Gå til innhold

Når kan jeg gi egg?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sønn på 7 mnd kastet opp idag etter at jeg hadde puttet 1/2 egg i smoothien hans-> kan det skyldes allergi eller at det er for tidlig for magen han?

Anonymous poster hash: 6e90a...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan vel skyldes begge deler. Er det noen i nærmeste familie som har eggallergi? Jeg har gitt min sønn eggeplomme siden han var fem mnd, og hele egget siden ca 7 mnd, ingen reaksjoner. Aldri gitt det i noe som smoothie da, men bløtkokt eller som eggerøre, noen ganger bare plommen (rå) rørt ut i gulrotmos, søtpotetmos o.l. Ville kanskje ventet noen dager og forsøkt å gi det på nytt i annen form. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sterk reaksjon er nok allergi, om det da ikke er spysyken som går i disse dager...

Anonymous poster hash: 35fb4...3cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Når babyer reagerer på egg er det ofte eggehviten. Prøv igjen med bare eggeplomme. Eggeplomme er supermat for babyer (så sant de tåler det da.. Noe de fleste gjør..) Eggehviten innholder enzymer som er vanskelig for magen å fordøye når de er så små, tror man skal vente med det til de er over året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint gi bløtkokt eggeplomme, eller eggeplomme blandet i grøt, smoothie, e.l

Ikke sikkert det er allergi. De jeg kjenner med eggeallergi reagerer ikke med oppkast... Jeg ville prøvd på nytt:) Med plommen først

Anonymous poster hash: f9f99...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...