Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #1 Skrevet 29. november 2014 Datteren min har fått et rødt, tørt sirkelformet utslett. Det kjennes tørt ut, som eksem, men har en rødere ring i ytterkant enn rødheten i midten av utslettet. Det klør ikke, sier hun. Hun har tidligere hatt atopisk eksem, men det er flere år siden, så jeg husker ikke helt hvordan det så ut. Ringformen gjorde meg også usikker. Er usikker på om vi bør se det an, bestille legetime eller prøve med fet fuktighetskrem eller krem mot sopp på egenhånd først? Noen som har erfaring og vet dette? Anonymous poster hash: fc0ae...4b2
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #2 Skrevet 29. november 2014 Vanskelig for oss å si egentlig. Men sånn generelt kan man si at ringorm oftest dukker opp på årstider med varm temperatur og eksem bruker å dukke opp når det er kaldt. Derfor ville jeg ha holdt en knapp på eksem. Anonymous poster hash: 8d446...992
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #3 Skrevet 29. november 2014 Sønnen min sin atopiske eksem er flekker med masse små blemmer, ser ikke ut som ringorm, overhodet ikke. Anonymous poster hash: da414...549
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #4 Skrevet 29. november 2014 Min datter har atopisk eksem som ser ut som ringorm, til og med legen trodde først at det var det, men det funket ikke med Canesten ol. Anonymous poster hash: c80e1...009
the amazing spidermamma Skrevet 29. november 2014 #5 Skrevet 29. november 2014 Ringorm er ikke sånn som tørre eksemflekker, i hvertfall ikke den som jeg fikk en gang. Den var helt sirkelformet, og huden i midten var helt fin. Har også eksem, og jeg tror fint du kan se forskjell. Ringorm er visst egentlig en slags sopp.heldigvis, må jeg nesten si, for tanken på å ha en orm i huden er ikke særlig tiltalende.
the amazing spidermamma Skrevet 29. november 2014 #6 Skrevet 29. november 2014 Min datter har atopisk eksem som ser ut som ringorm, til og med legen trodde først at det var det, men det funket ikke med Canesten ol. Anonymous poster hash: c80e1...009 Åja, da skal ikke jeg påstå at det er lett å se forskjell. Sorry!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #7 Skrevet 29. november 2014 Jenta vår har fått dette nå. Vi trodde også først at det kanskje var ringorm, men siden hun nå har fått flere ovale mindre flekker på magen, stemmer det bedre med utslettet som skyldes et virus og som kalles pit. rosea; http://nhi.no/pasienthandboka/hud/skjellende-utslett-ekskl-eksem-og-psoriasis/pityriasis-rosea-1631.html Anonymous poster hash: d1d93...93c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #8 Skrevet 29. november 2014 Psoriasis? Anonymous poster hash: 8ead9...c65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå