Gå til innhold

Jeg trenger tips til hva jeg kan legge i en julekurv til mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvert år lager jeg en eske med masse forskjellige ting til mamma, som f.eks snop, mat, lys eller andre praktiske ting. Men jeg trenger litt tips til noe nytt jeg kan putte oppi. Hun er ganske enkel i smaken, bryr seg ikke sp mye om flotte dyre hudkremer, såper, matoljer, oster eller finere sjokolade. Det er bedre med en boks med nøtte enn en dyr ost :)

Noen som har noen gode tips?

Anonymous poster hash: 88fbb...36c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spekemat, bok, gavekort, flakslodd, telys (andre lys), ting barna har laget, vin (evt øl), te, kaffe, sjokolade (helsekosten har mange sinnsykt gode :D ), film.

Anonymous poster hash: de012...00c

Skrevet

Spekemat, bok, gavekort, flakslodd, telys (andre lys), ting barna har laget, vin (evt øl), te, kaffe, sjokolade (helsekosten har mange sinnsykt gode :D ), film.

Anonymous poster hash: de012...00c

Takk for tips :)

Tips til noen sjokolader du vet er gode hos helsekosten?

Skrevet

Kjem litt an på kor mykje pengar du vil legge i gåva. Om du veit kor ho klipper håret er frisørgåvekort fint. Eg er også begeistra for blomsterkort, på julaften er gjerne huset ferdigpynta, og det kan vere fint å få nye blomster når jula er rydda ut.

Skrevet

Kjem litt an på kor mykje pengar du vil legge i gåva. Om du veit kor ho klipper håret er frisørgåvekort fint. Eg er også begeistra for blomsterkort, på julaften er gjerne huset ferdigpynta, og det kan vere fint å få nye blomster når jula er rydda ut.

Takk for tips :)

Pris varierer, men det blir fort noen hundre. Glemte å skrive at hun får den litt før jul, så det er ikke julegave :)

Skrevet

Spekemat, bok, gavekort, flakslodd, telys (andre lys), ting barna har laget, vin (evt øl), te, kaffe, sjokolade (helsekosten har mange sinnsykt gode :D ), film.Anonymous poster hash: de012...00c

Takk for tips :)Tips til noen sjokolader du vet er gode hos helsekosten? Anonymous poster hash: 88fbb...36c

Tøflene fra Jacobs er supergode! Kjøpes på Meny, koster ca 60 kr.

Skrevet

Spekemat, bok, gavekort, flakslodd, telys (andre lys), ting barna har laget, vin (evt øl), te, kaffe, sjokolade (helsekosten har mange sinnsykt gode :D ), film.Anonymous poster hash: de012...00c

Takk for tips :)Tips til noen sjokolader du vet er gode hos helsekosten? Anonymous poster hash: 88fbb...36c

Tøflene :fnise: Eller trøfler kanskje? :)

Skrevet

Tøflene :fnise: Eller trøfler kanskje? :)Anonymous poster hash: 88fbb...36c

Hehe Jepp, tøfler er nok litt tørt, så jeg anbefaler TRØFLER

Skrevet

Dytter litt :)

Skrevet

Siden GeeGee gikk bort fra tøflene, så kan du jo alltids strikke et par lommetøfler. Fort, enkelt og billig - og veldig kjekt å ta med seg i vesken når man skal bort til noen som kanskje har det litt gulvkaldt.

Googler du så finner du mønster. Du lager dem på et par kvelder.

Anonymous poster hash: 5d786...a84
Skrevet

Et glass sennep, rå kakao fra helsekost, te, kaffe, brune sukkerbiter, lefser.

Kanskje en rull med hjemmelaget marsipan (veldig enkelt når man kjøper ferdig malte mandler. Bland med eggehviter og melis/sukrin melis. Se på helsekosten. Rull en pølse og kle den med plastfolie så den holder seg myk).

Julehefter, kryssord, ukeblader, en jule-cd... Hvis hun liker håndarbeid, kan du kanskje kjøpe inn garn til tøfler og printe ut oppskriften?

Brente mandler.

Skrevet

En bok, skismurning, kart, kinobilletter, blomsterløk, hjemmelagde karameller, stoppesopp, sportstape (kan brukes til alt), pulsvanter

Anonymous poster hash: 84bef...330

Skrevet

Siden GeeGee gikk bort fra tøflene, så kan du jo alltids strikke et par lommetøfler. Fort, enkelt og billig - og veldig kjekt å ta med seg i vesken når man skal bort til noen som kanskje har det litt gulvkaldt.

Det veldig godt forslag hadde jeg bare kunnet strikke, men jeg vet virkelig ikke bak frem på en strikkepinne :unsure:

Skrevet

Kanskje en rull med hjemmelaget marsipan (veldig enkelt når man kjøper ferdig malte mandler. Bland med eggehviter og melis/sukrin melis. Se på helsekosten. Rull en pølse og kle den med plastfolie så den holder seg myk).

Julehefter, kryssord, ukeblader, en jule-cd... Hvis hun liker håndarbeid, kan du kanskje kjøpe inn garn til tøfler og printe ut oppskriften?

Brente mandler.

Takk for mange gode forslag :) Marsipan lager jeg hver jul og da får mamma og :). Kryssord, blad og cd vil nok falle i smak, og kommer til å havne i julekurven :) Desverre klarer hun ikke strikke lenger pga vonde hender :(

Skrevet

En bok, skismurning, kart, kinobilletter, blomsterløk, hjemmelagde karameller, stoppesopp, sportstape (kan brukes til alt), pulsvanter

Takk for mange gode forslag :) Men hva er stoppesopp?

Skrevet

En bok, skismurning, kart, kinobilletter, blomsterløk, hjemmelagde karameller, stoppesopp, sportstape (kan brukes til alt), pulsvanterAnonymous poster hash: 84bef...330

Takk for mange gode forslag :) Men hva er stoppesopp? Anonymous poster hash: 88fbb...36c
Det er ens oppfordret innrettning som du stikker inn t sokkene når du stopper dem for å spenne ut hullet til riktig størrelse. Mange har hult håndtak (soppens stilk) for oppbevaring av stoppenåler. Slik som denne: http://strikketistrikk.blogspot.no/2010/11/min-nye-stoppesopp.html

Skrevet

Brente mandler.

Takk for mange gode forslag :) Marsipan lager jeg hver jul og da får mamma og :). Kryssord, blad og cd vil nok falle i smak, og kommer til å havne i julekurven :) Desverre klarer hun ikke strikke lenger pga vonde hender :(

Kanskje du kan kjøpe noen gode ullsokker til henne? Jeg er veldig glad i sokkene fra Pierre Robert. De er tynne og varme. Passer inni støvletter ol. til hverdags. Ellers har Lindex noen gode ullsokker.

Skrevet

Ullundertøy,ullsokker,lue,votter

Håndkrem

Julemarsipan

Vin

Kryssord

Juleblad

Julestjrne

Noe hjemmebakst

CD

Anonymous poster hash: 9629c...8d1

Skrevet (endret)

Haha, jeg leste lommetørkler!! Æsj, er det noen som bruker strikkede lommetørkler likssom?? Men når jeg kom til "at de kan være greie å ha ned til noen som har det litt gulvkaldt", måtte jeg lese innlegget en gang til.. 😂 "på vei i seng etter nattevakt"😴 Endret av Me and my monkey
Skrevet

Locitaine fot krem (kjempe god), en god håndkrem fra body shop eller locitaine. Et par søte hansker (kaphal har noen søte nå), strø oppi litt hjertesjokolade, en after eight, et kort der du skriver hvor mye hun betyr for deg, ellers kanskje noen gode matoljer, spekepølse?😃

Anonymous poster hash: fd3a4...3f8

Skrevet

Vet ikke hva din mor liker, men trøfler er kjempeenkelt å lage selv, tomatsild er ganske enkelt å lage selv, mjørsjø deli, du får tak i det på lille special eller gastro import. mjørsjø deli er noe av det beste jeg vet som snacks, bruker det som potetgull og dupper det litt i rømme, helt nydelig.

Ellers så er vin, kaffe, øl, eplejuice ifra lier eller lignende veldig godt.

Skrevet

Noe hjemmelaget.

Anonymous poster hash: 9b295...45c

Skrevet

Tusen takk for alle svar og god hjelp ;)

Ikke helt bestemt for hva jeg skal fylle den med enda. Men det blir nok litt spekemat, hjemmelagede brødkrutonger og sjokolatrøfler, sjokolade, kjeks, kryssordblad, amaryllis, kaffe, te, gode sokker, en god eplejuice og kanskje litt mer.

Noen flere forslag?

Skrevet

Apropos gode matoljer, Oliviers og co har kjempegode oljer, spesielt den med basilikum

http://www.oliviers-co.no

Ikke helt noe for mamma, men definitivt noe for meg, takk :) Hvitløksolje...nam..:)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...