Gå til innhold

Når forstår og bruker et barn sarkasme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 08c7e...eaf

Gjest Antarctica
Skrevet

Noen mener de må bli ca 10 år før de skjønner at ironi er det motsatte av det man egentlig mener.

Skrevet

Kan skjønne det fra 6-7 år, er individuelt som alt annet.

Skrevet

10 år for å skjønne ironi?? Min på 3 tar ironi.

Anonymous poster hash: f9f1a...cc6

Skrevet

Tre av mine har "alltid" skjønt det, ler godt og bruker det selv. Niåringen sliter litt fortsatt. Kjenner voksne som aldri tar det, så tror det er stor forskjell.

Anonymous poster hash: bf4a6...2df

Skrevet

Har lest at det er i 11-12 års alderen de begynner å eherske ironi og sarkasme. 

Sarkasme bør man så uansett ikke bruke til barn, da det ikke er en koselig måte å kommunisere på. 

Anonymous poster hash: 337e4...695
Skrevet

Vår har alltid skjønt ironi, men det er først som 5-åring at han har begynt å bruke det selv.

Anonymous poster hash: 29e8a...267

Skrevet

Hvorfor snakker dere om ironi? Hun spurte om sarkasme. Det er IKKE det samme!

Anonymous poster hash: 31e8f...c11

Skrevet

Var på ett kurs om hjernen og barn hvor dette var tema.hjerner er ikke utviklet nok på temaet til at de forstår det før i tenårene.

Men spesielt småbarn kan lære seg metoder hvor det virker som de forstår ironi el sarkasme.

Skrevet

Jeg tenker at det spørs på måten det blir levert på. Både ironi og sarkasme her i huset blir servert med et "forståelsesblikk", hevede øyebryn og smil. Da forstår 6-åringen vår det ihvertfall. Jeg ser at mange barn sliter både med ordspill, ironi osv blant vennene hennes, så når hun har besøk, dropper jeg slikt (bortsett fra hun ene som er her mye da og alltid er med på de "notene").

Anonymous poster hash: 2f65f...dc2
Skrevet

Ler litt av datteren min på 3 nemlig. Kommer med sarkastiske utsagn innimellom.

Skrevet

Min på 4 har brukt det siden hun var 3, hun er knall søt når hun sier noe sarkastisk eller ironisk. Begynte med "duuuu liker vel ikke godteri du vel mamma ;)" mens hun lo og syntes det var gøy :)

Skrevet

Min gutt, den gang 6 år brukte i enkelte sammenhenger sarkasme/ironi. F eks. "Mhm, braaa mamma" (i en frekk tone) hvis jeg sølte noe eller gjorde noe feil.

Anonymous poster hash: dea16...5c9
Skrevet

Haha:) søte. Frøkna har sa en gang når jeg tok papir til henne: "Mamma, har ikke jeg hender eller?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...