Gå til innhold

Vanskelig å finne en god liggestilling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det skal jo egentlig gå greit å ligge på siden, da, vena cava syndrom kommer når man ligger på ryggen. Har du prøvd å støtte opp med puter under magen og mellom knærne (og evt anklene)?

Blir lei av å ligge på siden hele tiden selv også, og søvnen begynner å bli dårligere - det er desverre gjerne slik mot slutten. :/

Men hvis du blir direkte uvel av alle stillinger, får du ta det opp med jm, kanskje hun har råd? :)

Jeg ender nesten alltid opp mer på magen enn på siden :-O

Spurte jordmor om det på 28 ukerskontrollen, som nå er straks en mnd siden. Det var greit det, så lenge det gikk, babyen ble ikke klemt sa hun, ble bare litt trangere  :huh:

Jordmor sa også at de fraråder gravide å ligge på ryggen, grunnen er nok den samme som mortilknerten skriver. (gravide blir raskt svimmel, og uvel da de ligger på ryggen.)

Jeg har alltid sovet på siden/magen, og gjør det enda, jeg syns det er litt ubehagelig, men må bare. 

Sier det det samme som mortilknerten, prøv å støtt opp med puter ol.

Lykke til, håper du finner en god liggestilling.

Ligg på hjertesiden (når du ligger på siden). Det skal gi best blodomløp og gjøre deg minst kvalm, andpusten. Skjønner deg godt for å si det sånn. Kan også hjelpe å ha masse puter under hodet så du kommer litt høyere. Samt legge en pute under magen og event mellom bena.

Jeg har to puter i sengen som fungerer for å motvirke sure oppstøt og to dyner slik at den ene kan danderes under magen og mellom bena. Finnes også en egen gravidpute (stor) på Babyshop hvis det andre ikke fungerer. Søvn og avslapning trengs. Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...