Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #1 Skrevet 24. november 2014 Nå har det seg sånn, min mann og jeg venter vårt tredje barn, nå går jeg hjemme enda med vår små barn å har ikke opptjent meg rett til foreldrepenger,men for å få må jeg finne meg en jobb nå til fødsel, er elleve uker på vei, stemmer ikke dette? Men kan far få utsette fedrekvoten sin til jeg mor er ute i jobb, tenker når barne er født, jeg ønske at far skal få lov å vær hjemme med barnet, det ønsker han selv også, så prøver å finne en måte d kan gå på, eller så kan far få all rett fra uke 7 å ver hjemme med barne hele perioden men da må jeg mor ver i full jobb, men da kan vel ikke barne bli ammet? Jeg forstår ikke helt dette. Noen så vet ? Anonymous poster hash: 06c29...ba9
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #2 Skrevet 24. november 2014 For å ha rett på foreldrepenger må man ha vært i arbeid 6 av dei 10 siste mnd før permisjon som da blir 3 uker før termin, så da må du faktisk begynne å jobbe dei nærmeste ukene for at dette skal gå :/ Far kan nok utsette sin permisjon til du er i jobb, men dette må det søkes om hos NAV og behandlingstid der er vel fort noen uker. Hvis dere velger det slik at far skal ha store deler av permisjonen har du rett på ammepauser når du er i jobb, det er jo også mulig å pumpe seg, så det er mulig å amme Ta kontakt med NAV, de kan nok best svare deg på alt dette. Reglene forandrer seg stadig, så det er nok greit å snakke med noen som er oppdatert. Anonymous poster hash: ad321...197
Frufluffy Skrevet 24. november 2014 #3 Skrevet 24. november 2014 Ja duhar det travelt om du skal rekke å opparbeide deg foreldrepenger. Far kan ha selvstendig rett til foreldrepenger om du går ut i jobb.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #4 Skrevet 24. november 2014 Vil ikke si jeg har d travelt, dagpenger gjelder også som opptjent rett, å d har jeg hatt til nå, så det vil telle det også vil jeg tro! Anonymous poster hash: 06c29...ba9
Keika Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Ja, dette lurer jeg på også.. Om dagpenger er med på å opparbeide seg retten til foreldrepenger? Jeg gåper å finne jobb snart.. Ville dere forresten fortalt arbeidsgiver at dere var gravide på ett intervju?
Frufluffy Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Du skrev at du måtte begynne å jobbe ,ikke at du fikk dagpenger. Du skrev du gikk hjemme med små barn!!
Frufluffy Skrevet 25. november 2014 #7 Skrevet 25. november 2014 Ja, dette lurer jeg på også.. Om dagpenger er med på å opparbeide seg retten til foreldrepenger? Jeg gåper å finne jobb snart.. Ville dere forresten fortalt arbeidsgiver at dere var gravide på ett intervju? Dagpenger teller som opptjening til foreldrepenger. Får du en jobb vil du mest sannsynlig bedre grunnlaget for foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Er det muligt, jeg sa jeg gikk hjemme med mine små barn ja, så skrev jeg at jeg hadde hatt dagpenger til nå i en kommentar, jeg kan begrunne svare mitt også med!!!!! Noen folk her inne er rett å slett så frekke! Før du svarer på ett innlegg så bør du tenke litt på måten du svarer på. Anonymous poster hash: 06c29...ba9
Paeonia Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Ja, dette lurer jeg på også.. Om dagpenger er med på å opparbeide seg retten til foreldrepenger? Jeg gåper å finne jobb snart.. Ville dere forresten fortalt arbeidsgiver at dere var gravide på ett intervju? Jeg ville ikke fortalt det på intervju. De har ikke lov til å la være å gi deg jobben selv om du er gravid, men desverre vil nok veldig mange arbeidsgivere plassere deg langt ned dersom du sier det på intervju likevel. De har heller ikke lov til å spørre om du er gravid eller om dere har planer om familieforøkelse på intervju.
Keika Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Ja, dette lurer jeg på også.. Om dagpenger er med på å opparbeide seg retten til foreldrepenger? Jeg gåper å finne jobb snart.. Ville dere forresten fortalt arbeidsgiver at dere var gravide på ett intervju?Jeg ville ikke fortalt det på intervju. De har ikke lov til å la være å gi deg jobben selv om du er gravid, men desverre vil nok veldig mange arbeidsgivere plassere deg langt ned dersom du sier det på intervju likevel. De har heller ikke lov til å spørre om du er gravid eller om dere har planer om familieforøkelse på intervju. Nei, jeg vet at jeg ikke trenger å si at jeg er gravid. Men jeg føler kanskje at jeg fører vedkommende bak lyset da..!? Men ser jo at sjansen for å få jobb ved å fortelle det er jo lav -.- Jeg hadde jo en jobb og har vært i den en stund så derfor så prøvde vi pg plutselig fikk jeg beskjed om at det skulle avvikle på plassen jeg bor på , så da stod jeg uten jobb. Skulle stoppe å prøve, men den spiren satt der allerede den 😊 veldig happy med det.. Men timingen som var perfekt ble jo helt absurd! Hehe.. Life's a beautiful mess 😂
Paeonia Skrevet 26. november 2014 #11 Skrevet 26. november 2014 Ja, dette lurer jeg på også.. Om dagpenger er med på å opparbeide seg retten til foreldrepenger? Jeg gåper å finne jobb snart.. Ville dere forresten fortalt arbeidsgiver at dere var gravide på ett intervju?Jeg ville ikke fortalt det på intervju. De har ikke lov til å la være å gi deg jobben selv om du er gravid, men desverre vil nok veldig mange arbeidsgivere plassere deg langt ned dersom du sier det på intervju likevel. De har heller ikke lov til å spørre om du er gravid eller om dere har planer om familieforøkelse på intervju. Nei, jeg vet at jeg ikke trenger å si at jeg er gravid. Men jeg føler kanskje at jeg fører vedkommende bak lyset da..!? Men ser jo at sjansen for å få jobb ved å fortelle det er jo lav -.-Jeg hadde jo en jobb og har vært i den en stund så derfor så prøvde vi pg plutselig fikk jeg beskjed om at det skulle avvikle på plassen jeg bor på , så da stod jeg uten jobb. Skulle stoppe å prøve, men den spiren satt der allerede den 😊 veldig happy med det.. Men timingen som var perfekt ble jo helt absurd! Hehe.. Life's a beautiful mess 😂 Ja, spiren sitter ofte når det "minst passer" Forstår godt dette med å føle at du "lurer" arbeidsgiver i intervju om du ikke forteller at du er gravid. Og det kommer jo litt an på hvor langt du er på vei når du er på intervju. Men jeg er ganske sikker på at hos svært mange arbeidsgivere vil du havne langt nede på listen om du forteller dem at du er gravid - desverre.
Frufluffy Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 Er det muligt, jeg sa jeg gikk hjemme med mine små barn ja, så skrev jeg at jeg hadde hatt dagpenger til nå i en kommentar, jeg kan begrunne svare mitt også med!!!!! Noen folk her inne er rett å slett så frekke! Før du svarer på ett innlegg så bør du tenke litt på måten du svarer på. Anonymous poster hash: 06c29...ba9 Hvis du sikter til meg så var jeg overhode ikke frekk. Svarte bare på spørsmålet dit
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #13 Skrevet 26. november 2014 Jeg opplevde også det svaret som frekt/ikke veldig hyggelig, forstår godt at du opplevde det slik, ts. Anonymous poster hash: 0535c...7bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå