Gå til innhold

Når dere tenner adventslys...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..sier dere et vers høyt?

Samles hele familien?

Når tenner dere lyset?

Anonymous poster hash: b2559...c72

Skrevet

Vi pleier tenne til middag. Jeg sier versene før vi tenner.

Anonymous poster hash: 4fa17...a71

Skrevet (endret)

Nei, det bare tennes, ferdig med det. Er ikke kristen, men liker lys :). Tennes på kvelden.

Endret av Daquiry
Skrevet

Vi synger Tenn lys. Like mange vers som vi tenner lys, selvsagt. Ungene tenner lysene.

Skrevet

Tenkte å si vers for å lære mine små :-)

Så kan de få hjelpe å tenne lys

Skrevet

Nei, det bare tennes, ferdig med det. Er ikke kristen, men liker lys :). Tennes på kvelden.

Vi leser vers :-) føler ikke versene er så veldig kristne? Er det ikke Inger hagerup som har skrevet? Synes mer de har vanlige gode verdier :-)

Anonymous poster hash: d5dda...ecc

Skrevet

Veldig ulikt fra år til år. Jeg er ikke opptatt av vers eller sang, aldri vært det. Ungene har noen år de er opptatt av de og andre ikke, så de får gjøre a de vil når de tenner. De tenner gjerne lysa så fort de våkner, maser om at vi må våkne slik at de kan tenne på. Så brenner de en stund. Blir slått av og blir tent om kvelden igjen. Når vi har kubbelys tenner vi de hver kveld slik at det tislutt blir litt ulik str på lysa.

Anonymous poster hash: 7b9a8...9d8

Skrevet

Vi tenner enten til middag eller til barne-TV. 

Er ikke kristne vi heller, men føler ikke versene er så religiøse akkurat, mer koselig.

Nå tenner vi ett lys i kveld, vi tenner det for glede

Det står og skinner for seg selv, og oss som er tilstede.

Ungene synger gjerne også, de har jo lært disse sangene på skolen og i barnehagen. Synes det er fint jeg :)

Husker sangen fra jeg var liten og så på Portveien 2, den er jo litt kristen men det er helt greit synes jeg.

Anonymous poster hash: c1b96...2a9
Skrevet

Vi sier vers når vi tenner et nytt lys første gangen, ikke hver gang lysene tenn, bare på søndagene.

Anonymous poster hash: ec4f3...eed

Skrevet

Vi tenner ikke adventslys.

Da gjaldt kanskje ikke spørsmålet deg eller  :fnise:

Anonymous poster hash: c1b96...2a9

Skrevet

Vi tenner de til søndagsmiddagen, samles de som er hjemme, og sier vers. Alle har også sin tur til å tenne. 

Skrevet

Vi tenner ofte lys til både frokost og middag.

Sier ingen vers. Barna bytter på å tenne. Vi er sammen hele familien.

Skrevet

Vi pleier tenne til søndagsfrukosten, og syng då adventsvers. (no tenner vi det første lys...,andre..osv)

Vi har kubbelys i staken på kjøkenbordet, og tenner lysa kvar dag.

No står alt klart, så eg gledar meg til å få lys i stjerner og stakar, og tenne det første lyset til frukosten i morgon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...