Nemo_ Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Kjøpte dette setet i dag til min datter på 9mnd! I butikken sa de at det kan brukes bakovervendt til 4 år, men da jeg satt inn datteren min i setet så er jo allerede bena borti seteryggen....hun er 72cm lang nå....den kan umulig passe helt opp til 4 år bakover da eller?? Agrer kjøpet allerede etter turen hjem fra butikken jeg
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 De setene der varer vel ikke så lenge nei, veldig små. Anonymous poster hash: b14c2...821
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Så synd butikken sa du kunne bruke setet til 4 år, da dette er helt individuelt uansett bilstol, og desverre sjelden på akkurat Cybex Sirona. Jeg informerer ALLTID om dette til kunder, det er en populær stol som er god i test og med bra finesser. Men, den er ikke så stor - og passer best til de som er små i utgangspunktet. Tenker da på ryggen i stolen, ikke beinplassen. Det skal mye til før barn har ubehag med bøying av beina, de er myke. Les gjerne mer på Trygg Trafikk Anonymous poster hash: b7ef5...c76
Nemo_ Skrevet 26. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2014 Hun er ikke veldig stor av vekst....ikke storebror heller....så sånn sett passer den nok opp til 4 år....men benplassen er jo såååå dårlig må bli??? Vet de tåler litt krølla ben, men det blir jo VELDIG krølla ben....min 5 åring er 110 høy, altså ikke veldig stor, prøvde han i setet og han kunne IKKE sittet i det....pga benplassen....
Nemo_ Skrevet 26. november 2014 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2014 Hun er ikke veldig stor av vekst....ikke storebror heller....så sånn sett passer den nok opp til 4 år....men benplassen er jo såååå dårlig må bli??? Vet de tåler litt krølla ben, men det blir jo VELDIG krølla ben....min 5 åring er 110 høy, altså ikke veldig stor, prøvde han i setet og han kunne IKKE sittet i det....pga benplassen....
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 Mine to jenter på 2,5 år og 91 cm bruker det i hvert fall ennå. Det går helt fint. Anonymous poster hash: 8cbc1...f02
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Nei, en femåring på 110 får ikke plass. Stolen er maks til 4 år, hvor gjennomsnittshøyden er 104/105 cm. Er nok ikke ale som får plass da heller nei... desverre. Tipper jenta di kan bruke det fram til max 3,5 år om hun er liten. Så lenge hun ikke klager over ubehag på beinplass hadde jeg ikke vurdert å snu henne, ei heller nevnt det for henne med et pip. Det er mye bedre å sitte bakovervendt og redusere eventuelle skader med 90%, enn å snu fremover og redusere skaden med "kun" 60%... Da er bøyde bein å foretrekke? Anonymous poster hash: b7ef5...c76
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Vi har besafe izi x3 (?), også et relativt lite sete. Jenta vår er straks 4 år, og hun har sittet godt i det frem til nå. Men det er ene og alene fordi vi kan sette setet utpå kanten av bilens sete. Det betyr jo også at den som sitter i forsetet sitter trangt og ukomfortabelt. Skal vi legge ryggen hennes ned til hvileposisjon, er det nesten umulig å sitte i forsetet. (Og vi har en lang stasjonsvogn.) Mitt råd er, prøv ut setet en stund, det er ikke sikkert at det er så galt som du tror. Alternativene er i hvertfall ikke så mye bedre... Anonymous poster hash: 2fa80...bc8
Nemo_ Skrevet 26. november 2014 Forfatter #9 Skrevet 26. november 2014 Å snu henne er selvfølgelig ikke et tema før etter 4 år!! derfor dette bekymrer meg...
Appelsinpiken Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Ville dratt til butikken, klaget og krevd å få bytte til et som varer lenger. Cybex sirona varer ikke til de er over 4 år. Min på 2,5 år får så vidt plass når selene er på der høyeste. Gå heller for besafe izi plus, izi kid i-size eller kanskje det nye concord reverso.
Nemo_ Skrevet 26. november 2014 Forfatter #11 Skrevet 26. november 2014 Ja det jeg tenker å gjøre! Håper de vil ta det inn....de prøvde det jo i bilen vår osv...jeg skulle jo sett det da...men tenkte ikke over det før jeg tok snuppa ut av bilen hjemme....kan evt prøve å selge det videre for 4000.... Taper litt men...vil heller ha et sete som kan være bakovervendt lenger...
Preggie Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 Vi har den, og datteren min på snart tre har begynt å klage ved lengre turer på at hun ikke sitter godt....hun er ikke veldig stor, men heller ikke liten. Skulle ønske å kunne vente ett år med å snu henne, men må nok gjøre det i sommerferien, da vi skal kjøre langt. Heldigvis kjører vi svert lite med henne i hverdagen, kun i helgene.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #13 Skrevet 27. november 2014 Vår yngste på 2,5 har Cybex Sirona, og sitter ikke godt. Hun er ikke spesielt stor for alderen. Anonymous poster hash: 2740a...f0e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #14 Skrevet 27. november 2014 Ja det jeg tenker å gjøre! Håper de vil ta det inn....de prøvde det jo i bilen vår osv...jeg skulle jo sett det da...men tenkte ikke over det før jeg tok snuppa ut av bilen hjemme....kan evt prøve å selge det videre for 4000.... Taper litt men...vil heller ha et sete som kan være bakovervendt lenger... Selge det videre for 4000? Det koster ikke så mye nytt altså... Anonymous poster hash: b14c2...821
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #15 Skrevet 27. november 2014 Ja det jeg tenker å gjøre! Håper de vil ta det inn....de prøvde det jo i bilen vår osv...jeg skulle jo sett det da...men tenkte ikke over det før jeg tok snuppa ut av bilen hjemme....kan evt prøve å selge det videre for 4000.... Taper litt men...vil heller ha et sete som kan være bakovervendt lenger... Selge det videre for 4000? Det koster ikke så mye nytt altså... Anonymous poster hash: b14c2...821 det koster da nesten 5000 nytt da. Anonymous poster hash: 166ba...8db
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. november 2014 #16 Skrevet 27. november 2014 Og derfor kjøpte vi britax, der kan du justere høyden litt selv. Dra å klag!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #17 Skrevet 27. november 2014 Ja det jeg tenker å gjøre! Håper de vil ta det inn....de prøvde det jo i bilen vår osv...jeg skulle jo sett det da...men tenkte ikke over det før jeg tok snuppa ut av bilen hjemme....kan evt prøve å selge det videre for 4000.... Taper litt men...vil heller ha et sete som kan være bakovervendt lenger... Selge det videre for 4000? Det koster ikke så mye nytt altså... Anonymous poster hash: b14c2...821 Koster nærmere 5000 nytt ordinær pris. Anonymous poster hash: b7ef5...c76
Fredrikstad82 Skrevet 27. november 2014 #18 Skrevet 27. november 2014 Du har justert det eller? Man kan dra selve setet bakover på basen ( altså ikke i sovestillingen, men selve setet kan justeres fremover og bakover for bedre benplass også.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #19 Skrevet 28. november 2014 Vi er utrolig fornøyde med sirona hvert fall! Brukt det i ca halvannet år nå. Frøkna er 2 år og 2 mndr, 94 cm og 15 kg. Hun sitter og sover godt i det. Anonymous poster hash: f1508...1c0
Appelsinpiken Skrevet 28. november 2014 #20 Skrevet 28. november 2014 Vi er utrolig fornøyde med sirona hvert fall! Brukt det i ca halvannet år nå. Frøkna er 2 år og 2 mndr, 94 cm og 15 kg. Hun sitter og sover godt i det. Anonymous poster hash: f1508...1c0 Men dere vel umulig bruke sete til hun er over 4 år?
Ladybugg Skrevet 28. november 2014 #21 Skrevet 28. november 2014 (endret) Min gutt på straks 2 år, sitter ikke noe spesielt godt i stolen nå. Tror han kan sitte der i toppen 1/2 år til Endret 28. november 2014 av Ladybugg
Frida79 Skrevet 28. november 2014 #22 Skrevet 28. november 2014 Har det til gutten på 1 1/5 år, 85 cm lang og ca 12 kg. Han kan nok ikke bruke det hele sin bakovervendte karriere, men setet er så praktisk og har god sitte- og hvilestilling at det brukes så lenge det varer. Vurderer til og med og kjøpe enda et til den andre bilen, har izi plus der nå...
Nemo_ Skrevet 28. november 2014 Forfatter #23 Skrevet 28. november 2014 Man kan vel ikke dra det bakover??? Skal jo sitte inntil seteryggen!?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #24 Skrevet 28. november 2014 Nei, men regner med å kunne bruke det til hun er 3 år. Prioriterte å kjøpe ett meget trygt og sikkert sete med isofix. Var ingen andre seter på markedet den gang som var til 25 kg med isofix. Besafe tok dessuten meget stor plass i bilen, tross relativt stor bil. Vi er avhengig av å bruke hvilestilling på setet da vi kjører til fjellet (3 1/2 time) gjerne 1-2 ganger per mnd. Det var ikke mulig på besafe x 3. Dessuten falt hodet hennes ofte fremover i besafen. Anonymous poster hash: f1508...1c0
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2014 #25 Skrevet 1. desember 2014 Du har justert det eller? Man kan dra selve setet bakover på basen ( altså ikke i sovestillingen, men selve setet kan justeres fremover og bakover for bedre benplass også. Hva? Mener du at du har dratt selve stolen bakover på selve "basen"? Setet SKAL være helt inntil seteryggen på bilsetet, det går overhodet ikke an å justere det fremover/bakover slik du beskriver og få bedre beinplass. Håper du tar denne infoen seriøst og monterer evt. din bilstol korrekt. Hilsen bilstolselger. Anonymous poster hash: b7ef5...c76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå