Gå til innhold

Hvor gammelt er barnet når det behersker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoderegning som: 25+3 eller 27+6

Sånn ca?

Anonymous poster hash: a4826...3c5

Fortsetter under...

Skrevet

40 år cA

Anonymous poster hash: 637a9...ad3
Skrevet

4-5 år?

Anonymous poster hash: 67a76...426

Skrevet

Tenker de lærer det i førsteklasse, men at også 4-5 åringer med interesse for det, kan lære det.

Anonymous poster hash: 69097...6db
Skrevet

I første klasse hos oss, så regner de med tall opptil 20. Stykker som dette har de vel så vidt begynt med nå i 2.klasse, så det er nå det er forventet at de skal kunne det. En del barn (og foreldre) syns det er gøy med tall og de kan det tidligere. Andre syns det er morsommere å lese eller tegne og de lærer det nok i 2.klasse.

Anonymous poster hash: a3203...bcc
Skrevet

4-5 år?

i førsteklasse når de er 6 år så lærer de at 2+2 = 4,så de vet neppe hvor mye 25+3 er!

Annonse

Skrevet

Min første klarte slike regnestykker i 2.klasse ca, mens andremann lærte seg det selv da han var 4... Han går nå i 4.klasse og følger matematikk for 6.klasse. Det er nok veldig individuelt - som med alt annet......

Anonymous poster hash: 8b590...c88
Skrevet

Komme veldig Ann på barnet. Selv begynte jeg på skolen som 6 åring, ett år før jeg skulle. (80 tallet) husker jeg kunne pluss, minus og gange i hode før jeg begynte. Kunne foreksempel regne ut 3 x 9 i hode.

Anonymous poster hash: e61e9...68e

Skrevet

2.klassingen min har slike stykker i mattelekse om dagen.

I 1.klasse jobber de først og fremst med tiervennene, de skal sitte som spikret. Men de jobber med tallene 0 til 20 i 1.klasse

I 2.klasse jobber de med tallene 0 til 100 og lærer om tierplass og enerplass. Da kan de bruke kunnskapen fra 1.klasse om tiervennene til å løse regnestykkene dine.

Anonymous poster hash: 4d28a...261

Skrevet

Montessori-gutten på 5 år regnet seg frem til at 24 luker minus 3 sjokolader var lik 21 dager til Jul.

Men de jobber veldig mye med tall i Montessori systemet, og fra tidlig av.

Anonymous poster hash: d957a...fe1

Skrevet

4-5 år?

i førsteklasse når de er 6 år så lærer de at 2+2 = 4,så de vet neppe hvor mye 25+3 er!

Snakker kun utifra min sønn som regner mattestykker oppi 1000-tallene. Har skjønner koden om at det ikke er så vanskelig kun fordi det er takk foran. 23+3 er ikke så mye vanskeligere enn 3+3. Mange barn skjønner det tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...