Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #1 Del Skrevet 1. desember 2014 Min sønn på 7 mnd kastet opp idag etter at jeg hadde puttet 1/2 egg i smoothien hans-> kan det skyldes allergi eller at det er for tidlig for magen han? Anonymous poster hash: 6e90a...513 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aryia Skrevet 1. desember 2014 #2 Del Skrevet 1. desember 2014 Det kan vel skyldes begge deler. Er det noen i nærmeste familie som har eggallergi? Jeg har gitt min sønn eggeplomme siden han var fem mnd, og hele egget siden ca 7 mnd, ingen reaksjoner. Aldri gitt det i noe som smoothie da, men bløtkokt eller som eggerøre, noen ganger bare plommen (rå) rørt ut i gulrotmos, søtpotetmos o.l. Ville kanskje ventet noen dager og forsøkt å gi det på nytt i annen form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #3 Del Skrevet 1. desember 2014 Så sterk reaksjon er nok allergi, om det da ikke er spysyken som går i disse dager... Anonymous poster hash: 35fb4...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totaja Skrevet 17. desember 2014 #4 Del Skrevet 17. desember 2014 Når babyer reagerer på egg er det ofte eggehviten. Prøv igjen med bare eggeplomme. Eggeplomme er supermat for babyer (så sant de tåler det da.. Noe de fleste gjør..) Eggehviten innholder enzymer som er vanskelig for magen å fordøye når de er så små, tror man skal vente med det til de er over året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovelyme Skrevet 17. desember 2014 #5 Del Skrevet 17. desember 2014 Har aldri hørt om at man gir eggeplomme? Ren eggeplomme eller blandet i noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #6 Del Skrevet 18. desember 2014 Kan fint gi bløtkokt eggeplomme, eller eggeplomme blandet i grøt, smoothie, e.l Ikke sikkert det er allergi. De jeg kjenner med eggeallergi reagerer ikke med oppkast... Jeg ville prøvd på nytt:) Med plommen først Anonymous poster hash: f9f99...8fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå