Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må bare spørre... Er det slik at hcg skal doble seg??? Min var 3710 på lørdag og mandag var den 5200 eller 5400... Og dei såg da endelig noe i livmora... Men no begynner eg å tenke på hcg... Blir gal!!!! Er 5+6 i dag..

Tok du ultralyd også?

Jeg er i samme situasjon ..:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146846860
Del på andre sider

hvorfor hcg-prøve? dersom du ikke har mistet før og er veldig stresset for det så er det faktisk mer stress å ta disse prøvene (som varierer veldig fra person til person og er en dyr test) enn å bare vente til uke 7-8 og ta en UL for å se etter hjerteslag. 

Anonymous poster hash: f09b3...fdd
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146847274
Del på andre sider

Prøvepåentil; hvor langt er du på vei?

Jeg trodde jeg var 6+2.. Men fant kun plommesekk og ikke fosteranlegg eller hjerteslag.. Er enten kortere på vei eller så har det stoppet opp..

Tok UL igår og skal ta en på mandag.

Tok hcg måling igår og skal ta en imorgen..

Jeg gjør dette pga blødning forrige uke som bare stoppet opp..

Hmm nervepirrende.

Hva er grunne for at du sjekker?:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146847324
Del på andre sider

Annonse

Alt dette er pga minst 6 graviditeter der vi har hatt hell en gang. En sønn på 9 år... 3 MA/sa i fjor. Og en endeløs historie bak meg... Og pga store smerter forje uke... Har bare en eggleder igjen, og er redd for å miste den.... Tett oppfølging denne gangen.. Dyr test er ikkje så nøye for meg.. Betaler ikkje ei krone siden det går gjennom helsesystemet.. Dessuten, hadde med glede lagt ut penger om eg må... Eg vet det er stressende, men er enda mer stressende når en KUN har en eggleder igjen og dei sier det er fare for at den forsvinner....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146847451
Del på andre sider

Alt dette er pga minst 6 graviditeter der vi har hatt hell en gang. En sønn på 9 år... 3 MA/sa i fjor. Og en endeløs historie bak meg... Og pga store smerter forje uke... Har bare en eggleder igjen, og er redd for å miste den.... Tett oppfølging denne gangen.. Dyr test er ikkje så nøye for meg.. Betaler ikkje ei krone siden det går gjennom helsesystemet.. Dessuten, hadde med glede lagt ut penger om eg må... Eg vet det er stressende, men er enda mer stressende når en KUN har en eggleder igjen og dei sier det er fare for at den forsvinner....

Du er ikke den eneste med kun 1 eggleder, slettes ikke uvanlig. Og har du ikke hatt klamydia så er det ikke større sjanse for at den andre ryker enn det er for alle andre med friske eggledere. 

Anonymous poster hash: 13cd4...955

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146848312
Del på andre sider

Du er ikke den eneste med kun 1 eggleder, slettes ikke uvanlig. Og har du ikke hatt klamydia så er det ikke større sjanse for at den andre ryker enn det er for alle andre med friske eggledere.

Anonymous poster hash: 13cd4...955

Hva er vitsen med å komme her og være kjip og uempatisk? Det er vel ikke rart hun er engstelig etter alt hun har vært gjennom!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146848334
Del på andre sider

Stakkars deg! Skjønner godt at du stresser og er bekymret. Jeg går rundt og er livredd for å miste selv, går og kjenner etter tegn på at noe er galt, og jeg har aldri mistet eller gått gjennom alt du har gått gjennom. Så jeg kan bare tenke meg til hvordan du må ha det! Heldigvis er leger, gynekologer og jordmødre bare en tlf unna 😊

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146848383
Del på andre sider

Jeg har mistet i MA 1 gang og synes det var ille nok, kan ikke tenke meg hvordan det må være for deg! Mamman min mistet selv hele 7 ganger, men ifølge gyn er dette ikke arvelig heldigvis! Men godt at du får skikkelig oppfølging! Kan jeg spørre om hvilke uke du hadde sa/MA? Masse lykke til, krysser fingrene for deg :)

Anonymous poster hash: 72eba...066

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146848477
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 13cd4...955 [/quote

Har ikkje sagt eg er den eneste, men føler her er en plass eg kunne spørre... Hadde en drittlege heile helga, og følte eg ikkje kunne spørre om noe som helst da han kun var opptatt av å plukke ut av meg... Eg biter ikkje på slike meldinger som dette, men synest for andre sin del at du kan spare deg.. For noen er graviditet en leik og man blir gravide bare man puster på hverandre. For andre er det ikkje så lett.. Og eg tenker du hadde tenkt deg om flere ganger før du hadde skrevet dette om du hadde visst om hele forhistorien min.. Eg er vel en person som har prøvd det meste og vert gjennom det meste ang det å bli gravid. Skulle eg skrevet alt her, så hadde det tatt en dag minst. Så ver så snill å spar deg for slike kommentarer. En vakker dag kan du treffe noen som er i kjelleren og virkelig tar slike ting til seg... Er ett forum som er lov å spørre om ting.. Ingen spørsmål er dumme i slike situasjoner...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146848543
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for deg, Ankah81. Vet litt om hvordan du har det, har hatt 3 SA og en exu (der jeg også mista en eggleder).

Takk takk Krumelur.. Enkelte har det med å bare hakke... Men men.. Eg biter heldigvis ikke på... Har nok å tenke på...

Hvordan har du det? Er du gravid no eller i prøvefase?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146848547
Del på andre sider

Stakkars deg! Skjønner godt at du stresser og er bekymret. Jeg går rundt og er livredd for å miste selv, går og kjenner etter tegn på at noe er galt, og jeg har aldri mistet eller gått gjennom alt du har gått gjennom. Så jeg kan bare tenke meg til hvordan du må ha det! Heldigvis er leger, gynekologer og jordmødre bare en tlf unna 😊[/quote

Krysser fingrene for at det går bra med deg 😊 hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146848551
Del på andre sider

Jeg har mistet i MA 1 gang og synes det var ille nok, kan ikke tenke meg hvordan det må være for deg! Mamman min mistet selv hele 7 ganger, men ifølge gyn er dette ikke arvelig heldigvis! Men godt at du får skikkelig oppfølging! Kan jeg spørre om hvilke uke du hadde sa/MA? Masse lykke til, krysser fingrene for deg :)

Off, nei er forferdelig når ønsket er så stort... Her har det vert noe hele veien, alt i fra hormoner, pco, vridde eggstokker, ivf,++++, og til å kunne bli gravid på egenhånd.Men da beholder eg ikkje... MA var eg 9 uker på vei, men det hadde stoppa rundt 6/7 uker, sa har vert mellom 4 og 6 uker.. I tillegg en del kjemiske.. Så det er alltid i starten..og det er så mye tanker og bekymringer rundt det.. Har heldigvis en mann som er fantastisk og støtter 100%.. Hadde vert en sånn glede å kunne greie å komme seg gjennom og få det til.. Sønnen vår maser og maser om søsken. Han har alltid hatt lyst på, så det gjør vondt og da han kommer og snakker om det...

Hvor langt var du på vei når du mista? Håper du har god støtte i mammaen din også. Ho vet så visst hva dette er.. Håper det går bra for dere også ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146848569
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg, Ankah81. Vet litt om hvordan du har det, har hatt 3 SA og en exu (der jeg også mista en eggleder).

Takk takk Krumelur.. Enkelte har det med å bare hakke... Men men.. Eg biter heldigvis ikke på... Har nok å tenke på...

Hvordan har du det? Er du gravid no eller i prøvefase?

Er gravid, 7+4, og det ser bra ut foreløpig. Så hjerteaktivitet 6+3. Får god oppfølging med ul hver 14. dag fram til uke 12. Er optimistisk, siden jeg har pleid å miste rundt uke seks. Men bekymrer meg selvsagt endel. Har blitt lett gravid før, men etter exuen har det tatt endel lengre tid. Håper virkelig det går bra med deg! Skal du ha ny ul snart?
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146848593
Del på andre sider

Skal på ny ul 18.12.. Etter mine beregninger er eg 6 uke i dag.... Så føler eg har noen kneiker å komme forbi enda... Men eg kjenner eg har fått tilbake kvalmen... Og eg må vere ærlig og si at det roer meg på en måte. Min faste gyn sa at kvalme er ett godt tegn... Den har vert borte i ei uke, da har eg hatt smerter i rygg og side... Så vi får se.. Men er mest bekymra no for hcg nivået... Stigninga var veldig liten..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146848607
Del på andre sider

Jeg er 6+6, ingen tegn på SA, men har veldig lite symptomer på noe som helst. Er nok derfor jeg er så engstelig. Det er to inni her, så hjertet da jeg var 6+1, så hadde forventet mer symptomer.

Oj, 2??? Gratulerer så mykje ❤️❤️❤️

Hos meg såg dei fostersekken på mandag... Da var eg 5+4 eller 5+5.. Litt usikker, men vet eg har uke skifte onsdager 😜 men eg har vel egentlig skjønt at det kan vere litt seint hos meg.. Så vi får se... Eg krysser virkelig fingrene for deg.. Kanskje det er annerledes med to? At dei plager hverandre istede for mammaen 😊 nei eg vet ikkje, men noen kan vere symptomfri, men personlig synest eg det er veldig greit å ha dei... Blir så bekymra visst ikkje 😖

Du ligg omtrent ei uke foran meg da... Vi får følge hverandre og se hvordan det går med oss... Eg skal på ny ul 18.12... Håper virkelig på hjerteslag da 💓💓💓

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146848679
Del på andre sider

Jeg er 6+6, ingen tegn på SA, men har veldig lite symptomer på noe som helst. Er nok derfor jeg er så engstelig. Det er to inni her, så hjertet da jeg var 6+1, så hadde forventet mer symptomer.

