Gå til innhold

Hvor lenge ber man alle i bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle jenter/ gutter? Mener selv det er en selvfølge ut barneskolen . I 3 klasse her har mange sluttet med dette allerede...

Fortsetter under...

Skrevet

Kommer veldig an på størrelse på klassen synes jeg. Om det er f.eks. 20+ gutter hadde det vært uaktuelt å invitere alle fra starten av her, i alle fall mer enn en gang.

I vår gutts klasse er de 5 gutter og 1 jente, så det blir liksom ingen problemstilling. Annet enn hvis han en gang absolutt vil ha bare gutter, da vet jeg ikke helt hvordan vi skal angripe det.

Anonymous poster hash: 6fa9f...730
Skrevet

Vi leier alltid lokale vi og ber hele klassen pluss venner i parallell klasse og ellers venner. Meste vi har vært er vel 70... Meeen da tok jeg meg vann over hodet😜

Skrevet

Avhenger av flere ting. I eldstes klasse er det 18 gutter, hvorav flere ikke klarer å oppføre seg. Etter en del episoder hvor småbrødre er blitt skadet og bursdagsbarnet har hatt det alt annet enn fint, kuttet vi ned til nærmeste venner i tredjetrinn. Ber da et par gutter fra klassen og andre venner.

Nr to går i en klasse med 11 utrolig fine gutter. Han leker masse med jenter også, og i år ber vi hele klassen. Null problem.

Anonymous poster hash: 4c1a5...c5d

Skrevet

Avhenger av flere ting. I eldstes klasse er det 18 gutter, hvorav flere ikke klarer å oppføre seg. Etter en del episoder hvor småbrødre er blitt skadet og bursdagsbarnet har hatt det alt annet enn fint, kuttet vi ned til nærmeste venner i tredjetrinn. Ber da et par gutter fra klassen og andre venner.

Nr to går i en klasse med 11 utrolig fine gutter. Han leker masse med jenter også, og i år ber vi hele klassen. Null problem.

Nr to går forøvrig i fjerdetrinn nå, og ser for meg alle guttene eller hele klassen i lang tid fremover.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Selv slutta jeg med det når jeg fylte 11. Feiret altså min siste bursdag med alle når jeg ble 10. Her tror jeg det er normalt ut barneskolen hvertfall, selvom jeg skulle sett det var mulig å ikke gjøre det.

Annonse

Skrevet

Ut barneskolen, minst

Anonymous poster hash: 56a1d...44d
Skrevet

Her ber alle jentene hverandre fortsatt og de er 12 år. Er for at ingen skal bli den ene som aldri blir bedt. Alle er inneforstått med at det er sånn det er og syns alle voksne bør klare en dag med kaos når man tenker hvilken glede det gir.

Anonymous poster hash: 330cf...5d3

Skrevet

Vi leier alltid lokale vi og ber hele klassen pluss venner i parallell klasse og ellers venner. Meste vi har vært er vel 70... Meeen da tok jeg meg vann over hodet

Dette har vi ikke råd til. Vi er tilhengere av at barna får ordentlig hjemmelaget kake og GOD mat til bursdagen. ikke first price-pølser. Og da blir det himla dyrt å ha 70 barn. Hvem skal passe på alle disse barna da?

Anonymous poster hash: 24364...2a5

Skrevet

Her ber alle jentene hverandre fortsatt og de er 12 år. Er for at ingen skal bli den ene som aldri blir bedt. Alle er inneforstått med at det er sånn det er og syns alle voksne bør klare en dag med kaos når man tenker hvilken glede det gir.

Det er ikke snakk om kaos eller ikke, men alle har ikke råd til råflotte bursdagsselskaper til 30-40 barn.

Skrevet

Aldri. Med et høysensitivt barn ber vi kun mellom 3-5 av de han leker med. Uavhengig av kjønn og klassetrinn. Hva andre gjør bryr meg ikke og ingen skal heller bry seg med at jeg setter mitt barn først på hans fødselsdag. Men kommer nok pepper på rekke og rad her inne .

Anonymous poster hash: 0a45a...e0c

Skrevet

Det er ikke snakk om kaos eller ikke, men alle har ikke råd til råflotte bursdagsselskaper til 30-40 barn.

Hvem sier du må ha råflotte selskaper da? Tror de voksne ofte legger mer krav til selskapet enn barna. Barn er stort sett takknemlige og fornøyde. Trenger ikke å være det helt store som feks lekeland o.l holder med en skogstur og grille pølser på bål + natursti

Skrevet

Vi leier alltid lokale vi og ber hele klassen pluss venner i parallell klasse og ellers venner. Meste vi har vært er vel 70... Meeen da tok jeg meg vann over hodet

Dette har vi ikke råd til. Vi er tilhengere av at barna får ordentlig hjemmelaget kake og GOD mat til bursdagen. ikke first price-pølser. Og da blir det himla dyrt å ha 70 barn. Hvem skal passe på alle disse barna da?

Lokale koster 500😊 vi tar med mat selv og alle barn kommer med ett stk fortsatt 😊

Annonse

Skrevet

Lokale koster 500 vi tar med mat selv og alle barn kommer med ett stk fortsatt

Mat må fortsatt kjøpes inn. Har du foresatte med, så har du 140 munner å mette i stedet for 70. Regner med at dere ikke fikk gratis mat til bursdagen? Lokale 500, mat sikkert 2000-3000 (såpass koster det med mat og kake til over 100 stk). Pluss gave. Nope, det har vi ikke økonomi til.

Skrevet

Herregud, du er for fiksert på å prøve å kjøpe venner til barnet ditt altså!

Anonymous poster hash: be06c...19b

Skrevet

Her vi bor er det vanlig at man går sammen og feirer med de som har bursdag i nærheten av hverandre. Da leies det lokale og det blir ikke dyrt når man er flere som deler på det.

Skrevet

I klassen til sønnen min er det 15 gutter, og minst 3-4 av dem med diagnoser som gir hyperaktivitet og null impulskontroll. Det er ingen i den klassen som har hatt alle guttene hjem mer enn en gang. Har aldri opplevd maken til kaos jeg altså, at gutter kan være aktive er jeg vant til, men slosskamper, tapping i badekar, rive ting ut av hyller, løpe rundt, slå hverandre i hodet med flasker, krangle, grise med mat utover osv er jeg ikke vant til. Når et par av guttene da når de ble snakket til så meg rett inn i øynene og gjorde det en gang til tenkte jeg at dette er siste gang! Så det ble med den ene bursdagen hjemme med hjemmelaget kake og god mat ja...

Etter 1.klasse har vi gjort det sånn at de 3-4 guttene som har bursdag nærmest hverandre i tid har feiret sammen, og da har vi gjerne leid en lavo av en barnehage, en gymsal, hatt det i akebakken e.l. med enkel servering av pølser og en muffins/kakestykke til hver og godteposer. Så har vi prioritert å være nok voksne til å aktivisere dem hele tiden.

Nå går de i 5. klasse og nå dabber bursdagene med hele klassen av, nå vil de bare ha de 2-3 nærmeste vennene på kino, overnatting med film og pizza o.l. og det er helt greit synes jeg.

Anonymous poster hash: ed893...bab
Skrevet

Lokale koster 500 vi tar med mat selv og alle barn kommer med ett stk fortsatt

Mat må fortsatt kjøpes inn. Har du foresatte med, så har du 140 munner å mette i stedet for 70. Regner med at dere ikke fikk gratis mat til bursdagen? Lokale 500, mat sikkert 2000-3000 (såpass koster det med mat og kake til over 100 stk). Pluss gave. Nope, det har vi ikke økonomi til.

Nei , billige pølser, billig brus og venner baker kaker😊 synes det er viktigere med at folk kommer enn fancy mat. Ingen godteposer blandt annet, men sosialt samvær og foreldrekaffe😊 veldig mange positive tilbakemeldinger på hvor hyggelig tradisjon det er.

Skrevet

70 barn i en barnebursdag?? Oi, det var ny rekord for mine ører :fnise:

Skrevet

Eldste går i 6. og yngste i 3.klasse. Jeg lurer på om mange har sluttet med det i begge klassene, for det er ikke mange bursdagene de har blitt bedt i det siste halvåret. Vi ber enten alle eller alle av ett kjønn.

Skrevet

Ikke alle barn som synes det er stas å ha hele gjengen i klassen. Særlig hvis de er ett av barna som er mobbeoffer eller blir utestengt.

Anonymous poster hash: 5606d...611

Skrevet

Mitt barn feirer sin bursdag sammen med to andre i klassa, men kanskje det blir siste gangen nå i 4. klasse. Utebursdag. Vi foreldre har da spleiset på mat, drikke og kaker. 2 1/2 time går som en lek. :-) Ikke koster det skjorta heller. 

Anonymous poster hash: 81aee...6e6
Skrevet

Her er det i hvert fall ut barneskolen som er normalen - men jeg jobber med en del ungdommer og det er en del av dem også som har alle jentene/guttene fra klassen på feiring. Er sikkert en del som gjør det annerledes også.

Skrevet

70 barn? Jeg har nesten vanskeligheter med å se for meg at det kan ha vært hyggelig for noen. Barnet var vel fornøyd med antall gaver, da.

Anonymous poster hash: edace...62c

Skrevet

Eldste her går i 3. klasse, og jeg mener det er uaktuelt å ikke be alle de 17 jentene i klassen i selskap. Alle har bedt alle hittil.

Anonymous poster hash: e878e...e66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...