Gå til innhold

hcg prøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er 6 uker i morgen. Ønsket å ta hcg prøver denne uken da jeg har mistet en en gang. (Født en gang ) og opplever nå mensmerter og stikking.

Men legen ville ikke ta disse prøvene da hun mente det var både for tidlig og unødvendig... kjenner jeg blir litt irritert... hva tenker dere ?

Skrevet (endret)

Er du engstelig, så ber du om å få tatt testene

Endret av solamora
Skrevet

Jeg skal inn på fredag å måle HCG siden jeg har hatt en SA før. Var ingen problem når jeg sa jeg var bekymra.

Skrevet

Jeg har målt hcg siden jeg hadde en MA fra før, men synst ikke det var så beroligende. Jeg fikk ikke svar på prøvene før etter nesten en uke og innen da hadde jeg begynt å føle meg tryggere på at alt foreløpig var normalt. Prøveresultatene viste 47000 ved 5+6 og 73000 ved 6+2. Jeg ble bekymret for at verdiene ikke hadde dobblet seg på 3 døgn, men har senere lest at verdier på over 6000 har en dobblings tid på over 4 døgn. Så har jeg lurt på om de høye verdiene kan skyldes at jeg er lengre på vei enn jeg tror, tvillinger, mola, kromosomfeil... Og dette får jeg uansett ikke svar på før UL. Så jeg har uansett bare måtte øve meg på å slappe av..

Ikke meningen å være negativ, for jeg forstår veldig godt behovet ditt. Men testen kan ikke hindre en SA, og er det en MA vil du mest sannsynlig merke det når du når uke 8..

Skrevet

skjønner legen egentlig. Ofte unødvendige prøver å ta som koster flesk. Som Julie-15 sier: testen kan ikke hindre at noe skjer. Det greieste er å vente til uke 7-8 og så ta en UL for å se etter hjerteslag :)

Anonymous poster hash: 310db...902
Skrevet

Jeg skjønner at du tenker at det hadde vært betryggende med hcg prøver. Men det kan gi deg mer tankebry også. SA vil man jo ha symptomer på som blødninger. Men ved en MA så kan hcg fortsatt stige, så ingen sikkerhet at hcg stiger.

Jeg måtte ta hcg prøver denne gangen. Men jeg skulle ønske jeg slapp stresset.

Gjør som noen over foreslår. Kontakt legen å få en henvising til ul når du er i uke 8 pga. tidligere spontanabort og bekymring rundt det.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 33917...a10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...