Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Skrevet 1. desember 2014 I dag har treåringen min og jeg pakket inn leker til trengende barn - to bamser som er hele, rene, pene og knapt lekt med. Og ja, jeg vet at det er en hel debatt rundt hvorvidt man skal gi bort "brukte" ting. Selv er jeg ikke enig med motstanderne av dette - her er det snakk om leker som det ikke er mulig å se at de er "brukt", jeg tror ikke at et lite barn som får dem ville bli mindre glade om de visste at et annet barn kanskje hadde klemt dem en gang eller to før de ble gitt bort. For mine egne barn synes jeg at det er en mye større læringseffekt i å gi bort egne leker enn om mamma skulle kjøpe noe nytt på butikken som skal gis bort; penger har de jo ikke et forhold til ennå. Og nei, hensikten med å gi bort noe er ikke for å gjøre plass til noe nytt. Uansett, det er ikke min mening eller ønske å starte noen diskusjon rundt dette i denne tråden. Spørsmålet mitt er egentlig bare om noen vet hvor vi kan gi slike gaver? Tidligere kunne man legge julegaver under juletreet på Torgallmenningen i Bergen, og så ble de hentet av Frelsesarmeen/Slumsøstrene, men i dag fant jeg ut at dette gjøres ikke lenger. Noen tips? Anonymous poster hash: 8db9c...cfe
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #2 Skrevet 1. desember 2014 Sundtenglene eller noe sånt i Sund kommune Anonymous poster hash: 57c85...4d7
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Skrevet 1. desember 2014 Sundenglene, heter det. Du finner de på Facebook. Anonymous poster hash: 57c85...4d7
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #4 Skrevet 1. desember 2014 Eller ta direkte kontakt med slumstasjonen i Ladegården korps☺️ Anonymous poster hash: a0672...d4b
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #5 Skrevet 1. desember 2014 Har en vennine som gruer seg veldig til jul ettersom hun ikke har råd til gave til barnet sitt på 4 år. Hun bor i Bergen. Hun hadde blitt kjempe glad for brukte leker/klær til sønnen Anonymous poster hash: bd40c...b18
me_87 Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Er mange hjelp oss å hjelpe sider. Der er det mange foreldre som ikke har råd til julegave til barnet sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå