Gå til innhold

Jeg betaler alltid 295 kr for en legetime,Er ikke det dyrt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Celleprøve koster vel også penger?

Tror jeg betaler rundt 250kr for en time hos fastlegen. Er ikke helt sikker for det er lenge siden sist var var hos legen uten å være gravid.

Anonymous poster hash: 35e71...870

Annonse

Fastlegen min er spesialist i allmennmedisin, der betaler jeg ca 190 pr time. Tar jeg blodprøver så er det i underkant av 100 i tillegg.

Så at du betalte 290 for en time som inkl. celleprøve er nok helt riktig, HI. Vil tro det er noen kroner mer fordi det kommer litt mer "materialkostnader" ved en celleprøve enn en blodprøve (tror jeg).

Anonymous poster hash: 82cfa...6fe

Annonse

Jeg var hos legen i dag og betalte 187. Tok ingen prøver, men fikk noen respeter og en sykemelding

Anonymous poster hash: 569b4...f77

Resepter skulle det stå

Anonymous poster hash: 569b4...f77

Hos en lege uten spesialist utdannelse er det 140,- for vanlig konsultasjon, q100,- for blodprøve. Hos spesialist i allmenmediskn er det 187,- (mener jeg det er) for vanlig konsultasjon og 100,- i tillegg for blodprøve. Også kommer det 0kostnader på forbruksmateriell ved gu osv. Så stemmer den prisen.

Hvis du skulle betalt alt det helfo dekker for deg hadde legetimene kommet oppi 5,6 og 700,-. Så egentlig så er det ikke dyrt å gå til legen selvom folk klager som bare det.

Kjenner det kan irritere meg noen ganger når noen klager, men men...

Hilsen helsesekretær

Anonymous poster hash: d4d44...58b

Skjønner ikke helt poenget til de som hele tiden skal presisere hva alt EGENTLIG koster. Skal det være på den måten er det veldig mye vi kan begynne å diskutere prisen på. Siden dette er et mammaforum er kanskje prisen på en fødsel et greit sted å begynne. Hvor mange titusen tror dere den kommer opp i?

Hi spurte kort og greit om det var dyrt, det er jeg enig i. Ut i fra at jeg selv betaler ca 200. Alle skjønner jo at den egentlige kostnaden er en god del større. Det var ikke den hi spurte om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...