Gå til innhold

har sofaputer (altså selve sofaen) med glidelås. Tror jeg har tatt av trekkene og vasket i maskin før (sofaen er 10 år), men husker ikke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen mulighet for at det kan gå bra på finvask? Den er så skjoldene nå, trenger nok egentlig å skiftes ut, men med to små og katt får den vonde litt til. Noen som har dristet seg til det? Står ikke noe vaskeanvisning inni putene, heller ikke at den bare kan renses...

Anonymous poster hash: 5e8a5...9e6

Fortsetter under...

Skrevet

Det skal jo som regel ganske varmt vann til for at de skal krype eller bli ødelagt, tåler de vann tåler de 30grader tenker jeg. Tåler de ikke vann blir de ødelagt uansett hva slags program du kjører.

Jeg har vasket mine sofatrekk på 30 grader håndvask og det har gått helt fint. Men det styggeste på mine nå etter 10 år er fargeforskjellene pga bleking, fargen blekes jo av kraftig lys selv om de ikke står direkte i sola, så de har blitt litt ujevne i fargen etterhvert...

Anonymous poster hash: 81ef1...0e1
Skrevet

Da prøver jeg, i verste fall må jeg ha ny :-P

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg, men så spydde frøkna over hele den ene puta. Så da var det ikke noe alternativ til å vaske lenger. Vasket på 30 grader og sikkert ikke maks sentrifugehastighet (husker ikke). Tok trekket på puta igjen mens det var vått og lot det tørke sånn. Gikk supert, så burde egentlig tatt de andre putene også, men så langt kom jeg aldri før vi endelig kjøpte ny sofa. Så om ikke stoffet er sånn at du tror det vil loe/bli nuppete, ville jeg prøvd med ett trekk i hvert fall.

Skrevet

Vi vasker våre på 40 grader finvask og det går helt fint, men vi har også hatt dem på rens en gang fordi hunden kastet opp i sofaen.

Skrevet

Vasker på 60 grader, så tørketromler jeg til stryketørt og tar på trekkene igjen :) null problem. Må bare kunne vaskes med barn i hus og kakaodrikking og det som følger med.

Jeg har IKEA sofa.

Annonse

Skrevet

Jeg vasker våre trekk i maskin. Er ullstoff, så bruker ullprogram. Det blir helt fint!

Anonymous poster hash: 2682e...9a5

Skrevet

Da er putene i lillesofaen vasken, gullende rene! :-) ha ha, små gleder, men det trengtes virkelig. Får ta den andre til helga, må jo ha noe å sitte i. Den er ikke vanlig bomullstrekk som IKEA, men gikk bra allikevel :-) 30 grader finvask...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...