Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #26 Skrevet 26. november 2014 Har en stor oval gryte og bruke den ofte. Den er nesten 10 år gammel. Min mor har hatt den samme gryten i 30 år, hun har tom fått den emaljert på nytt i en annen farge (fra oransje til blå). De varer evig, så om du ofte lager gryter (på plate eller i ovn) er de gull verdt. Stekepannen bruker jeg imidlertid ikke så ofte, men det har mer å gjøre med hvilken type mat jeg lager.Anonymous poster hash: 66a8a...574 Nå ble jeg nysgjerrig! Hvor får man emaljert ting på nytt? Visste ikke at det gikk an! I Norge, vet jeg ikke. Men jeg ville spurt på en av de mer eksklusive kjøkkenutstyrbutikker, de vet ofte hvor man kan få bl.a. slipt skikkelige kokkekniver. Kanskje de vet?! Min mor bor i Canada, og fikk det gjort gjennom en butikk som solgte le Creuset. Ble kjempefin resultat. Anonymous poster hash: 66a8a...574 Takk for svar! Spørs om noen gjør det her, har aldri hørt at det var mulig, før nå Jeg har en jerngryte jeg ALDRI bruker ettersom den er uten emalje...tror dere man kan legge emalje på en slik gryte? Anonymous poster hash: e8b47...7a0 Hvorfor vil du ikke bruke den? Anonymous poster hash: d1342...2df
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #27 Skrevet 26. november 2014 Har en stor oval gryte og bruke den ofte. Den er nesten 10 år gammel. Min mor har hatt den samme gryten i 30 år, hun har tom fått den emaljert på nytt i en annen farge (fra oransje til blå). De varer evig, så om du ofte lager gryter (på plate eller i ovn) er de gull verdt. Stekepannen bruker jeg imidlertid ikke så ofte, men det har mer å gjøre med hvilken type mat jeg lager.Anonymous poster hash: 66a8a...574 Nå ble jeg nysgjerrig! Hvor får man emaljert ting på nytt? Visste ikke at det gikk an! I Norge, vet jeg ikke. Men jeg ville spurt på en av de mer eksklusive kjøkkenutstyrbutikker, de vet ofte hvor man kan få bl.a. slipt skikkelige kokkekniver. Kanskje de vet?! Min mor bor i Canada, og fikk det gjort gjennom en butikk som solgte le Creuset. Ble kjempefin resultat. Anonymous poster hash: 66a8a...574 Takk for svar! Spørs om noen gjør det her, har aldri hørt at det var mulig, før nå Jeg har en jerngryte jeg ALDRI bruker ettersom den er uten emalje...tror dere man kan legge emalje på en slik gryte? Anonymous poster hash: e8b47...7a0 Hvorfor vil du ikke bruke den? Anonymous poster hash: d1342...2df Synes den er så vanskelig å holde skikkelig, den må smøres hele tiden med olje for ikke å være helt uttørket og dermed ødelegge maten jeg lager i den. Jeg er ikke fornøyd med den, og synes ikke maten i den blif særlig god, det smaker liksom metallisk av maten.... beklager å kuppe tråden... Anonymous poster hash: e8b47...7a0
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #28 Skrevet 26. november 2014 Bare av nysgjerrighet: Hva er forskjellen på mat som er laget i Le Creuset-gryte og mat som er laget i annen gryte eller stekepanne...? Hva er det som gjør akkurat denne så fantastisk? Er det bare enda en sånn motegreie som folk tror er bra fordi den er dyr? (Vet merket er gammelt, men det er jo blitt veldig hipt igjen) Anonymous poster hash: fc7e4...373
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #29 Skrevet 26. november 2014 Har en stor oval gryte og bruke den ofte. Den er nesten 10 år gammel. Min mor har hatt den samme gryten i 30 år, hun har tom fått den emaljert på nytt i en annen farge (fra oransje til blå). De varer evig, så om du ofte lager gryter (på plate eller i ovn) er de gull verdt. Stekepannen bruker jeg imidlertid ikke så ofte, men det har mer å gjøre med hvilken type mat jeg lager.Anonymous poster hash: 66a8a...574 Nå ble jeg nysgjerrig! Hvor får man emaljert ting på nytt? Visste ikke at det gikk an! I Norge, vet jeg ikke. Men jeg ville spurt på en av de mer eksklusive kjøkkenutstyrbutikker, de vet ofte hvor man kan få bl.a. slipt skikkelige kokkekniver. Kanskje de vet?! Min mor bor i Canada, og fikk det gjort gjennom en butikk som solgte le Creuset. Ble kjempefin resultat. Anonymous poster hash: 66a8a...574 Takk for svar! Spørs om noen gjør det her, har aldri hørt at det var mulig, før nå Jeg har en jerngryte jeg ALDRI bruker ettersom den er uten emalje...tror dere man kan legge emalje på en slik gryte? Anonymous poster hash: e8b47...7a0 Hvorfor vil du ikke bruke den? Anonymous poster hash: d1342...2df Synes den er så vanskelig å holde skikkelig, den må smøres hele tiden med olje for ikke å være helt uttørket og dermed ødelegge maten jeg lager i den. Jeg er ikke fornøyd med den, og synes ikke maten i den blif særlig god, det smaker liksom metallisk av maten.... beklager å kuppe tråden... Anonymous poster hash: e8b47...7a0 Ja, det kan jeg jo skjønne. Vi har en av hver. Jeg foretrekker den emaljerte, og mannen min foretrekker den andre. Anonymous poster hash: d1342...2df
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #30 Skrevet 26. november 2014 Bare av nysgjerrighet: Hva er forskjellen på mat som er laget i Le Creuset-gryte og mat som er laget i annen gryte eller stekepanne...? Hva er det som gjør akkurat denne så fantastisk? Er det bare enda en sånn motegreie som folk tror er bra fordi den er dyr? (Vet merket er gammelt, men det er jo blitt veldig hipt igjen) Anonymous poster hash: fc7e4...373 For min del er det ikke det at det er en Le Creuset som er greia, det er det at det er en jerngryte som er emaljert, så den er lettere å holde ren. Og så er den fin selvsagt, jeg har alltid vært litt glad i sånne fine ting. Hehehe... Men jeg har sett på mange andre emaljerte jernprodukter som også er fine og som ikke er Le Creuset. Forskjellen er jo varmen som gryten holder på. Det er ikke bare en gryte til å koke i liksom. I tillegg er det helt knall å lage brød i den, det blir som stenovnsbakt brød. Det får du ikke til i en vanlig gryte som ikke er av jern. Anonymous poster hash: d1342...2df
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #31 Skrevet 26. november 2014 Jeg vurderer å kjøpe ei slik gryte av julegavepengene. Hvilken str og form anbefaler dere? Kan en bruke stålbestikk i den? Ser ikea har ei lignende gryte? Er det bare merket eller er det stor kvalitetsforskjell der da? Anonymous poster hash: cc636...743
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #32 Skrevet 27. november 2014 Bare av nysgjerrighet: Hva er forskjellen på mat som er laget i Le Creuset-gryte og mat som er laget i annen gryte eller stekepanne...? Hva er det som gjør akkurat denne så fantastisk? Er det bare enda en sånn motegreie som folk tror er bra fordi den er dyr? (Vet merket er gammelt, men det er jo blitt veldig hipt igjen)Anonymous poster hash: fc7e4...373 Mulig noen kjøper de fordi de er "in", men jeg kjøpte min fordi jeg ønsket en støpejernsgryte av høy kvalitet og jeg visste at de var gode, siden min mor har hatt sine siden brylluppet sitt for 40 år siden og de er like fine (sånn sett ikke så dyre hvis man ser på kostnaden vs. brukstid). Der jeg kommer fra, er en Creuset gryte noe som så å si alle har i skapene. Forøvrig er ikke min fra Creuset, men fra Staub, også laget (og køpt) i Frankrike. Det jeg liker med den er at den sikrer jevn varmefordeling, den kan brukes i ovn, den passer med alle typer kokeplater, maten holder seg varm lenge i den selv når platen eller ovnen er av og den ser bra nok ut til å settes rett på bordet. Også tåler den hard behandling (i hvert fall innvendig). Ulempen er at den er kjempe tung, men jeg tar det som ekstra styrketrening. Anonymous poster hash: 66a8a...574
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå