Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt? (Oppgaveskriving/case/eksamen/masterstudie)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hjemmeeksamen denne uka, og oppgaven er å ta utgangspunkt i et case vi skal skrive selv (enten fiktivt eller fra virkeligheten), som vi deretter skal drøfte ut fra pensumlitteraturen. Vi skal avgrense oppgaven og lage problemstilling selv. Problemet er bare at jeg aldri har skrevet en caseoppgave før, og sliter litt med hvordan jeg skal ta fatt på den... (Dette er mitt femte år på høgskole, det skulle man ikke tro...)

Jeg ser for meg å skrive caset først, men deretter stopper det litt opp - det står nemlig tydelig definert i oppgaveteksten hva vi skal gjøre ("gjør rede for ditt og datt, og drøft om dette ok eller ikke") - men hvordan skal jeg da lage egen problemstilling, når det allerede er så spesifikt hva som skal gjøres?

Mulig det er et enkelt svar på dette - unnskylder meg med at jeg fødte for 3 uker siden, så jeg er i den verste ammetåka. ;)

Blir veldig glad hvis noen tar seg tid til å svare!

Anonymous poster hash: 9b203...019
Skrevet

Hvilket studie går du på? Så kan jeg prøve å komme med tips utifra det:)

Skrevet

Hvilket studie går du på? Så kan jeg prøve å komme med tips utifra det:)

Skriver under på denne :) mye lettere å hjelpe deg hvis du sier noe om studie!

Skrevet

Jeg synes det er lettest å skrive caset først, så har man noe å drøfte. Problemstillingen har jeg aldri helt ferdig før oppgaven er ferdig, lager først en enkel problemstilling, og så endrer jeg den hele tiden så den passer til det jeg skriver.  Hva studerer du?

Anonymous poster hash: 1152a...7e5
Skrevet

Takk for svar. :) Jeg tar en master i velferdsfag, og oppgaven er relatert til en bestemt profesjon (jeg skal velge selv) og forventninger til disse i en gitt situasjon (skal beskrives i caset). Videre skal jeg drøfte om disse forventningene er rimelige. Hi

Anonymous poster hash: 9b203...019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...