, så tettpakket og stressende... Så her nyter vi landsends lykke og fredelige dager til det fulle, hvor barna kan springe rett ut i blindveien utenfor, hvor skoleveien er trygg og lite trafikkert og barnehagene har plass til alle😊😊 Anonymous poster hash: 11d9b...a70
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #19 Skrevet 4. desember 2014 Jeg kunne skrevet dette innlegget. Flyttet fra byen for 1,5 år siden etter å ha bodd der i 7 år. Nå bor vi riktignok kun 15 min utenfor sentrum men landlig til. Vanskelig å bli kjent med folk her og jeg rømmer stort sett inn til byen ved første anledning. Må innrømme at så fort barnet er ferdig med ungdomsskolen så nærer det tilbake til byen. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 En plass i Rogaland?Anonymous poster hash: 8620c...02f Nei Oslo.Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 hvor har du flyttet til? Vi vurderte Oppegård da vi solgte leilighet i byen men fikk skrekk og da ble det rekkehus på Østensjø istedet Anonymous poster hash: 2f92a...a7d Lørenskog. Så tar jo bare 15 min med bil inn til byen. Men er noe helt annet å bo her enn der vi bodde. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 kjenner noen som skal flytte fra byen og til Lørenskog, hvordan er det annerledes enn Oslo? Anonymous poster hash: 2f92a...a7d
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #20 Skrevet 4. desember 2014 det er vanskelig.. jeg eeelsker det store fine huset vårt!!Men jeg føler virkelig ikke at vi har kommet til riktig sted..Angrer på at vi ikke heller kjøpte større leilighet/rekkehus i byen.. Anonymous poster hash: 99a8b...71d hehe oss som skulle ha kjøpt i Oppegård og endte opp med rekkehus i Østensjø..klarer ikke helt å legge tanken på større hus i landligere strøk bort.. Jaja man blir åpenbart aldri helt tilfreds Anonymous poster hash: 2f92a...a7d
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #21 Skrevet 4. desember 2014 Viktig spørsmål! Hvordan trives barna i nye barnehager? Anonymous poster hash: 92876...96d
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #22 Skrevet 4. desember 2014 Jeg kunne skrevet dette innlegget. Flyttet fra byen for 1,5 år siden etter å ha bodd der i 7 år. Nå bor vi riktignok kun 15 min utenfor sentrum men landlig til. Vanskelig å bli kjent med folk her og jeg rømmer stort sett inn til byen ved første anledning. Må innrømme at så fort barnet er ferdig med ungdomsskolen så nærer det tilbake til byen. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 En plass i Rogaland?Anonymous poster hash: 8620c...02f Nei Oslo.Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 hvor har du flyttet til? Vi vurderte Oppegård da vi solgte leilighet i byen men fikk skrekk og da ble det rekkehus på Østensjø istedet Anonymous poster hash: 2f92a...a7d Lørenskog. Så tar jo bare 15 min med bil inn til byen. Men er noe helt annet å bo her enn der vi bodde. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 kjenner noen som skal flytte fra byen og til Lørenskog, hvordan er det annerledes enn Oslo? Anonymous poster hash: 2f92a...a7d Veldig annerledes. Det er helt stille. Folk sitter stort sett inne i husene sine. Alle handler på kjøpesenter osv. Jeg personlig hater kjøpesenter. Vi bodde på Majorstua og jeg savner gatene med folk. Barn ute i bygårder som leker. Alle møtes i parken og slipper hundene fri så de kan leke. Det skjer ikke her. Her er alt så asosialt (føler jeg da). Og jeg savner å handle i Bogstadveien. Savner parken vår, skøytebanen rett ved, venner i samme gate. Sist men ikke minst null sladder, for det er det mye av her. Men Lørenskog er absolutt et fint sted. Men jeg trives best i byen og kommer nok til å flytte tilbake dit når barnet blir litt større. Dvs ferdig med ungds. Hvertfall så hvis hun ønsker så kan hun ta VGs i Oslo. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #23 Skrevet 4. desember 2014 Samme skjedde meg. Bodde 5 år i Nittedal, forferdelig sted. Nå er vi endelig tilbake blandt normale folk. Anonymous poster hash: 4c707...90f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #24 Skrevet 4. desember 2014 Jeg kunne skrevet dette innlegget. Flyttet fra byen for 1,5 år siden etter å ha bodd der i 7 år. Nå bor vi riktignok kun 15 min utenfor sentrum men landlig til. Vanskelig å bli kjent med folk her og jeg rømmer stort sett inn til byen ved første anledning. Må innrømme at så fort barnet er ferdig med ungdomsskolen så nærer det tilbake til byen. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 En plass i Rogaland?Anonymous poster hash: 8620c...02f Nei Oslo.Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 hvor har du flyttet til? Vi vurderte Oppegård da vi solgte leilighet i byen men fikk skrekk og da ble det rekkehus på Østensjø istedet Anonymous poster hash: 2f92a...a7d Lørenskog. Så tar jo bare 15 min med bil inn til byen. Men er noe helt annet å bo her enn der vi bodde. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 kjenner noen som skal flytte fra byen og til Lørenskog, hvordan er det annerledes enn Oslo?Anonymous poster hash: 2f92a...a7d Veldig annerledes. Det er helt stille. Folk sitter stort sett inne i husene sine. Alle handler på kjøpesenter osv. Jeg personlig hater kjøpesenter. Vi bodde på Majorstua og jeg savner gatene med folk. Barn ute i bygårder som leker. Alle møtes i parken og slipper hundene fri så de kan leke. Det skjer ikke her. Her er alt så asosialt (føler jeg da). Og jeg savner å handle i Bogstadveien. Savner parken vår, skøytebanen rett ved, venner i samme gate. Sist men ikke minst null sladder, for det er det mye av her. Men Lørenskog er absolutt et fint sted. Men jeg trives best i byen og kommer nok til å flytte tilbake dit når barnet blir litt større. Dvs ferdig med ungds. Hvertfall så hvis hun ønsker så kan hun ta VGs i Oslo. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 rart at det skal være så stor forskjell bare 15 min fra Odlo, men da er det nok mere "bygdementalitet". Jeg misliker også kjøpesenter, liker meg i byen, men savner mer plass. Vi bor i rekkehus 3 etasjer med bare 40 kvm på hver flate og det merkes.. Men man må trives og jeg trives godt her på Østensjø, mange folk fra indre by som har flyttet hit. Er det vanskelig å bli kjent med folk? Hva med mammagruppen? Er det ikke mange tilflyttere fra Oslo i Lørenskog? Anonymous poster hash: 2f92a...a7d
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2014 #25 Skrevet 4. desember 2014 Jeg kunne skrevet dette innlegget. Flyttet fra byen for 1,5 år siden etter å ha bodd der i 7 år. Nå bor vi riktignok kun 15 min utenfor sentrum men landlig til. Vanskelig å bli kjent med folk her og jeg rømmer stort sett inn til byen ved første anledning. Må innrømme at så fort barnet er ferdig med ungdomsskolen så nærer det tilbake til byen. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 En plass i Rogaland?Anonymous poster hash: 8620c...02f Nei Oslo.Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 hvor har du flyttet til? Vi vurderte Oppegård da vi solgte leilighet i byen men fikk skrekk og da ble det rekkehus på Østensjø istedet Anonymous poster hash: 2f92a...a7d Lørenskog. Så tar jo bare 15 min med bil inn til byen. Men er noe helt annet å bo her enn der vi bodde. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 kjenner noen som skal flytte fra byen og til Lørenskog, hvordan er det annerledes enn Oslo?Anonymous poster hash: 2f92a...a7d Veldig annerledes. Det er helt stille. Folk sitter stort sett inne i husene sine. Alle handler på kjøpesenter osv. Jeg personlig hater kjøpesenter.Vi bodde på Majorstua og jeg savner gatene med folk. Barn ute i bygårder som leker. Alle møtes i parken og slipper hundene fri så de kan leke. Det skjer ikke her. Her er alt så asosialt (føler jeg da). Og jeg savner å handle i Bogstadveien. Savner parken vår, skøytebanen rett ved, venner i samme gate. Sist men ikke minst null sladder, for det er det mye av her. Men Lørenskog er absolutt et fint sted. Men jeg trives best i byen og kommer nok til å flytte tilbake dit når barnet blir litt større. Dvs ferdig med ungds. Hvertfall så hvis hun ønsker så kan hun ta VGs i Oslo. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65 rart at det skal være så stor forskjell bare 15 min fra Odlo, men da er det nok mere "bygdementalitet". Jeg misliker også kjøpesenter, liker meg i byen, men savner mer plass. Vi bor i rekkehus 3 etasjer med bare 40 kvm på hver flate og det merkes.. Men man må trives og jeg trives godt her på Østensjø, mange folk fra indre by som har flyttet hit. Er det vanskelig å bli kjent med folk? Hva med mammagruppen? Er det ikke mange tilflyttere fra Oslo i Lørenskog? Anonymous poster hash: 2f92a...a7d Vi har ikke all verden plass nå heller men bedre enn vi hadde i byen. Bodde på 70 km. Nå eier vi halvparten av en tomannsbolig,3.etg,128 kvm. Så ikke så mye å fordele på hver etg. Men har stor veranda og egen hageflekk og garasje. Så noe bedre plass har vi jo. Men det koster å bo her å. Jeg synes det er vanskelig å bli kjent med folk ja. Alle virker så satt. Opptatt med jobb,barn og mann. Jeg er jo det jeg å men jeg har ingen problemer med å prioritere venninner for å ha et liv utenom alt dette. Mammagrupper vet jeg ikke så mye om da jeg kun har en 4.klassing. Ergo jeg har nok mer tid og overskudd enn trebarnsmødrene som hopper rundt her i området. Så skjønner jo at folk har nok med seg selv. Anonymous poster hash: 6d0d2...a65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå