Gå til innhold

Når hopper man over i 2. trimester igjen?

Anbefalte innlegg

Er 12+1(?)og trodde kanskje at jeg skulle hoppe over til neste trimester, men mener å huske at jeg har lest noe annerledes her inne et sted.. For i utgangspunktet er et trimester 12 uker.. Eller? Ble flyttet 4 dager tilbake på tidlig ul (privat i uke 9+3, eller 8+5 som det da ble) så skulle egentlig iflg mens termin vært 12+5 i dag.

Hadde min første legekontroll og han noterte mensterminen så er det som står på helsekortet mitt.. Vet ikke hva jeg skal gå ut i fra jeg.. Vet jo at oul er den som gjelder, men lurer litt på hvilket trimester jeg nå tilhører:)

Fortsetter under...

Tror 2. trimester starter fra 13+0. Da har man fullført 12 uker så da går man over.

Jeg ville fulgt det som står på skjemaet frem til oul.

Anonymous poster hash: 5774b...218

Du har fullført 12 uker når du er 12+0

Tror 2. trimester starter fra 13+0. Da har man fullført 12 uker så da går man over.

Vil det si at man er 2. trimester da?

Annonse

Vil det si at man er 2. trimester da?

Det er litt forskjeller på når en regner 2 trimester til å starte, noen plasser er det ved 13+0, andre plasser 14+0, for å gjøre det enkelt.

For ikke å regne med dager, men hele uker.

Jeg har alltid hoppet over i 2 trimester på 13+0

Noen steder står det 12 + 0 og da er man 12 fullgått uker.

Her på bim skrives det at man er i sin 13. Uke når man er 12+1osv. Forstår det som at bim mener 1. trimester varer til 13+0 . andre nettsider mener noe annet

Prøvde å se hva som står under info på 1. Trimester, men får ikke opp noe.. Mulig det er fordi jeg er på tlf og ikke pc. Blir ikke helt klok på dette😜 men i morgen er jeg iflg menstermin 13+0 så da hopper jeg vel over til 2. tri?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...