Gå til innhold

Hvilken kjøkkenmaskin har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefaler du den?

Vi vil bruke maskin til brød og bollebaking, vil ha kjøttkvern, andre kjekke ting kan også vurderes dersom du mener det er bra utstyr:)

Har sett på kenwood major. Har noen kenwood cooking chef? Hva bruker du den til og er den bra?

Anonymous poster hash: 7b413...c3a

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har Kenwood major 900w med kjøttkvern og blender.

Er superfornøyd, men den er litt liten, jeg ønsker meg med litt større motor. Særlig til elting av store deiger er det bedre med mer krutt i maskinen.

Kjøttkvernen har jeg aldri brukt, den fulgte bare med. Blenderen har jeg brukt mye, den er veldig fin, bruker den til alt fra å kutte nøtter til å lage smoothie.

Anonymous poster hash: d4fb4...2c7
Skrevet

Jeg har Kenwood Major Titanium 1500W. Er kjempe fornøyd. Anbefales på det sterkeste. Lett å elte og vispe. Grei å holde ren. Lager alt fra pizzadeig til pannekakerøre med den.

Anonymous poster hash: 29b21...301

Skrevet

Takk for svar :)

Ser at noen bemerker størrelsen på kenwood. Har du den stående fremme hele tiden, eller tar du den frem ved bruk? Vi har et relativt lite kjøkken.

Skrevet

Jeg har to. En Kitchenaid og en Assistent. Veldig fornøyd med begge. Til ditt bruk ville jeg anbefalt assistent. Veldig god, og mye penere enn Kenwood. Kitchenaiden hadde jeg før jeg fikk assistenten (som jeg vant), og brukes mest til kakebaking, macaroner, marshmallows og andre småting.

Skrevet

Har assistent, er kjempeglad i den. Brukar den til både brød og kaker. Kjøtkverna er super.

Annonse

Skrevet

Takk :) da skal jeg sjekke ut assistent.

Skrevet

Jeg har Kenwood Major Titanium 1500W. Er kjempe fornøyd. Anbefales på det sterkeste. Lett å elte og vispe. Grei å holde ren. Lager alt fra pizzadeig til pannekakerøre med den.

Anonymous poster hash: 29b21...301

Jeg har også denne, men fikk en sånn gigastor utstyrspakke med i gave av foreldrene mine i fjor. Det fulgte med 4 forskjellige kroker, blender, food processor, en slags liten blender greie med små beholdere som er perfekt til å lage barnemat, dressing, tapenade, kverne kaffe og slikt i, sitruspresse, kjøttkvern, stålbolle, slikkepott og vekt. Tror det var det... Er kjempefornøyd. 

Anonymous poster hash: 87ebd...26d

Skrevet

Har Kenwood Major Titan 1500w og Kitchen Aid.

Hater Keneood, den står lagret innerst i boden.

Elsker Kitchen Aid, står hele tiden fremme på benken og blir brukt masse.

Sksl selge Kenwwoden til fordel for den største fra Kitchen Aid.

Skrevet

Har kitchen aid, fordi den er stilig!

Den retro electrolux maskinen skal være kjempe god, og den er enda mer stili!

Anonymous poster hash: 5b62c...278

Skrevet

Har en kenwood major ett eller annet. Bruker den til tunge deiger som skal elstes en del. Den har gjort jobben sin til mitt bruk. Den står i ett skap, liker ikke å ha kjøkkenapparater fremme, men hadde kanskje hatt det om det var en kjøkkenmaskin som fungerer som pynt.

Skrevet

Har Kenwood major, har den framme, men jeg har et stort U kjøkken, så har et hjørne den står i. Jeg baker nesten daglig. Har nylig fått den, og vet ikke hvor fornøyd jeg er. For på gjærbakst, så må jeg alltid bruke slikkepotten til å få alt melet med, for det samler seg i bunn og på kantene.

Anonymous poster hash: f78a1...cde
Skrevet

Hva er det du hater med Kenwooden?

Anonymous poster hash: ce990...d57

Annonse

Skrevet

Hva er det du hater med Kenwooden? Anonymous poster hash: ce990...d57

Ble bare aldri venn med den.

Tung å bruke, irriterende å rengjøre, bråker og er stor og stygg.

Skrevet

Hva er det du hater med Kenwooden? Anonymous poster hash: ce990...d57
Ble bare aldri venn med den.

Tung å bruke, irriterende å rengjøre, bråker og er stor og stygg.

Takk for svar.

Ble bare veldig nysgjerrig, da jeg elsker min ;)

Anonymous poster hash: ce990...d57

Skrevet

Jeg har Kitchen Aid fordi den er så fiiiiin  :fnise:

Skrevet

Jeg har også assistent. Rosa sådan! Den er helt super og jeg lager 5 brød i slengen. Enig med de over som sier den er penere en kenwooden, den ser jo så svær ut, også er den liten?

Skrevet

Jeg skal ønske meg maskin til jul, men hvor lite er minimum av watt dere anbefaler, den skal brukes til brøddeig mest.

Skrevet

Jeg skal ønske meg maskin til jul, men hvor lite er minimum av watt dere anbefaler, den skal brukes til brøddeig mest.

Dette med wattstyrke er ikkje direkte samanliknbart, då maskinene er ulike i konstruksjonen. Men den sterkaste motoren innanfor den type maskin du går for er alltid å anbefale.
Skrevet

Jeg har assistent og verdens mest geniale kjøkkenskap der assistenten står på ei hylle og hele hylla løftes/svinges opp og ut med et enkelt grep 😃

Skrevet

Jeg har Kenwood major 900w med kjøttkvern og blender.

Er superfornøyd, men den er litt liten, jeg ønsker meg med litt større motor. Særlig til elting av store deiger er det bedre med mer krutt i maskinen.

Kjøttkvernen har jeg aldri brukt, den fulgte bare med. Blenderen har jeg brukt mye, den er veldig fin, bruker den til alt fra å kutte nøtter til å lage smoothie.

Anonymous poster hash: d4fb4...2c7

Enig, skulle hatt den på 1200w eller hva det er! Den går litt lett varm ved store deiger. Ellers er den super, og det er både kjøttkvern og pølsetut med for de som liker sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...