Iselilja Skrevet 24. november 2014 #1 Skrevet 24. november 2014 http://www.lommelegen.no/legesvar/meget-alternativt
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #2 Skrevet 24. november 2014 Tja.... både og, ikke helt enig i at dette svare bare er bra. Det er et greit svar med tanke på det som det ble spurt om. Personen som har skrevet til legen har tydeligvis misforstått en del ting både med egen kropp og det som skjer med henne når hun tar det hun tar, og dermed blir også spørsmålene umulige å svare på. Men at amalganforgiftning ikke finnes, det er ikke sant. Jeg har bl.a. en onkel som ble avgiftet pga. amalganforgiftning på et av landets store sykehus. Avgiftning gjøres på ulike måter innen helsevesenet, da som oftest opp mot spesifikke diagnoser eller forgiftninger. Anonymous poster hash: b8856...c8b
Iselilja Skrevet 24. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2014 Tja.... både og, ikke helt enig i at dette svare bare er bra. Det er et greit svar med tanke på det som det ble spurt om. Personen som har skrevet til legen har tydeligvis misforstått en del ting både med egen kropp og det som skjer med henne når hun tar det hun tar, og dermed blir også spørsmålene umulige å svare på. Men at amalganforgiftning ikke finnes, det er ikke sant. Jeg har bl.a. en onkel som ble avgiftet pga. amalganforgiftning på et av landets store sykehus. Avgiftning gjøres på ulike måter innen helsevesenet, da som oftest opp mot spesifikke diagnoser eller forgiftninger. Anonymous poster hash: b8856...c8b Amalgamforgiftning finnes nok i alle fall hos en del tannhelsesekretærer som bearbeidet amalgamet i håndflaten, og at kvikksølvforgiftning finnes er det ingen tvil om. Har derimot aldri hørt om at pasienter har blitt forgiftet av amalgamfyllinger, det er det gjort mange undersøkelser på. Hvordan ble din onkel forgiftet?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #4 Skrevet 24. november 2014 Tja.... både og, ikke helt enig i at dette svare bare er bra. Det er et greit svar med tanke på det som det ble spurt om. Personen som har skrevet til legen har tydeligvis misforstått en del ting både med egen kropp og det som skjer med henne når hun tar det hun tar, og dermed blir også spørsmålene umulige å svare på. Men at amalganforgiftning ikke finnes, det er ikke sant. Jeg har bl.a. en onkel som ble avgiftet pga. amalganforgiftning på et av landets store sykehus. Avgiftning gjøres på ulike måter innen helsevesenet, da som oftest opp mot spesifikke diagnoser eller forgiftninger. Anonymous poster hash: b8856...c8b Amalgamforgiftning finnes nok i alle fall hos en del tannhelsesekretærer som bearbeidet amalgamet i håndflaten, og at kvikksølvforgiftning finnes er det ingen tvil om. Har derimot aldri hørt om at pasienter har blitt forgiftet av amalgamfyllinger, det er det gjort mange undersøkelser på. Hvordan ble din onkel forgiftet? Min onkel ble forgiftet fordi han samtidig fikk amalgan-fyllinger ved siden av en gullfylling. Dette førte til massiv lekkasje av kvikksølv i kroppen hans og han fikk lammelser - som først ble kalt "psykiske plager", inntil en lege som hadde lest seg opp sjekket ham med blodprøver og han ble dermed sendt direkte til en av landets største sykehus for avgiftning og fjerning av tannfyllingsmaterialene. Anonymous poster hash: b8856...c8b
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #5 Skrevet 24. november 2014 Da jeg gikk på ungdomsskolen ble læreren vår sykemeldt i flere måneder, pga amalgamforgiftning. Dette var på tidlig 1990-tall. Anonymous poster hash: ee884...ff3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #6 Skrevet 24. november 2014 Utrolig bra svar. Det er alt for mange som blir lurt av alternativbransjen til å betale i dyre dommer for behandlinger som ikke har noen som helst dokumenterbar effekt, og som i verste fall påvirker helsen deres negativt ved å fjerne fokuset deres fra å finne behandling som faktisk virker. Mange blir også unødvendig bekymret for "ph-verdi", "avgiftning" og lignende, eller begynner på å stresse med diettrestriksjoner de ikke trenger. Ingenting av dette er helsefremmende, og det kan i verste fall føre til helseplager og økt psykisk stress.<br /><br />Jeg har personlige erfaringer her: Jeg hadde det som kalles irritabel tarm-syndrom, som kan gi massive fordøyelsesplager og mye smerter. I mitt tilfelle skyldtes nok tilstanden stress og moderate angstproblemer, selv om smertene var veldig fysiske. Jeg ble bare dårligere av å stresse med tanken på at det feilte meg noe alvorlig fysisk, og ble trukket i denne retningen av en lege (ja, han var faktisk det) ved Kilden Helse i Nydalen, ved navn Roald Strand. Han sendte en rekke blodprøver til USA (det hele virket veldig vitenskapelig og tillitvekkende). Jeg fikk høre at blodprøvene viste at jeg var intolerant mot hele 27 matvarer (herunder hvetemel, melk og en rekke andre basismatvarer), og at mine mageproblemer nok skyldtes Candida (en av alternativbransjens favorittdiagnoser). Dette ledet meg inn i en negativ spiral med økende helseplager og et ganske miserabelt liv med en helt ekstrem diett. Jeg trodde dette var vitenskapelig fundert, men det var jo bare tull. Da jeg etter noen måneder sa at dietten ikke så ut til å virke, var det visst ikke så viktig hva blodprøvene (som jeg hadde betalt rundt 5000 kroner for) viste lenger. Da foreslo han at jeg skulle prøve papayaekstrakt (av alle ting) i stedet. Det var omtrent på den tiden jeg fikk nok. Jeg hadde da brukt flere titalls tusen kroner på Kilden Helse (jepp, lettlurt, men mannen, med legetittel og det hele, virket tillitvekkende, og jeg var ganske desperat etter å bli bedre.) Balderklinikken opererer forresten etter mange av de samme prinsippene, vær advart.<br /><br />Status nå fem år senere: Jeg er helt frisk, har ingen plager lenger, og spiser hva jeg vil (jeg var visst ikke intolerant mot 27 matvarer likevel, gitt). Jeg skal ikke fremstille det som det ordnet seg over natten, det var en langvarig prosess der jeg gradvis ble bedre. Psykologbehandling, yoga (jepp, litt alternativt, men det gir faktisk avspenning, roligere pust og stressreduksjon) og det å ikke tenke så mye på problemene og hva jeg må "gjøre" for å bli kvitt dem, har hjulpet meg.<br /><br />Jeg er fortsatt overrasket over hvor sterke fysiske plager og smerter psykiske problemer kan føre til (for eksempel kroniske mageproblemer med veldig tydelige fysiske utslag og ditto begrensninger på livsutfoldelse).<br /><br />Så: Dere som har helseproblemer som av mainstream-medisinen regnes som "udefinerte": Jeg vet hvor irriterende det er når legen antyder at det mest sannsynlig skyldes noe psykisk. Jeg vet hvor lett det er å gå i forsvar og oppleve at legen ikke tar deg på alvor, symptomene er jo så fysiske. At noe er psykosomatisk relatert er ikke det samme som at det er innbilt.<br /><br />Husk bare at det kan være at legen som sier det du ikke vil høre er mer på lag med deg en han som er villig til å ta en drøss med blodprøver og andre diagnostiske prøver (mot en klekkelig betaling, selvsagt) og bekrefte din opplevelse av at det feiler deg noe fysisk.<br /><br />Den eneste alternative behandlingen jeg vil anbefale, er den som gir deg en følelse av velvære og stressreduksjon, og ikke lover så mye annet. Jeg har nevnt yoga, akupunktur kan også komme på denne lista i noen sammenhenger.<br /><br />Ikke hør på de som kommer med kvasivitenskapelige utlegninger om Candida, ph-verdier osv.<br /> Anonymous poster hash: 3e337...c11
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #7 Skrevet 24. november 2014 Må innrømme at jeg likte svaret til legen! Når man leser innlegget fra damen, så er det jo tydelig at hun anser seg selv som bedreviter. Måten hun skriver på og formulerer seg.. At legen da setter henne på plass, er nydelig! Anonymous poster hash: 37404...4b7
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #8 Skrevet 24. november 2014 Anonym bruker, on 24 Nov 2014 - 19:46, said: Må innrømme at jeg likte svaret til legen! Når man leser innlegget fra damen, så er det jo tydelig at hun anser seg selv som bedreviter. Måten hun skriver på og formulerer seg.. At legen da setter henne på plass, er nydelig! Anonymous poster hash: 37404...4b7 Jeg hadde ikke helt det inntrykket av henne. Mitt inntrykk var at hun enten1) Hadde blitt fullstendig fanget inn av alternativbransjens kvasivitenskapelige begreper og trodde de var uttrykk for reelle diagnoser og behandlinger med dokumenterbar effekt 2)Ville sjekke om disse begrepene var holdbare 3) Ville teste legen på en eller annen måte Jeg oppfatter heller ikke at legen "setter henne på plass", men at han realitetsorienterer henne (på en hyggelig, men saklig måte), og plasserer ansvaret der det hører hjemme: hos dem som tar seg godt betalt for å prakke disse "diagnosene" på folk. Anonymous poster hash: 3e337...c11
Iselilja Skrevet 24. november 2014 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2014 (endret) Tja.... både og, ikke helt enig i at dette svare bare er bra. Det er et greit svar med tanke på det som det ble spurt om. Personen som har skrevet til legen har tydeligvis misforstått en del ting både med egen kropp og det som skjer med henne når hun tar det hun tar, og dermed blir også spørsmålene umulige å svare på. Men at amalganforgiftning ikke finnes, det er ikke sant. Jeg har bl.a. en onkel som ble avgiftet pga. amalganforgiftning på et av landets store sykehus. Avgiftning gjøres på ulike måter innen helsevesenet, da som oftest opp mot spesifikke diagnoser eller forgiftninger. Anonymous poster hash: b8856...c8b Amalgamforgiftning finnes nok i alle fall hos en del tannhelsesekretærer som bearbeidet amalgamet i håndflaten, og at kvikksølvforgiftning finnes er det ingen tvil om. Har derimot aldri hørt om at pasienter har blitt forgiftet av amalgamfyllinger, det er det gjort mange undersøkelser på. Hvordan ble din onkel forgiftet? Min onkel ble forgiftet fordi han samtidig fikk amalgan-fyllinger ved siden av en gullfylling. Dette førte til massiv lekkasje av kvikksølv i kroppen hans og han fikk lammelser - som først ble kalt "psykiske plager", inntil en lege som hadde lest seg opp sjekket ham med blodprøver og han ble dermed sendt direkte til en av landets største sykehus for avgiftning og fjerning av tannfyllingsmaterialene. Anonymous poster hash: b8856...c8b Det er selvfølgelig leit at noen har andre opplevelser, men som lege må han holde seg til evidensbasert medisin. Synes han svarer godt når han sier at amalgamforgiftning er omstridt, og at bivirkningsgruppen ikke har kunnet påvise sammenheng mellom amalgamfyllinger og kroniske helseplager. Endret 24. november 2014 av Iselilja
Gustav Klitt Skrevet 24. november 2014 #10 Skrevet 24. november 2014 Utrolig bra svar. Det er alt for mange som blir lurt av alternativbransjen til å betale i dyre dommer for behandlinger som ikke har noen som helst dokumenterbar effekt, og som i verste fall påvirker helsen deres negativt ved å fjerne fokuset deres fra å finne behandling som faktisk virker. Mange blir også unødvendig bekymret for "ph-verdi", "avgiftning" og lignende, eller begynner på å stresse med diettrestriksjoner de ikke trenger. Ingenting av dette er helsefremmende, og det kan i verste fall føre til helseplager og økt psykisk stress.<br /><br />Jeg har personlige erfaringer her: Jeg hadde det som kalles irritabel tarm-syndrom, som kan gi massive fordøyelsesplager og mye smerter. I mitt tilfelle skyldtes nok tilstanden stress og moderate angstproblemer, selv om smertene var veldig fysiske. Jeg ble bare dårligere av å stresse med tanken på at det feilte meg noe alvorlig fysisk, og ble trukket i denne retningen av en lege (ja, han var faktisk det) ved Kilden Helse i Nydalen, ved navn Roald Strand. Han sendte en rekke blodprøver til USA (det hele virket veldig vitenskapelig og tillitvekkende). Jeg fikk høre at blodprøvene viste at jeg var intolerant mot hele 27 matvarer (herunder hvetemel, melk og en rekke andre basismatvarer), og at mine mageproblemer nok skyldtes Candida (en av alternativbransjens favorittdiagnoser). Dette ledet meg inn i en negativ spiral med økende helseplager og et ganske miserabelt liv med en helt ekstrem diett. Jeg trodde dette var vitenskapelig fundert, men det var jo bare tull. Da jeg etter noen måneder sa at dietten ikke så ut til å virke, var det visst ikke så viktig hva blodprøvene (som jeg hadde betalt rundt 5000 kroner for) viste lenger. Da foreslo han at jeg skulle prøve papayaekstrakt (av alle ting) i stedet. Det var omtrent på den tiden jeg fikk nok. Jeg hadde da brukt flere titalls tusen kroner på Kilden Helse (jepp, lettlurt, men mannen, med legetittel og det hele, virket tillitvekkende, og jeg var ganske desperat etter å bli bedre.) Balderklinikken opererer forresten etter mange av de samme prinsippene, vær advart.<br /><br />Status nå fem år senere: Jeg er helt frisk, har ingen plager lenger, og spiser hva jeg vil (jeg var visst ikke intolerant mot 27 matvarer likevel, gitt). Jeg skal ikke fremstille det som det ordnet seg over natten, det var en langvarig prosess der jeg gradvis ble bedre. Psykologbehandling, yoga (jepp, litt alternativt, men det gir faktisk avspenning, roligere pust og stressreduksjon) og det å ikke tenke så mye på problemene og hva jeg må "gjøre" for å bli kvitt dem, har hjulpet meg.<br /><br />Jeg er fortsatt overrasket over hvor sterke fysiske plager og smerter psykiske problemer kan føre til (for eksempel kroniske mageproblemer med veldig tydelige fysiske utslag og ditto begrensninger på livsutfoldelse).<br /><br />Så: Dere som har helseproblemer som av mainstream-medisinen regnes som "udefinerte": Jeg vet hvor irriterende det er når legen antyder at det mest sannsynlig skyldes noe psykisk. Jeg vet hvor lett det er å gå i forsvar og oppleve at legen ikke tar deg på alvor, symptomene er jo så fysiske. At noe er psykosomatisk relatert er ikke det samme som at det er innbilt.<br /><br />Husk bare at det kan være at legen som sier det du ikke vil høre er mer på lag med deg en han som er villig til å ta en drøss med blodprøver og andre diagnostiske prøver (mot en klekkelig betaling, selvsagt) og bekrefte din opplevelse av at det feiler deg noe fysisk.<br /><br />Den eneste alternative behandlingen jeg vil anbefale, er den som gir deg en følelse av velvære og stressreduksjon, og ikke lover så mye annet. Jeg har nevnt yoga, akupunktur kan også komme på denne lista i noen sammenhenger.<br /><br />Ikke hør på de som kommer med kvasivitenskapelige utlegninger om Candida, ph-verdier osv.<br /> Anonymous poster hash: 3e337...c11 Jeg synes ditt svar er mye bedre enn denne lommelegens. Han innleder med en ovenifra-og-ned-holdning som kun bidrar til ytterligere polarisering mellom "skolemedisinen" og tilhengere av alternativ behandling, gjennom standardisert arrogant avvisning. Han har rett, for all del, men det du sier om at psykosomatisering IKKE er ensbetydende med innbilning er så ekstremt viktig!! Den lege som greier å formidle det budskapet på en respektfull måte, kan kanskje vinne pasienten over fra the Dark Side...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #11 Skrevet 24. november 2014 Gustav Klitt, on 24 Nov 2014 - 20:02, said: Anonym bruker" data-cid="146829096" data-time="1416854427" data-date="i dag, 19:40 said: Utrolig bra svar. Det er alt for mange som blir lurt av alternativbransjen til å betale i dyre dommer for behandlinger som ikke har noen som helst dokumenterbar effekt, og som i verste fall påvirker helsen deres negativt ved å fjerne fokuset deres fra å finne behandling som faktisk virker. Mange blir også unødvendig bekymret for "ph-verdi", "avgiftning" og lignende, eller begynner på å stresse med diettrestriksjoner de ikke trenger. Ingenting av dette er helsefremmende, og det kan i verste fall føre til helseplager og økt psykisk stress.<br /><br />Jeg har personlige erfaringer her: Jeg hadde det som kalles irritabel tarm-syndrom, som kan gi massive fordøyelsesplager og mye smerter. I mitt tilfelle skyldtes nok tilstanden stress og moderate angstproblemer, selv om smertene var veldig fysiske. Jeg ble bare dårligere av å stresse med tanken på at det feilte meg noe alvorlig fysisk, og ble trukket i denne retningen av en lege (ja, han var faktisk det) ved Kilden Helse i Nydalen, ved navn Roald Strand. Han sendte en rekke blodprøver til USA (det hele virket veldig vitenskapelig og tillitvekkende). Jeg fikk høre at blodprøvene viste at jeg var intolerant mot hele 27 matvarer (herunder hvetemel, melk og en rekke andre basismatvarer), og at mine mageproblemer nok skyldtes Candida (en av alternativbransjens favorittdiagnoser). Dette ledet meg inn i en negativ spiral med økende helseplager og et ganske miserabelt liv med en helt ekstrem diett. Jeg trodde dette var vitenskapelig fundert, men det var jo bare tull. Da jeg etter noen måneder sa at dietten ikke så ut til å virke, var det visst ikke så viktig hva blodprøvene (som jeg hadde betalt rundt 5000 kroner for) viste lenger. Da foreslo han at jeg skulle prøve papayaekstrakt (av alle ting) i stedet. Det var omtrent på den tiden jeg fikk nok. Jeg hadde da brukt flere titalls tusen kroner på Kilden Helse (jepp, lettlurt, men mannen, med legetittel og det hele, virket tillitvekkende, og jeg var ganske desperat etter å bli bedre.) Balderklinikken opererer forresten etter mange av de samme prinsippene, vær advart.<br /><br />Status nå fem år senere: Jeg er helt frisk, har ingen plager lenger, og spiser hva jeg vil (jeg var visst ikke intolerant mot 27 matvarer likevel, gitt). Jeg skal ikke fremstille det som det ordnet seg over natten, det var en langvarig prosess der jeg gradvis ble bedre. Psykologbehandling, yoga (jepp, litt alternativt, men det gir faktisk avspenning, roligere pust og stressreduksjon) og det å ikke tenke så mye på problemene og hva jeg må "gjøre" for å bli kvitt dem, har hjulpet meg.<br /><br />Jeg er fortsatt overrasket over hvor sterke fysiske plager og smerter psykiske problemer kan føre til (for eksempel kroniske mageproblemer med veldig tydelige fysiske utslag og ditto begrensninger på livsutfoldelse).<br /><br />Så: Dere som har helseproblemer som av mainstream-medisinen regnes som "udefinerte": Jeg vet hvor irriterende det er når legen antyder at det mest sannsynlig skyldes noe psykisk. Jeg vet hvor lett det er å gå i forsvar og oppleve at legen ikke tar deg på alvor, symptomene er jo så fysiske. At noe er psykosomatisk relatert er ikke det samme som at det er innbilt.<br /><br />Husk bare at det kan være at legen som sier det du ikke vil høre er mer på lag med deg en han som er villig til å ta en drøss med blodprøver og andre diagnostiske prøver (mot en klekkelig betaling, selvsagt) og bekrefte din opplevelse av at det feiler deg noe fysisk.<br /><br />Den eneste alternative behandlingen jeg vil anbefale, er den som gir deg en følelse av velvære og stressreduksjon, og ikke lover så mye annet. Jeg har nevnt yoga, akupunktur kan også komme på denne lista i noen sammenhenger.<br /><br />Ikke hør på de som kommer med kvasivitenskapelige utlegninger om Candida, ph-verdier osv.<br /> Anonymous poster hash: 3e337...c11 Jeg synes ditt svar er mye bedre enn denne lommelegens. Han innleder med en ovenifra-og-ned-holdning som kun bidrar til ytterligere polarisering mellom "skolemedisinen" og tilhengere av alternativ behandling, gjennom standardisert arrogant avvisning. Han har rett, for all del, men det du sier om at psykosomatisering IKKE er ensbetydende med innbilning er så ekstremt viktig!! Den lege som greier å formidle det budskapet på en respektfull måte, kan kanskje vinne pasienten over fra the Dark Side... Helt enig. Og respekt og kommunikasjon er SÅ viktig for å nå fram til pasienter med psykosomatiske problemer. Det som ble utslagsgivende for meg, var at jeg, etter å ha møtt mange dårlige leger, fant frem til en mainstream-lege som evnet å nå fram til meg og behandle meg på en god måte. Anonymous poster hash: 3e337...c11
Leirha Skrevet 24. november 2014 #12 Skrevet 24. november 2014 Syns det var et bra svar.Har forøvrig lest det før.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #13 Skrevet 24. november 2014 Min onkel ble forgiftet fordi han samtidig fikk amalgan-fyllinger ved siden av en gullfylling. Dette førte til massiv lekkasje av kvikksølv i kroppen hans og han fikk lammelser - som først ble kalt "psykiske plager", inntil en lege som hadde lest seg opp sjekket ham med blodprøver og han ble dermed sendt direkte til en av landets største sykehus for avgiftning og fjerning av tannfyllingsmaterialene. Anonymous poster hash: b8856...c8b Det er selvfølgelig leit at noen har andre opplevelser, men som lege må han holde seg til evidensbasert medisin. Synes han svarer godt når han sier at amalgamforgiftning er omstridt, og at bivirkningsgruppen ikke har kunnet påvise sammenheng mellom amalgamfyllinger og kroniske helseplager. I min onkels tilfelle var det ingen tvil, det var kvikksølvforgiftning - påvist av et sykehus som sendte ham rett til neste stor-sykehus. Så det er i hvert fall mulig. Anonymous poster hash: b8856...c8b
Iselilja Skrevet 24. november 2014 Forfatter #14 Skrevet 24. november 2014 Min onkel ble forgiftet fordi han samtidig fikk amalgan-fyllinger ved siden av en gullfylling. Dette førte til massiv lekkasje av kvikksølv i kroppen hans og han fikk lammelser - som først ble kalt "psykiske plager", inntil en lege som hadde lest seg opp sjekket ham med blodprøver og han ble dermed sendt direkte til en av landets største sykehus for avgiftning og fjerning av tannfyllingsmaterialene. Anonymous poster hash: b8856...c8b Det er selvfølgelig leit at noen har andre opplevelser, men som lege må han holde seg til evidensbasert medisin. Synes han svarer godt når han sier at amalgamforgiftning er omstridt, og at bivirkningsgruppen ikke har kunnet påvise sammenheng mellom amalgamfyllinger og kroniske helseplager. I min onkels tilfelle var det ingen tvil, det var kvikksølvforgiftning - påvist av et sykehus som sendte ham rett til neste stor-sykehus. Så det er i hvert fall mulig. Anonymous poster hash: b8856...c8b Jeg benekter ikke det du sier, prøver bare å forklare at legen må holde seg til kjente fakta, i dette tilfellet fra bivirkningsgruppen, som altså ikke har funnet sammenhenger mellom amalgamfyllinger og kronisk sykdom.
Iselilja Skrevet 24. november 2014 Forfatter #15 Skrevet 24. november 2014 Anonym bruker, on 24 Nov 2014 - 19:46, said: Må innrømme at jeg likte svaret til legen! Når man leser innlegget fra damen, så er det jo tydelig at hun anser seg selv som bedreviter. Måten hun skriver på og formulerer seg.. At legen da setter henne på plass, er nydelig!Anonymous poster hash: 37404...4b7 Jeg hadde ikke helt det inntrykket av henne. Mitt inntrykk var at hun enten1) Hadde blitt fullstendig fanget inn av alternativbransjens kvasivitenskapelige begreper og trodde de var uttrykk for reelle diagnoser og behandlinger med dokumenterbar effekt 2)Ville sjekke om disse begrepene var holdbare 3) Ville teste legen på en eller annen måte Jeg oppfatter heller ikke at legen "setter henne på plass", men at han realitetsorienterer henne (på en hyggelig, men saklig måte), og plasserer ansvaret der det hører hjemme: hos dem som tar seg godt betalt for å prakke disse "diagnosene" på folk. Anonymous poster hash: 3e337...c11 Jeg er enig. Synes ikke legen virker nedlatende overfor pasienten, men det er lett å lese hans frustrasjon over kvakksalvere mellom linjene. Spesielt avsnittet om pH synes jeg var godt og informativt. Alle som kan bittelitt fysiologi vet hvor viktig det er å holde en nær konstant pH og hvordan det reguleres. Allikevel er dette et yndet tema i alternativverden. Mener absolutt ikke man ikke skal være åpen for nye løsninger, men det er forskjell på å ha et åpent sinn og hull i hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå