Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Min sønn ønsker seg en stor duplo togbane. Den koster jo litt, og han er over tre. Bruker de duplo en stund til slik at det er verdt det? Står vel 2-5 på dem kanskje...? Anonymous poster hash: 6a4e6...904
Gjest Julia1984 Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Min 4 og 7 åring elsker duplo ennå. Vi har MASSE. Som 7 åringen sier: med duplo kan man bygge STORE ting..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Det er veldig individuelt har jeg funnet ut. Min 3-åring er "ferdig" med duplo og mye mer interessert i lego. Men i trådene her inne om hva barna får til jul er det mange som gir duplo til 4-åringer. Anonymous poster hash: 86911...1ca
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 Jeg har en på 8 og en på 9. De leker fortsatt masse med Duplo selv om det er lego de ønsker seg nå. Togbane ol har de mistet interessen for, men de store firkantede klossene har de mye morro med å lage store byggverk med. Begge jentene leker fortsatt en del rollelek og da er duplo flott til å lage "kulisser". Anonymous poster hash: d175e...3e7
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Min 3 klassing lager store byggverk av duplo. Han leker mye med lego også. Anonymous poster hash: ff860...f89
Plutselig_gravid Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Det kommer an på barnet. Jobber i barnehage og der er duplo minst like populært som lego, også blant de eldste. Gjelder særlig jentene, men selvfølgelig også noen av gutta Med lego sitter de konsentrert og bygger. Når de er ferdige blir byggverket satt på utstilling på "legohylla". Da er de ferdig med den leken. Så jeg vil si det er sånn at de bygger lego, men de leker med duplo
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Vi sluttet å kjøpe duplo rundt 4 år. Barna lekte med det til skolestart iallefall. I barnehagen er duplo en hit uansett alder, men det er en endring i 4-5 års alder. Ingen 3 åringer leker med smålego i vår Bhg. Jeg hadde kjøpt togbane til 3 åringen hvis det er det han ønsker, minst 1-2 år med bruk er det jo Og det er ingen vits å begynne med smålego nå, altfor liten. De skal jo bygge etter oppskrift når man får byggverk(hvis det ikke bare er enkle klosser, slik som i en barnehage- ingen oppskrifter). Det klarer ikke en 3 åring så godt. Når de er 5 kan man starte med enkle bygg/biler. Sånn har jeg opplevd det med mine Nå er min 4, og jeg har et opphold. Han leker med duplo, og får glede seg til å få smålego rundt 5 års alder. Anonymous poster hash: c93d0...e87
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Her har vi nesten 6-åring som leker fremdeles med Duplo, side om side med Lego. Siden 5 års bursdagen har vi bare kjøpt Lego, men nåde den som skulle tatt fra han Duploene! Som en anne sier, man kan bygge større ting på kortere tid. Ser at han ofte bygger hus og strukturer fritt med Duplo, mens han holde seg til oppskriften med Lego. Kan ellers tipse om Kapla som også setter fart på fantasi hos de små. Her lekes det stort sett kun med Playmobil (siden ca. 4 års alderen), Duplo, Lego og Kapla. Og en gang i blant hentes Briotoget fra kjelleren for å inngå i et større prosjekt. Anonymous poster hash: 0e37f...b0a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Min gutt ble ferdig med Duplo da han var 4. Da ble det smålego for alle penga, og det leker han mye mer med enn Duplo. Anonymous poster hash: c96c4...324
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå