Gå til innhold

Har du tørketrommel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor har du tørketrommel og bruker du det?

Vi hadde tørketrommelen og lot den stå igjen når vi flytta for 7 år siden. Ingen planer om å kjøpe ny. Vi brukte den ikke når vi hadde den heller.

Anonymous poster hash: e3d95...ca6

Skrevet

Har tørketrommel og bruker den på vinteren til å halvtørke håndklær og sengetøy ca 1 gang pr.uke.

Anonymous poster hash: 78598...06b

Skrevet

Ja, og kunne egentlig ikke klart meg uten. Bruker den til håndklær, sengetøy og fleeceklær.

Jeg var uten i nesten ett år for noen år siden og det var stor lykke når jeg omsider fikk ny. Det er spesielt til sengetøy jeg er glad for å ha den. Det tar så mye plass når det skal tørkes.

Anonymous poster hash: 780dd...e7b
Skrevet

Vi har det fordi det er praktisk. Vi bruker den til håndklær, undertøy, sengetøy og det meste av klærne til barnet vårt (bommullsklær, nattøy og slikt). Veldig kjekt fordi vi da kan vaske enda flere klær i løpet av en dag enn om vi ikke hadde hatt den. Vi vasker ofte klær i helgene, når vi har fri, og da kjører vi ofte mellom 4 og 8 maskiner i løpet av en dag. (Vi harfaskemaskin med kortprogram-funksjon, slik at klær som ikke er så skitne, men klare for vask likevel, kun tar 1 time å vaske. På en slik dag fyller vi to fulle tørkestativer (i to etasjer) og minst to tørketromler fulle. 

Anonymous poster hash: 4b142...39a
Skrevet

Vi har aldri hatt det før, men da vi trengte ny vaskemaskin i sommer, kjøpte vi en som tar flere kg enn den gamle (gull verdt!!) og med kombinert tørketrommel. Bruker den ikke så ofte, men en gang iblant hvis man må ha noe fort tørt. Kjører håndklær og sengetøy innimellom for jeg synes det tar bort mye lo, hår ol. fra tøyet. Bruker den minst mulig pga. strømforbruk og miljøet :)

Anonymous poster hash: 78bf9...ba5
Skrevet

Ja vi har tørketrommel. Bruker den hver dag. Jeg liker og få ting unna fort. Så slikt som håndklær, sengeklær, duker osv osv, oppvaskfiller, og klær som tåler det, hår i den.

Regntøy, vinterdresser.Jeg elsker trommelen min og kunne ikke vært den foruten. Vi er 4 stk men skulle tro vi var 8 med all den klesvasken vi har :(

Skrevet

I tillegg til de grunnene som er nevnt over er tørketrommel veldig kjekt til dunjakker og reimadresser.

Hadde ikke klart meg uten.

Anonymous poster hash: 3351f...a84

Skrevet

Har både vaskemaskin og tørketrommel, begge fra Miele. Bruker Ikke tørketrommel når vi vasker klær, da kjører vi høy sentrifugering og henger de opp..

Men på sengetøy (vi har bare ett kjempefint flanellsengesett så bruker det om og om igjen, når vi ikke hadde tørketrommel måtte vi stå opp grytidlig og vaske det og ikke alltid var det tørt til kvelden måtte føne det, nå kan vi omså vaske og tromle sengetøyet på kvelden!), håndklær og lignende er tørketrommel gull verdt. Også om jeg for eksempel har vaska en jeans som ikke er helt tørr til morgenen etter å ha hengt til tørk hele natta. Da tar jeg den et par minutter i trommelen og den blir tørr og varm og god å ta på seg :)

Anonymous poster hash: 9f79e...2df

Skrevet

Trodde det var mer vanlig å ha tørketrommel enn ikke å ha... Skjønner ikke hvordan man orker å leve uten når man har barn ;-)

Anonymous poster hash: 4fe56...9aa

Skrevet

Jeg har ikke, men har planer om å kjøpe etter hvert når jeg får bedre plass på vaskerommet. (Holder på å bygge ut gang og bod)

Jeg klarer meg fint uten, men kan tenke meg at det er praktisk å få bort hauger med sengetøy og håndklær kjapt på vinter\høsten.  Spesielt etter for eksempel omgangsyken og sånt.

Anonymous poster hash: 22d6d...1be
Skrevet

Jeg bruker min ofte! Jeg hater å henge opp tøy det tar tid og plass. Jeg har en vaskemaskin og trommer i et så det er veldig digg å bare sette på en maskin og senere ta ut både nyvalget og tørt tøy.

Jeg tromler alt unntatt bukser og skjorter/t-skjorter til mannen og regntøy. Vi bruker nesten bare bomull som vaskes på høy temperatur og tromles. Er så digg!

Jeg bruker ikke tøynykner og syntes klærne kun blir myke etter trommel. Hadde faktisk ikke klart oss uten, da hadde det alltid hengt et stativ med vått tøy rundt omkring. Nå har vi aldri våte klær til tørk andre steder enn på en liten snor på badet fordi så lite som henges opp da alt tromles.

Skrevet

Kjører i snitt to vaskemaskiner om dagen og kan ikke tørke ute, derfor er tørketrommelen i hyppig bruk her hos oss! Takk og lov!

Skrevet

Ganske enkelt fordi jeg har fire barn i alderen 5 til 14 år!

Kan du tenke deg mengden klesvask eller, det er ikke søte små babyklær lenger heller, men dongerribukser, hettegensere osv som tar ganske mye plass i maskinen. For ikke å snakke om håndklær, når tre skolebarn har både svømming og gym mange ganger i uken blir det litt håndklevask (her hjemme bruker vi håndklærne flere ganger før vi vasker dem, men de som har vært på gulvet i garderoben på skolen vaskes etter hver gang). De trenger eldste trener fire ganger i uken, yngste møkker seg i barnehagen.

Her går det minst 7-8 maskiner i uka, noen ganger mer, og vi har lite vaskerom uten tørkemuligheter. Jeg nekter å ha flere tørkestativ i stuen til enhver tid altså.

Anonymous poster hash: 72210...4a2
Gjest Julia1984
Skrevet

Har tørketrommel. Brukes hver dag og kunne ikke klart meg uten. Har tørkerom også.

Skrevet

Jeg har tørketrommel. Fordi det er praktisk :)

Den brukes flere ganger i uka til sengetøy, håndklær, klærne til minsten som har atopisk eksem og sart hud for å slippe å ha harde, stive klær-

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har, og bruker den hver dag! Pga en feil i sikringen/kursen kan vi nå ikke kjøre tørketrommel og vaskemaskin sammen, og det tar snart livet av meg!! Kjører nesten 4 maskiner med tøy hver dag, og alt som kan tromles blir tromla.

Skrevet

Ja, jeg har tørketrommel, men bruker den nesten ikke fordi jeg hater å dra ut alle klærne som har krøllet deg sammen for å så brette dem, dessuten å så hoper alt seg opp slik at det er tre-fire kurver med krølla klær som venter. Mye bedre å vaske og henge opp en maskin for å måtte brette den før jeg kan henge opp en ny😃

Anonymous poster hash: 1023a...8ea

Skrevet (endret)

Jepp, bruker den til håndklær, sengetøy og når jeg har mye jeg må vaske og henge opp bruker jeg den til sokker og undertøy. Var lenge uten og syns hånklærne ble så stive og ubehagelige uten tørketrommel.

Endret av MTF
Skrevet

Har helt ny tørketrommel og det er vidunderlig. Hater når håndkle er stive. Tørkestativ i stuen er ikke min greie heller, har plass på vaskerommet men det tar så lang tid. Nå hiver jeg inn nyvasket tøy, henter ut og bretter sammen rett etter den er ferdig. Trenger ikke stryke og er ikke krøllet heller. Bruker mye mindre tøymykner også.

Skrevet

Har tørketrommel og den er i bruk flere ganger hver dag.

Skrevet

Vi bruker tørketrommel:

For det første fordi vi ikke har vaskerom og jeg ikke liker å ha huset full av klær som holder på å tørke. Ikke er det godt for inneklimaet heller. På sommerstid tørkes klærne og sengetøyet stor sett på terrassen uten, men om vinteren går alt som kan i tørketrommelen så jeg har minst mulig slm henger til tørk.

For det andre fordi jeg misliker følelsen av harde håndklær. Så håndklær og kluter tørkes alltid i trommel. Samme med dongeribukser.

For det tredje fordi jeg har en sengevæter og må vaske dynen (og av og til puten) flere ganger i uken. Dundyner skal tørkes i trommel.

Anonymous poster hash: f93da...4e7

Skrevet

Bruker den til alle klærne våre unntatt ull, silke og regntøy. 

Hvorfor gidder dere å henge opp tøy når de tørkes på en time i trommel?

Anonymous poster hash: 5e43b...aab
Skrevet

Jeg har det fordi jeg ikke ønsker å ha 5-6 stativ med vått tøy hengende hele tiden. Jeg ønsker muligheten til å tørke ting hurtig ved behov. Jeg misliker å henge opp småtøy som sokker, truser og kluter, og det blir en del av de i løpet av en dag. Jeg liker å få bort lo i sengetøy og håndkler. Dessuten er det nødvendig når dyner og puter har blitt vasket, vi bruker bare dun. Trommelen er stor og tar seg en luftrerunde innimellom lenge etter den er ferdig, så det blir ikke krøllet.

Skrevet

Vi får nå i julegave av snille svigerforeldre 😄

Har ikke hatt behov før nå, men med et knøttebøtt som har startet i barnehagen så er det mer klesvask som må tørkes enn vi har plass til 😊

Skrevet

Ja, hadde ikke klart meg uten. Unngår også fukt fra vasken i huset ved tørking. Alt av sengetøy, håndklær, ungenes tøy, sokker, undertøy osv...

Anonymous poster hash: 9f360...016

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...