Oj, 2??? Gratulerer så mykje ❤️❤️❤️

Hos meg såg dei fostersekken på mandag... Da var eg 5+4 eller 5+5.. Litt usikker, men vet eg har uke skifte onsdager 😜 men eg har vel egentlig skjønt at det kan vere litt seint hos meg.. Så vi får se... Eg krysser virkelig fingrene for deg.. Kanskje det er annerledes med to? At dei plager hverandre istede for mammaen 😊 nei eg vet ikkje, men noen kan vere symptomfri, men personlig synest eg det er veldig greit å ha dei... Blir så bekymra visst ikkje 😖

Du ligg omtrent ei uke foran meg da... Vi får følge hverandre og se hvordan det går med oss... Eg skal på ny ul 18.12... Håper virkelig på hjerteslag da 💓💓💓

Det er helt greit hvis de fortsetter å plage hverandre istedenfor meg, så lenge alt er bra 😄 jeg har akkurat fått time til ny UL imorgen, siden jeg er så bekymret. Håper virkelig at alt er bra med begge to!

Det er godt å følge andre som har utfordringer, dele erfaringer osv. De som bare kan hilse på hverandre og bli gravide, har ikke samme forståelsen for bekymringene våre. Med tanke på alle IVF-forsøkene som ikke engang har fått positiv test klarer jeg ikke å tenke at denne gangen går det. Tenker fortsatt at neste prøve viser at det ikke er noe. At bare kroppen min ikke har skjønt det 😢

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146848692
Del på andre sider

Jeg har mistet i MA 1 gang og synes det var ille nok, kan ikke tenke meg hvordan det må være for deg! Mamman min mistet selv hele 7 ganger, men ifølge gyn er dette ikke arvelig heldigvis! Men godt at du får skikkelig oppfølging! Kan jeg spørre om hvilke uke du hadde sa/MA? Masse lykke til, krysser fingrene for deg :)Anonymous poster hash: 72eba...066

Off, nei er forferdelig når ønsket er så stort... Her har det vert noe hele veien, alt i fra hormoner, pco, vridde eggstokker, ivf,++++, og til å kunne bli gravid på egenhånd.Men da beholder eg ikkje... MA var eg 9 uker på vei, men det hadde stoppa rundt 6/7 uker, sa har vert mellom 4 og 6 uker.. I tillegg en del kjemiske.. Så det er alltid i starten..og det er så mye tanker og bekymringer rundt det.. Har heldigvis en mann som er fantastisk og støtter 100%.. Hadde vert en sånn glede å kunne greie å komme seg gjennom og få det til.. Sønnen vår maser og maser om søsken. Han har alltid hatt lyst på, så det gjør vondt og da han kommer og snakker om det...

Hvor langt var du på vei når du mista? Håper du har god støtte i mammaen din også. Ho vet så visst hva dette er.. Håper det går bra for dere også ❤️❤️❤️

huff, skjønnerdeg virkelig altså og hjerte mitt blør for de som sliter så mye med å beholde den lille spiren, det er jo så tøft både fysisk og psykisk:( jeg hadde vel en mistanke om at noe ikke var som det skulle være fra uke 6, jeg fikk aldri noen symptomer, og de få jeg hadde som ømme pupper og nattlige dobesøk stoppet vel rundt uke 5.

uansett,vi var på tidlig ul da jeg var 6+3 men ifølge gyn kunne jeg ikke være mer enn i uke 5 siden hjerte ikke var begynt å slå. Bare det synes jeg var rart siden jeg visste presist nå EL fant sted! I ukene fram mot ny ul så visste jeg innerst inne at det ikke var liv, følte meg overhodet ikke gravid. Så MA'en ble konstatert i uke 9, da hadde det ikke vært liv siden uke 6 (hvis i det hele tatt hjertet startet)!

Jeg er gravid igjen nå, og er kjempe redd for å gå gjennom det samme en gang til, for aborten jeg hadde gikk ikke problemfritt heller, mye styr både med piller og utskaping! Jeg begynte å spotte brunt i uke 6 og 7 denne gangen og fikk henvisningg til tidlig ul da jeg var 7+5, der fikk vi se en liten knott med bankende hjerte, en fantastisk følelse :) jeg er litt over 10 uker på vei nå og er fortsatt nervøsitet at den lille har stoppet å vokse, men i motsetning til sist gang så har jeg mye symptomer denne gangen, ser på det som et godt tegn!

Når det kommer til moren min så er vel hun heller mer realistisk og prøver å holde meg nedpå jorden fram til vi har vært på ul i uke 12, noe jeg skjønner godt siden hun selv har mistet flere ganger og litt skuffet hver gang det har gått gale! Men jeg prøver å være positiv og tenke at det skal gå bra denne gangen! Som gyn sa til meg så er det vanlig å miste 1 gang, og nokså uvanlig at det sjer flere ganger etterhverandre,det gir meg håp! Så mtp historien din så har du rikelig uflaks og jeg unner deg virkelig at det skal gå bra! Krysser krysser alt jeg har for deg! Og DRIT i krasse kommentarer, de skulle hatt i ræva rett og slett :P klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144184849-hcg/#findComment-146848982
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...