Gå til innhold

Normalt å være sliten, trøtt og null energi i uke 30/31?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er 30+4, er utrolig sliten for tiden! Sover også utrolig dårlig, så det gir ikke akkurat mer energi.. :/ Kjenner jeg gleder meg til å bli ferdig med graviditeten selv.. Slitsomt å gå rundt på halvt gir hele tiden.

Glad for å lese at det ikke bare er meg! Skikkelig sliten om dagen jeg også. Får liksom ikke nok søvn føler jeg. Humøret er ikke særlig bra heller! Sliter med å finne god sovestilling og, så bruker lang tid på å sovne. Når jeg først har sovnet, tar det et par timer, så må jeg opp å tisse...

Kjenner at jeg ikke er lei eller utålmodig helt ennå, men hadde vært fint med bedre form så jeg holder ut de siste 4 ukene på jobb samt henge med på juleforberedelsene :-) Er forresten 31 +0 nå :-)

Flere enn meg som har mensmurringer innimellom forresten?

Har du sjekket jern og blodverdier? Selv har jeg lavt blodtrykk og lav blodprosent. Tar jern, men ingen stor økning i blodprosent. Har vært mye svimmel og svimt av flere ganger, men etter at jeg har blitt flink til å ta det roligere på jobb så går det mye bedre. Jobber fortsatt 100%, men ikke mer. Lavt ambisjons og aktivitetsnivå utenom jobb. Dette er første for meg så da går det bra. Nå to uker til jeg går ut i permisjon.

Jeg var innom legekontoret i dag og tok hb, og det viste ingen jernmangel. 

Snakket igrunn ikke med noen på legekontoret heller, inn, tok prøven, ut igjen. Hadde ikke time, ringte bare å spurte om de kunne sjekke om jeg hadde jernmangel siden jeg er så trøtt og sliten. 

Gikk på apoteket etterpå, mens jeg står i kø å skal betale ser jeg en stor plakat hvor de "spør" om div ting. Feks.

Mye trøtt og sliten uten å vite hvorfor? 

Ofte på do å tisser?

Tørst? 

Flere spm som jeg ikke husker.

Dette var "reklame" for å sjekke om man har diabetes. 

Jeg fikk meg et støkk for å si det sånn... Jeg hadde vært på do la oss si 6 ganger natt til i dag. Minst seks ganger etter jeg stod opp.... Og tenkte før jeg dro til legen "hereminhatt jeg bare tisser, og er tørst". Må sies at jeg ikke drakk mye, siden jeg skulle til legen, hater offentlige doer, så "begrenser" drikkingen før jeg skal ut....... 

Har ikke unormalt mye vondt i hodet heller, har noe vondt i hodet, men jeg tenker det er fordi jeg har lite væske i kroppen fordi jeg flyr på do i ett sett.... 

Tenk om det er svangerskapsdiabetes .. =( 

Anonymous poster hash: acad6...e1d

Glad for å lese at det ikke bare er meg! Skikkelig sliten om dagen jeg også. Får liksom ikke nok søvn føler jeg. Humøret er ikke særlig bra heller! Sliter med å finne god sovestilling og, så bruker lang tid på å sovne. Når jeg først har sovnet, tar det et par timer, så må jeg opp å tisse...

Kjenner at jeg ikke er lei eller utålmodig helt ennå, men hadde vært fint med bedre form så jeg holder ut de siste 4 ukene på jobb samt henge med på juleforberedelsene :-) Er forresten 31 +0 nå :-)

Flere enn meg som har mensmurringer innimellom forresten?

Jeg har hatt mensmurringer. Da jeg tok dette opp på neste kontroll så viste det seg at hodet hadde festet seg allerede i uke 33. (Denne jordmoren mente murringene kunne skyldes dette). Jeg er nå i uke 35 og da jeg tok opp dette med annen jordmor sa hun at mensmurringer nå er et tegn på at man bør roe ned. Så jeg fikk streng beskjed om å holde med til "Netflix og neglelakk" fremover. Kan jo hende du også bør ta det mer med ro?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...