Gå til innhold

Forløsning

Kath+3

Anbefalte innlegg

Er det noen som har startet med samtaler ang. Forløsning? Hva tenker dere om det med tvillinger?

Er snart 27 uker og begynner nå å merke stresset med dette. Hadde en forferdelig opplevelse sist der det var like før det gikk galt, men synes sykehuset viser veeeldig lite forståelse for dette. Så mitt ønske denne gangen er foreløbig keisersnitt.

Fortsetter under...

Ikke snakket noe spesielt om det, men jeg har ikke ønske om keisersnitt. Så sant alt ser bra ut og de ligger fint så blir det vaginal fødsel. Hadde en litt vond avslutning forrige gang og dette vil jeg gjerne de skal være obs på på føden slik at det forhåpentligvis ikke skjer igjen. Dette har jeg nå nettopp spurt om hvem jeg skal ta dette opp med. Vi pleier å bli innkallt til innskriving her og tenkte å ta samtalen da. Men de har tydeligvis fullbooket så om jeg får kommet inn før fødsel er ikke sikkert. Kjenner jeg blir litt frustrert over det. Hun jeg snakket med på føden sa at de leste gjennom fra forrige gang, men kan ikke si det berolget meg noe særlig. Men hva kan en gjøre da....? Får vel bare ta det som det kommer. Heldigvis er det ikke noe jeg gruer meg veldig for. Tror det er værst for mannen som fikk med seg alt fra sidelinjen.

Jeg tror Ullevål der jeg skal tilbyr alle en fødselsamtale ca uke 33. Det står iallefall på skjemaet jeg fikk om oppfølging av tvillinggravide! Håper det blir en fin erfaring og at de forteller litt om ulike scenarioer og at jeg får komme med mine synspunkter da! I utgangspunktet håper jeg å slippe keisersnitt. Men enn så lenge ligger begge to i seteleie (er 31+1 nå, så dekan jo enda snu seg) og da går det vel evt mot keisersnitt:( Det viktigste er jo at går bra med barna, men det virker så kjipt å ikke få løfte etterpå!

Ah, virker ikke som det et en plan på oppfølging av tvillinggravide her! Alt er tilfeldig, og jeg føler jeg selv må spørre om alt! Har absolutt ikke gjort meg opp definitiv mening enda om fødsel heller, men vil heller ha litt vondt i arr enn å ikke klare å gå på do på 2 mnd uten smerter, eller ha problemer med underlivet i fremtiden. Styrtblødning og 3.gradsruptur sist. Tror også her at det var verst for mannen, jeg var litt i ørka etter 1950 ml blodtap og 50 t rier! 😊 hehe

Håper bare de vurderer alle aspektene og ikke kun skal tvinge gjennom vaginalfødsel fordi det er det de skal mene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...