Gå til innhold

Baby straks 6 mnd spiser mye??!

Anbefalte innlegg

Da jeg var på 5 mnd kontroll fikk jeg beskjed om å øke med fast føde(gav da 2 små grøt porsjoner, morgen og kveld i tillegg til mme), da hun har lagt godt på seg-- 9,3 kg. Altså innføre flere måltider for å kutte ned på mme, da denne melka er fet og ikke metter like greit lenger.

Vel har nå kommet opp i frokost/lunsj/middag og kvelds allerede, hun spiser 2 grøtporsjoner,En halv banan annen fruktmos+litt mme, et halvt glass med middagsglass (6mnd) , noen ganger en melkeflaske imellom en av disse måltidene og vann til alle resterende måltider. Får en flaske mme før senga...

Men allikevel våkner hun 2 ganger i løpet av kveld/natten og vil ha melk? Dette gjorde hun før jeg innførte 2 ekstra måltider også..

Ikke det at det gjør meg noe å måtte stå opp om natta, men blir det ikke for mye mat??? Trodde hun gradvis ville kutte ned til 1 flaske også ingenting. Det skal vel ikke være nødvendig å gi mat til henne på natta når hun allerede får så mye fast føde? 

Som sagt ikke fordi jeg ikke vil stå opp om natta, men vil bare ikke overfore henne heller ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144183785-baby-straks-6-mnd-spiser-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun våkner trolig av vane. Min kutta ikke ut nattmaten selvom hun fikk masse mat på dagtid. Prøve å gi henne litt utvannet mme og se om hun drikker uansett? Da ser du jo fort om hun er sulten eller om det er vanen. Vi kutta ut nattflasken ved 6 mnd, da spiste hun masse og la på seg mer enn nok. Gikk helt fint.

Anonymous poster hash: dd199...df2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...