SM40 Skrevet 25. november 2014 #1 Del Skrevet 25. november 2014 Jeg er gravid i uke 40 med nr 2, og venter og venter.... Dere som har født flere barn. Ca hvor lang tid tok det før dere merket/sikre på at veene hadde begynt til dere reiste til sykehuset (sykehuset ligger 10 min unna)? Jeg lurer fordi barnevakten har ca 2 t kjørevei før hun er her. Jeg ble satt i gang på termin med nr 1 pga alder så ingen erfaring fra da. Og hvor lang tid tok det før dere kjente nedpress og stikninger til babyen kom? Har gått med det nå i snart 2 uker, og synes det er lenge. Iflg jordmor så ligger baby klar. Utålmodig!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144183542-tid-fra-tegn-til-veer-til-reise-til-sykehuset/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 25. november 2014 #2 Del Skrevet 25. november 2014 Oi, det er et vanskelig spørsmål. Og vil nok variere fra person til person. Noen har jo styrtfødseler på en time og andre går i fler døgn. Skjønner at det er litt stress å ha barnevakt så langt unna, men det er ikke noen naboer som kan se etter eldstemann frem til den "ordentlige" barnevakten kommer da? Jeg hadde tatt utgangspunkt i den forrige fødselen og tenkt at det gikk litt raskere enn denne. Selv har jeg hatt raske fødsler så jeg ventet i en time med nr 2. Det var for å sjekke at det ikke avtok med riene men at fødselen faktisk var i gang. Kom inn med fire cm, og etter en time til så hadde jeg syv cm. De fleste er jo hjemme mye lengre. Og når jeg sier at jeg var hjemme i en time så mener jeg fra riene var skikkelige fødselsrier. Ikke modnings- eller maserier. La instinktet ditt lede deg. :-) tipper at du kommer til å vite når det blir intenst nok til at du skal dra. Hvis du allierer deg med nabo så blir du mindre avhengig av å se to timer frem i tid. Stigninger og nedpress kan man gå med lenge. Hadde helt glemt det så måtte sjekke fra sist hvor jeg noterte litt. Gikk i over en mnd. :-) nå har det vart noen uker allerede. Jeg har termin 5. Des med nr 3. Venter i en time maks før jeg drar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144183542-tid-fra-tegn-til-veer-til-reise-til-sykehuset/#findComment-146831016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufluffy Skrevet 25. november 2014 #3 Del Skrevet 25. november 2014 Ja det er vanskelig å si . Da jeg ventet nr 2 tenkte jeg nøye gjennom fødsel nr en og konkluderte med at den var rask. Da vannet gikk med nr to, ringte jeg føden instinktivt og sa: jeg er to uker på overtid, vannet har gått og jeg fødte raskt sist. Jordmor ba meg komme, spurte om jeg hadde noen å kjøre meg og sa jeg pustet meg fint gjenom riene. Først da ble jeg oppmerksom på rier. At det derfra til fødsel skulle gå 40 minutter og ambulansetur de 1,5 km til sykehuset er jo ikke normalt, men instinktet mitt gjorde i allefall sitt til at jeg kom frem til sykehuset. Instinkter og erfaring fra sist sørget for at også nr tre ble født på sykehus og ikke i en veikant. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144183542-tid-fra-tegn-til-veer-til-reise-til-sykehuset/#findComment-146832124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
verpesjuk86 Skrevet 26. november 2014 #4 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg ventet nesten to timer første gang, hadde ti minutters vei til sykehuset. Denne gang reiser vi ved minste tegn. Tar nok bare med oss jenta vår til sykehuset, og ringer barnevakt når jeg er blitt undersøkt. Vil foreslå det samme for deg om det går: ta turen til sykehuset så fort du kan for en undersøkelse, og ring barnevakt hvis de på føden mener du har dårlig tid. Kjedelig med bomtur for barnevakta når det er så lang vei. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144183542-tid-fra-tegn-til-veer-til-reise-til-sykehuset/#findComment-146832373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå