Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 Ramla over ende på glatta her for noen timer siden, lurer på om jeg kan ha brukket et ben inni hånda. Etter å ha tråla nettet, fant jeg båtbensbrudd, som jeg mener det ligner mest på, men jeg finner ikke særlig mye om symptomer. Kan noen fortelle meg symptomene ved båtbensbrudd? Anonymous poster hash: 44219...f6a
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Hvis du mistenker brudd, hvorfor har du ikke vært på legevakten? Anonymous poster hash: 48c7d...4e9
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Er du hypokonder? Hvorfor i alle dager spør du om noe så sært her inne? Dra på legevakten om du vil ha svar på dette. Anonymous poster hash: aaa95...db0
Gjest Antarctica Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Mannen min brakk båtbenet i foten. Hans beskrivelse av symptomene: Umenneskelig smerte. Hoven, rød fot. Dra på røntgen...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Jeg hadde sånn båtbensbrudd i sommer. Hånda mi var hove, men ikke kjempe hoven. Den var vond men bare når jeg beveget på den, når den var i ro kjente jeg ingenting. Jeg var sikker på at den ikke var brukket, siden jeg hadde så lite vondt. Men ble "tvunget" til legen, og endte opp med gips i 6 uker Anonymous poster hash: 81ad4...b1e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #6 Skrevet 1. desember 2014 Finnes ikke båtben i hånden! Kom deg til legevakten om du mistenker brudd! Brudd i hånd/underarm skal tas på alvor for å minimere langtidsfølger for funksjon! Anonymous poster hash: 7b9e1...ac9
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #7 Skrevet 1. desember 2014 Finnes ikke båtben i hånden! Kom deg til legevakten om du mistenker brudd! Brudd i hånd/underarm skal tas på alvor for å minimere langtidsfølger for funksjon! Anonymous poster hash: 7b9e1...ac9 Jo det gjør det! Anonymous poster hash: 81ad4...b1e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #8 Skrevet 1. desember 2014 Gud så hyggelige dere er her inne! Hvorfor i det hele tatt gidde å svare på en tråd når man ikke har noe vesentlig å komme med? Ingenting til deg altså, Pashla og anonym. Og ja, jeg skal dra på legevakta, men jeg er alene med unger, og da er det faktisk ikke så enkelt som å bare reise av sted. Anonymous poster hash: 44219...f6a
Gjest Minnieropptatt Skrevet 1. desember 2014 #9 Skrevet 1. desember 2014 Hvis du mistenker brudd, drar du på legevakta og får de til å ta røntgen.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #10 Skrevet 1. desember 2014 Finnes ikke båtben i hånden! Kom deg til legevakten om du mistenker brudd! Brudd i hånd/underarm skal tas på alvor for å minimere langtidsfølger for funksjon! Anonymous poster hash: 7b9e1...ac9 Jo det gjør det! Anonymous poster hash: 81ad4...b1e Da får du fortelle meg det latinske ordet for det. Os naviculare ligger i foten og har alltid ligget i foten. Anonymous poster hash: 7b9e1...ac9
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #11 Skrevet 1. desember 2014 Gud så hyggelige dere er her inne! Hvorfor i det hele tatt gidde å svare på en tråd når man ikke har noe vesentlig å komme med? Ingenting til deg altså, Pashla og anonym. Og ja, jeg skal dra på legevakta, men jeg er alene med unger, og da er det faktisk ikke så enkelt som å bare reise av sted. Anonymous poster hash: 44219...f6a Med mindre det gjør veldig vondt så er det ingen hast. Jeg dro ikke på legevakten før etter et døgn, gikk helt bra det! Håper det ordner seg for deg, god bedring! Anonymous poster hash: 81ad4...b1e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #12 Skrevet 1. desember 2014 Finnes ikke båtben i hånden! Kom deg til legevakten om du mistenker brudd! Brudd i hånd/underarm skal tas på alvor for å minimere langtidsfølger for funksjon! Anonymous poster hash: 7b9e1...ac9 Jo det gjør det! Anonymous poster hash: 81ad4...b1e Da får du fortelle meg det latinske ordet for det. Os naviculare ligger i foten og har alltid ligget i foten. Anonymous poster hash: 7b9e1...ac9 Rart at legen på sykehuset sa at det var båtbenet i hånden min som var brukket da Anonymous poster hash: 81ad4...b1e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #13 Skrevet 1. desember 2014 Gud så hyggelige dere er her inne! Hvorfor i det hele tatt gidde å svare på en tråd når man ikke har noe vesentlig å komme med? Ingenting til deg altså, Pashla og anonym. Og ja, jeg skal dra på legevakta, men jeg er alene med unger, og da er det faktisk ikke så enkelt som å bare reise av sted. Anonymous poster hash: 44219...f6a Regner med at det var meg anonym eller en av de andre du refererte til. Jeg skrev at du bør komme deg til legevakten, fordi mistanke om brudd i hånd/underarm alltid bør tas på alvor. Er du alene med unger så får du få noen til å passe dem eller ta dem med deg. Det hadde jeg gjort. Du ber oss om å ramse opp masse symptomer, men hva med å fortelle hvilke symptomer du har? Som sagt så finnes ikke båtben (os naviculare) i hånden. Men brudd i håndrotsknoklene kan gi alt fra små/lite symptomer til store hevelser og mye smerte. Det er umulig å si noe tydeligere, for alt avhenger av om det ev. er et helt rent brudd eller ikke. Kanskje er det ikke mer enn en låsning i håndrotsknoklene, men da er det kiropraktor som gjelder. Ved mistanke om brudd skal alltid røntgen tas! Men din hånd, din håndfunksjon resten av livet som står på spill ev. Anonymous poster hash: 7b9e1...ac9
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #14 Skrevet 1. desember 2014 Finnes ikke båtben i hånden! Kom deg til legevakten om du mistenker brudd! Brudd i hånd/underarm skal tas på alvor for å minimere langtidsfølger for funksjon! Anonymous poster hash: 7b9e1...ac9 Jo det gjør det! Anonymous poster hash: 81ad4...b1e Da får du fortelle meg det latinske ordet for det. Os naviculare ligger i foten og har alltid ligget i foten. Anonymous poster hash: 7b9e1...ac9 Rart at legen på sykehuset sa at det var båtbenet i hånden min som var brukket da Anonymous poster hash: 81ad4...b1e Jeg måtte tenke litt. Kom på at os scaphoideum blir blant noen kalt båtbenet, det ligger i håndroten. Men min anatomiprofessor kunne funnet på å stryke meg om jeg hadde sagt at båtbenet lå i hånden. Han var særdeles opptatt av korrekt latin og sa at kun os naviculare ev. kunne kalles båtbenet. Mener å huske at det kommer mer av den engelske "latinen" som brukes i anatomi innimellom. Så tjo.... båtbenet kan kanskje sies å ligge i hånden også. Men iflg. vår professor i anatomi så fantes båtbenet kun i foten om man skulle være korrekt Anonymous poster hash: 7b9e1...ac9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå