Gå til innhold

Hva kan jeg gi min datter (fyller 18)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gi noe helt spesielt til 18-års dagen hennes om 3-4 uker. Tenker ikke at det dyreste er det beste. Men vil gi henne noe som hun blir sikkelig overrasket over😃 Har sittet på nettet og det fineste jeg foreløpig fant der foreløpig var en personlig allmanakk med egne bilder.

Anonymous poster hash: 83c75...96a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min 18-årsdag fikk jeg weekendtur til valgfri destinasjon med mamma. Supergøy og et minne fra livet. Vi reiste på høsten så var rimelige flybiletter.

Anonymous poster hash: d5c67...415
Skrevet

Jeg hadde ikke satt pris på tur med mamma, men så hadde ikke jeg det beste forholdet til min mor.

Hva med et smykke? Et spesielt arvesmykke kan jo være ekstra hyggelig?

BSU penger eller lappen.

Anonymous poster hash: 7ab6a...379

Skrevet (endret)

Jeg tenker faktisk tre gaver:

Den første til "barnet i henne" for at hun skal bevare barnet i seg.

Eksempelvis en pent innbundet bok hun var glad i som liten eller et barnebilde av henne (dete sammen, hele familien?) i en vakker ramme.

Den andre til ungdommen eller tenåringen: konsertbilletter, kjøretimer e.l.

Den tredje til den unge kvinnen: et litt voksent smykke eller en klokke hun kan ha glede av i mange år (jeg tenker perlekjede).

Ellers er, som de over nevner, OBOS-medlemskap og BSU-konto flotte gaver.

Gratulerer så mye med dagen til din datter

:)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

En diamantring. Trenger ikke være stor. En evig minne.

Jeg fikk selv av min bestemor i 25 årsgave, brukes hver dag. Tenker mer på henne enn min egen mor ;)

Anonymous poster hash: a36a3...9a4

Skrevet

Gratulerer med snart 18åring :)

Om hun ikke har startet med førerkortet ,gavekort på noen kjøretimer og teoriboken

En fin ring

Smykke

Klokke

Veske

Hardere et godt forhold?og kan finne på noe sammen?

Teater/konsert

Spa og deilig middag

Langhelg på hotell med litt shopping

Anonymous poster hash: 17f6f...e0d

Skrevet

Jeg tenker faktisk tre gaver:

Den første til "barnet i henne" for at hun skal bevare barnet i seg.

Eksempelvis en pent innbundet bok hun var glad i som liten eller et barnebilde av henne (dete sammen, hele familien?) i en vakker ramme.

Den andre til ungdommen eller tenåringen: konsertbilletter, kjøretimer e.l.

Den tredje til den unge kvinnen: et litt voksent smykke eller en klokke hun kan ha glede av i mange år (jeg tenker perlekjede).

Ellers er, som de over nevner, OBOS-medlemskap og BSU-konto flotte gaver.

Gratulerer så mye med dagen til din datter

:)

Tusen takk😊😊 Likte det du skrev👍

Skrevet

I min 18-årsdag fikk jeg weekendtur til valgfri destinasjon med mamma. Supergøy og et minne fra livet. Vi reiste på høsten så var rimelige flybiletter.

Anonymous poster hash: d5c67...415

Ohhh det ville hun ha elsket😊 Men jeg har en ett-åring jeg ikke har barnepass til😔

Skrevet

En diamantring. Trenger ikke være stor. En evig minne.

Jeg fikk selv av min bestemor i 25 årsgave, brukes hver dag. Tenker mer på henne enn min egen mor ;)

Anonymous poster hash: a36a3...9a4

Awww det var en spesiell gave💗

Skrevet

Gratulerer med snart 18åring :)

Om hun ikke har startet med førerkortet ,gavekort på noen kjøretimer og teoriboken

En fin ring

Smykke

Klokke

Veske

Hardere et godt forhold?og kan finne på noe sammen?

Teater/konsert

Spa og deilig middag

Langhelg på hotell med litt shopping

Anonymous poster hash: 17f6f...e0d

Ja har et veldig godt forhold. Vi begge har ikke søstre og i tillegg fikk jeg henne når jeg bare var 19 så vi er veldig knyttet til hverandre💕 Hun skal kjøre opp på bursdagen sin😁 Klokke hørtes bra ut👍

Skrevet

En allmanakk?! Serriøst liksom..... 

Førerkortet, bsu konto med et stødig beløp, diamantsmykke ol. 

Anonymous poster hash: c4d65...4c7
Skrevet

Ei venninne fikk en gang en boks med brev fra sin mor i bursdagsgave. På konvoluttene stod det når hun kunne åpne de diverse, for eksempel "når du føler deg ensom", "når du ikke klarer å sovne", "når du er bekymret for skolen", osv. Synes det var så fint og personlig, tror det var rundt 15 brev totalt :-) Du kan jo gjøre noe lignende til din datter :-)

Skrevet

Der er en allmanakk med personlige bilder og er ganske fin faktisk. Og skulle ikke være den eneste gaven. Lappen har jeg allerede ordnet for henne. Hun skal kjøre opp på bursdsgen sin😊

Skrevet

Ei venninne fikk en gang en boks med brev fra sin mor i bursdagsgave. På konvoluttene stod det når hun kunne åpne de diverse, for eksempel "når du føler deg ensom", "når du ikke klarer å sovne", "når du er bekymret for skolen", osv. Synes det var så fint og personlig, tror det var rundt 15 brev totalt :-) Du kan jo gjøre noe lignende til din datter :-)

Hmm ja kansje😊 Hørtes veldig koselig ut💗

Skrevet

Jeg fikk en dyr klokke og en flaske champagne i 18-årsgave i tillegg til at foreldrene mine spanderte en bedre middag på meg og noen venninner. Dro ut på byen etterpå siden jeg endelig var gammel nok.

Synes ikke forslaget om BSU-sparing er lurt dersom datteren din ikke tjener nok (går glipp av skattefradraget).
Ellers synes jeg at personlige gaver er koselige. Dersom du har tatt vare på gamle leker, klær og lignende kan du lage en ramme med minner fra oppveksten hennes.

Skrevet

Der er en allmanakk med personlige bilder og er ganske fin faktisk. Og skulle ikke være den eneste gaven. Lappen har jeg allerede ordnet for henne. Hun skal kjøre opp på bursdsgen sin😊

Er det noen under 50 år som bruker almanakk lenger? Fleste har vel iPhone eller lignende..

Anonymous poster hash: 2e31d...464

Skrevet

Er det noen under 50 år som bruker almanakk lenger? Fleste har vel iPhone eller lignende..

Jeg er 29 og bruker det fortsatt ☺

var veldig glad for det da jeg en dag mistet tlf i do og hadde alle mine avtaler skrevet ned i min lille bok. Dessuten liker jeg å bla i den hver søndag og få en oversikt over uka. Har den alltid med meg ☺ får vel heller være gammeldags da.

Anonymous poster hash: fbdf9...979

Skrevet

Ha hun bruker det. Bruker både det,notatbok og dagbok hun😊

Skrevet

Jeg fikk en dyr klokke og en flaske champagne i 18-årsgave i tillegg til at foreldrene mine spanderte en bedre middag på meg og noen venninner. Dro ut på byen etterpå siden jeg endelig var gammel nok.

Synes ikke forslaget om BSU-sparing er lurt dersom datteren din ikke tjener nok (går glipp av skattefradraget).

Ellers synes jeg at personlige gaver er koselige. Dersom du har tatt vare på gamle leker, klær og lignende kan du lage en ramme med minner fra oppveksten hennes.

Takk😊 Hun ønsker seg en Michael Kors klokke så Kan jo legge ved en slik😊 Ellers drikker verken hun eller jeg alkohol pga relgion så da blir det bare champangebrus😂😂

Skrevet

Et skikkelig verktøyskrin med innhold.

Hun skal snart flytte hjemmefra. Da er det en av de tingene som kommer til å være gode å ha og som hun vil ha glede av i mange, mange år.

Anonymous poster hash: 57072...5be
Skrevet

Om du vet akkurat hvilken klokke hun ønsker seg hadde jeg kjøpt den med en inngravering på undersiden av selve klokken :) det er et fint minne hun kan ha alltid, og med gravering blir det mer personlig :)

Anonymous poster hash: 96bec...998

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...