Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Er de gode og varige? Er du fornøyd? Anonymous poster hash: da2cb...b0d
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 Jeg har arvet en fra min mor. Over 30 år gammel, så vil si den er holdbar, ja Veldig fornøyd, er i bruk opptil flere ganger i uken. Anonymous poster hash: c200b...e41
ms.Pond Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Foreldrene mine har fortsatt den de fikk i bryllupsgave, og den er like god i dag. Jeg fikk en til jul for et par år siden og er kjempefornøyd med den
Hønemor30 Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Hatt min i ti år nå. Like fin. I bruk mange ganger i uken.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Vi har en stor en og bruker den ganske mye ja. Gryteretter, lammeskank osv. I tillegg kan man lage fantastisk grytebrød i den. Anbefales. Anonymous poster hash: d1342...2df
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 Har en stor oval gryte og bruke den ofte. Den er nesten 10 år gammel. Min mor har hatt den samme gryten i 30 år, hun har tom fått den emaljert på nytt i en annen farge (fra oransje til blå). De varer evig, så om du ofte lager gryter (på plate eller i ovn) er de gull verdt. Stekepannen bruker jeg imidlertid ikke så ofte, men det har mer å gjøre med hvilken type mat jeg lager. Anonymous poster hash: 66a8a...574
Helene Harepus Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Har en stor oval gryte og bruke den ofte. Den er nesten 10 år gammel. Min mor har hatt den samme gryten i 30 år, hun har tom fått den emaljert på nytt i en annen farge (fra oransje til blå). De varer evig, så om du ofte lager gryter (på plate eller i ovn) er de gull verdt. Stekepannen bruker jeg imidlertid ikke så ofte, men det har mer å gjøre med hvilken type mat jeg lager. Anonymous poster hash: 66a8a...574 Nå ble jeg nysgjerrig! Hvor får man emaljert ting på nytt? Visste ikke at det gikk an!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Kjøpte min i sommer, og ELSKER den! Bruker den til omtremt alt. Brukte stekepanna mye før, bruker den nesten ikke lenger (også le creuset). Anonymous poster hash: 36d88...043
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Kan jeg få en oppskrift dere lager i den? Anonymous poster hash: 0249e...df9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #11 Skrevet 26. november 2014 Har en stor oval gryte og bruke den ofte. Den er nesten 10 år gammel. Min mor har hatt den samme gryten i 30 år, hun har tom fått den emaljert på nytt i en annen farge (fra oransje til blå). De varer evig, så om du ofte lager gryter (på plate eller i ovn) er de gull verdt. Stekepannen bruker jeg imidlertid ikke så ofte, men det har mer å gjøre med hvilken type mat jeg lager.Anonymous poster hash: 66a8a...574 Nå ble jeg nysgjerrig! Hvor får man emaljert ting på nytt? Visste ikke at det gikk an! I Norge, vet jeg ikke. Men jeg ville spurt på en av de mer eksklusive kjøkkenutstyrbutikker, de vet ofte hvor man kan få bl.a. slipt skikkelige kokkekniver. Kanskje de vet?! Min mor bor i Canada, og fikk det gjort gjennom en butikk som solgte le Creuset. Ble kjempefin resultat. Anonymous poster hash: 66a8a...574
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 Kan jeg få en oppskrift dere lager i den?Anonymous poster hash: 0249e...df9 Alt som skal kokes/stekes lenge med jevn temperatur: får i kål, tajine, lammelår, oksestek, pepperkylling... Jeg bruker ikke noe annet når jeg skal lage gryter og lager også en del større stykker kjøtt i den dersom oppskriften kaller for det. Anonymous poster hash: 66a8a...574
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #13 Skrevet 26. november 2014 Kan jeg få en oppskrift dere lager i den? Anonymous poster hash: 0249e...df9 Skjær opp ca 600-800 g oksekjøtt (gjerne høyrygg) i terningen og brun dem litt med salt og pepper. Ta dem ut av gryten. Kok ned med ca 3 dl rødvin og ha i 1-2 skivet løk og en 8-10 sjampinjonger i skiver. Tilsett ca 8 dl buljongvann (1-2 ts buljongpulver oppi vannet) og kok opp. Ha i 1-2 ss honning, 1 ss hakket timian, 3-4 laurbærblad og litt salt og pepper. Etter noen minutter med koking slår du av varmen, har oppi det brunede kjøttet og setter hele gryten i stekeovnen i 4-6 timer på ca 140 grader. Etterpå tar du ut ca 3-4 dl væske og koker inn litt brun maisenna for å gjøre sause litt tykkere. Smak til med salt og pepper. Server med Rotmos og grønnsaker. Anonymous poster hash: ae6b2...915
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #14 Skrevet 26. november 2014 Hvilken "knott" har dere på lokket? Mener å ha lest at kun en type kan brukes i stekeovn, men husker ikke hvilken (og finner ikke igjen hvor jeg leste det). Anonymous poster hash: 2a160...48f
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #15 Skrevet 26. november 2014 Hvilken "knott" har dere på lokket? Mener å ha lest at kun en type kan brukes i stekeovn, men husker ikke hvilken (og finner ikke igjen hvor jeg leste det). Anonymous poster hash: 2a160...48f Min har en avtakbar, ytre knott som skyves på og av den indre knotten. Men den er som sagt haugammal. Aner ikke hvordan det er nå v Anonymous poster hash: c200b...e41
It's all about me Skrevet 26. november 2014 #16 Skrevet 26. november 2014 Hvilken "knott" har dere på lokket? Mener å ha lest at kun en type kan brukes i stekeovn, men husker ikke hvilken (og finner ikke igjen hvor jeg leste det).Anonymous poster hash: 2a160...48f Begge knottene tåler stekeovn, men den svarte tåler bare opp til 200 grader. Du kan derimot kjøpe stålknott til 129,-og skifte ut. Den tåler alt. Får løs knott hos Kitch'n
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #17 Skrevet 26. november 2014 Kan de vaskes i oppvaskmaskin? Anonymous poster hash: c86a9...645
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #18 Skrevet 26. november 2014 Kan de vaskes i oppvaskmaskin? Anonymous poster hash: c86a9...645 De emaljerte et så enkle å rengjøre at det gjøres kjapt for hånd. Det er uansett en kant øverst som ikke er emaljert, og den ruster. Så bør nok ikke i oppvaskmaskinen. Anonymous poster hash: 24d66...745
It's all about me Skrevet 26. november 2014 #19 Skrevet 26. november 2014 Kan de vaskes i oppvaskmaskin? Anonymous poster hash: c86a9...645 De tåler oppvaskmaskin, men da blir fargen matt. Egenskapene til gryta er derimot uforandret.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #20 Skrevet 26. november 2014 Kan de vaskes i oppvaskmaskin? Anonymous poster hash: c86a9...645 De emaljerte et så enkle å rengjøre at det gjøres kjapt for hånd. Det er uansett en kant øverst som ikke er emaljert, og den ruster. Så bør nok ikke i oppvaskmaskinen. Anonymous poster hash: 24d66...745 Har litt bakteriefobi så er ikke noe flink til å håndvaske... Huff, visste ikke at de ruster... Anonymous poster hash: c86a9...645
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #21 Skrevet 26. november 2014 Kan de vaskes i oppvaskmaskin? Anonymous poster hash: c86a9...645 De tåler oppvaskmaskin, men da blir fargen matt. Egenskapene til gryta er derimot uforandret. Så de ruster ikke? Anonymous poster hash: c86a9...645
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #22 Skrevet 26. november 2014 Takk for tilbakemeldinger. Nå må jeg bare finne ut hvilken farge som er finest ;-) Anonymous poster hash: da2cb...b0d
It's all about me Skrevet 26. november 2014 #23 Skrevet 26. november 2014 Kan de vaskes i oppvaskmaskin? Anonymous poster hash: c86a9...645 De tåler oppvaskmaskin, men da blir fargen matt.Egenskapene til gryta er derimot uforandret. Så de ruster ikke? Anonymous poster hash: c86a9...645 Rust kommer når ting er fuktig over lengre tid. Så med mindre du lar gryta bo inni oppvaskmaskinen tåler den det. Men fargen utvendig blir skikkelig matt og kjedelig.
Helene Harepus Skrevet 26. november 2014 #24 Skrevet 26. november 2014 Har en stor oval gryte og bruke den ofte. Den er nesten 10 år gammel. Min mor har hatt den samme gryten i 30 år, hun har tom fått den emaljert på nytt i en annen farge (fra oransje til blå). De varer evig, så om du ofte lager gryter (på plate eller i ovn) er de gull verdt. Stekepannen bruker jeg imidlertid ikke så ofte, men det har mer å gjøre med hvilken type mat jeg lager.Anonymous poster hash: 66a8a...574 Nå ble jeg nysgjerrig! Hvor får man emaljert ting på nytt? Visste ikke at det gikk an! I Norge, vet jeg ikke. Men jeg ville spurt på en av de mer eksklusive kjøkkenutstyrbutikker, de vet ofte hvor man kan få bl.a. slipt skikkelige kokkekniver. Kanskje de vet?! Min mor bor i Canada, og fikk det gjort gjennom en butikk som solgte le Creuset. Ble kjempefin resultat. Anonymous poster hash: 66a8a...574 Takk for svar! Spørs om noen gjør det her, har aldri hørt at det var mulig, før nå
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #25 Skrevet 26. november 2014 Har en stor oval gryte og bruke den ofte. Den er nesten 10 år gammel. Min mor har hatt den samme gryten i 30 år, hun har tom fått den emaljert på nytt i en annen farge (fra oransje til blå). De varer evig, så om du ofte lager gryter (på plate eller i ovn) er de gull verdt. Stekepannen bruker jeg imidlertid ikke så ofte, men det har mer å gjøre med hvilken type mat jeg lager.Anonymous poster hash: 66a8a...574 Nå ble jeg nysgjerrig! Hvor får man emaljert ting på nytt? Visste ikke at det gikk an! I Norge, vet jeg ikke. Men jeg ville spurt på en av de mer eksklusive kjøkkenutstyrbutikker, de vet ofte hvor man kan få bl.a. slipt skikkelige kokkekniver. Kanskje de vet?! Min mor bor i Canada, og fikk det gjort gjennom en butikk som solgte le Creuset. Ble kjempefin resultat. Anonymous poster hash: 66a8a...574 Takk for svar! Spørs om noen gjør det her, har aldri hørt at det var mulig, før nå Jeg har en jerngryte jeg ALDRI bruker ettersom den er uten emalje...tror dere man kan legge emalje på en slik gryte? Anonymous poster hash: e8b47...7a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå