Gå til innhold

mus og rottegift..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har mus i huset, akkurat nå er det ei som sitter å spiser i gangen vår. Problemet er at vi ikke har musefeller, kun en boks rottegift som vi fant i kjelleren. Hvor lenge etter at musa spiser giften vil den dø? Ligger her redd for å sove, ser for meg at den kommer opp trappa og opp i sprinkelsenga eller senga til storebror. Tenker også på hva den spiser på og hva den ødelegger..

Og ja, skal kjøpe skikkelige rottefeller i morgen, men kan jeg ta musa i gangen som død snart hvis den spiser gifta??

Anonymous poster hash: 8e679...d07

Skrevet

Tar iallfall en dag før den dør av giften

Anonymous poster hash: dc264...927

Skrevet

Hmm jeg har huset full av museradar i kontaker, å et par som også sender ut signaler i tak å vegger.

Ikke sett og hørt mus siden. Bor på gård også så de holder seg unna her inne ihvertfall. Tips!

Skrevet

Er du klar over hvor smertefullt og jævlig det er å dø av rottegift? Skam deg!

Anonymous poster hash: 13b93...867
Skrevet

For noe tull. De lider ingen smertefull død av den giften som man normalt bruker nå til dags. De blør i hel for blodet koagulerer ikke. Rett og slett blodfortynnende. De blir slapp og dør. Hva annen kan man gjøre da? La musene spise opp huset og i verste fall skape brann? Musefeller er ikke nok til å bli kvitt problemet. 

Vi hadde rotteinvasjon i fjor.. Rottegift (i bokser) rundt hele huset var det eneste som stoppet problemet. I år er det bare mus som har vært å forsynt seg. Vi har et gammelt hus så det er vanskelig å tette igjen alle steder. 

Anonymous poster hash: 71ed2...c1b

Skrevet (endret)

For noe tull. De lider ingen smertefull død av den giften som man normalt bruker nå til dags. De blør i hel for blodet koagulerer ikke. Rett og slett blodfortynnende. De blir slapp og dør. Hva annen kan man gjøre da? La musene spise opp huset og i verste fall skape brann? Musefeller er ikke nok til å bli kvitt problemet. 

Vi hadde rotteinvasjon i fjor.. Rottegift (i bokser) rundt hele huset var det eneste som stoppet problemet. I år er det bare mus som har vært å forsynt seg. Vi har et gammelt hus så det er vanskelig å tette igjen alle steder. 

Det er smertefukkt å dø av indre blødninger.Organene begynner å blø --> smerte. 

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article10186089.ece

En annen og god grunn til ikke å bruke rottegift, er at du kan få døde mus i vegger/gulv og det kan stinke.

http://www.skadedyrforum.no/component/question/qid,197/next,0/prev,0

Endret av 5 andre
Skrevet

OMG. Skal man begynne med human avliving av mus også nå? Hva blir det neste, smertefri fluesmekker? Legg ut gift, HI, bli kvitt utøyet.

Anonymous poster hash: da1d4...de3

Skrevet

OMG. Skal man begynne med human avliving av mus også nå? Hva blir det neste, smertefri fluesmekker? Legg ut gift, HI, bli kvitt utøyet.

Du kan ikke mene at fluer og mus er samme sak? Du VET at mus føler smerte, ikke sant?

Skrevet

Det er smertefukkt å dø av indre blødninger.Organene begynner å blø --> smerte. 

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article10186089.ece

En annen og god grunn til ikke å bruke rottegift, er at du kan få døde mus i vegger/gulv og det kan stinke.

http://www.skadedyrforum.no/component/question/qid,197/next,0/prev,0

Takk for linker. Helt utrolig at folk ikke forstår hva rottegift gjør og hvor jævlig det er.

Skrevet

Så får vi ha museparty å be de inn på ost å vin da.

Stakkars , be de inn for vintern og la de bli til våren.

Altså dette ble fordumt :-)

Skrevet

Jeg ville ikke brukt gift. Både pga smerte hos dyret, men også at de kryper inn i vegger/ gulv og dør, og det lukter noe aldeles grusomt! Om du er uheldig og får en død rotte i veggen kan det stinke i et halvt år! Evt måtte rive deler av veggen.

Anonymous poster hash: cfb6e...c50

Skrevet

Du vet at mus full av rottegift kan gå ut og bli spist av katt, rovfugl og andre rovdyr? Det kan faktisk være en belastning på enkelte dyrearter, uavhengig av smerteaspektet. 

http://forskning.no/dyresykdommer-forurensning-fugler-okologi/2012/05/rottegift-tar-knekken-pa-rovfugl

Når det er sagt, skal man selvfælgelig ta hensyn til om man piner dyr eller ikke. I de fleste tilfeller er felle kjapt og effektivt. Ikke tror jeg smerteopplevelsen til dyr og insekter kan sammenlignes, men å smekke en flue er vel mer som å knekke nakken på en mus, i stedet for å nappe av vingene på dem og vente på at de skal dø av det. 

Skrevet

Det du må gjøre er å kjøpe mange feller, både musefeller og rottefeller. Vet du om det er mus eller rotter du har fått i hus? De lever ikke side om side, men har du mus kommer ofte rottene etter for de spiser mus. Små rotter er til forveksling lik mus. 

Mus er ikke tunge nok til å løse ut rottefeller om de ikke er veldig sensitive, og en rottefelle virkelig skviser musa til det uappettittlige. Rotter greier å ta agnet ut av musefella og riste den av seg. 

Du må sette feller opp over hele huset. Mus beveger seg langs vegger, og fellene trenger egentlig ikke agn, de kan stå 90 grader på veggen, så blir de tatt på tvers når de springer langs veggen. 

Det gjelder å få bukt med de fortere enn svint. De formerer seg raskt. 

Gift er ikke å anbefale, da de kan ligge å stinge i mellom tak og gulv eller inne i veggene.Du kan bruke gift bokser ute på eiendommen, men da kan de komme inn å dø og stinke ut hjemmet ditt. 

Anonymous poster hash: 12b81...854
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg et ilke fan av å bruke gift jeg heller, men alternativet var å la de musene vi oppdaget på lørdag og i går få herje fritt på soverommet til gutten, badet, gangen og kjøkkenet. Skal skaffe feller i dag, men noe måtte vi gjøre frem til at butikken åpnet!

hi

Gjest Julia1984
Skrevet

Hadde jeg hatt ROTTER i hus hadde jeg neppe tenkt hva som er humant. Jeg hadde fått skadedyrfirma på plass og de kunne brukt det de Jan for å få bukt med problemet.

Skrevet

Dere vet vel at gnagere kan forårsake store helseskader hos mennesker, store skader på el-anlegg og bygninger? Det er en grunn til at de blir kalt SKADEDYR. Det er svært viktig å få raskt slå ned på aktiviteten, Det er ikke et kjæledyr vi snakker om her liksom....

Anonymous poster hash: 94ddb...93c
Skrevet

Da er iallefall 2 mus forgiftet, ei ble fanget i søppelbøtta vår (!!) og 2 i musefeller(det trenger heller ikke være humant.. ene musa fikk knekt rygg, men levde videre i fella.. kakket den i hodet for at den skulle få slippe) alle disse i løpet av 2 døyn.. jaja, museår i år sier de:/

Hi

Skrevet

Dere vet vel at gnagere kan forårsake store helseskader hos mennesker, store skader på el-anlegg og bygninger? Det er en grunn til at de blir kalt SKADEDYR. Det er svært viktig å få raskt slå ned på aktiviteten, Det er ikke et kjæledyr vi snakker om her liksom.... Anonymous poster hash: 94ddb...93c

Selv om det er et skadedyr er nervesystemtet helt likt oppbygd som hos oss mennesker og de føler i like stor grad smerte som oss og andre kjæledyr. Tror du en katt og en rotte opplever forgiftningen ulikt siden du trekker kjærledyr inn?

Forgiftningsprosessen tar lang tid, og i starten føler rotten seg tørst og etterhvert føles det ut som de brenner opp innvendig. De vil i starten bli desperat etter drikke å trekke mot våte kilder. Bodde tidligere i et borettslag hvor de benyttet gift fra et firma, fyren som jobbet der forklarte at jeg måtte dekke til barnebassenget på terrassen min hvis ikke ville rottene trekke opp i det.

Uansett, bor i hus nå og benytte musefeller. Av den grunn at de får en rask og smertefri død, og i tillegg så vet jeg hvor "liket" befinner seg. Benytter man gift kan det ligge rotter under skap, inn i vegger etc. og råtne. I tillegg kan giften spre seg til andre dyr enn selve målet. Jeg vil ikke være medskyldige i å drept nabokatten.

Anonymous poster hash: 6b087...50d

Skrevet

Vil egentlig tipse om humane feller. Vi gjorde det, og fungerte kjempefint. Bar musene ut langt ut i skogen og alle ble fornøyde.

Skrevet

Vil egentlig tipse om humane feller. Vi gjorde det, og fungerte kjempefint. Bar musene ut langt ut i skogen og alle ble fornøyde.

Du vet at de dør der, ikke sant? Det er ikke skogsmus, og de har vært fanget i fella, dette påvirker de til å gå den visse død i møte. Men så lenge du føler deg bedre så  :huh:

Skrevet

Du vet at de dør der, ikke sant? Det er ikke skogsmus, og de har vært fanget i fella, dette påvirker de til å gå den visse død i møte. Men så lenge du føler deg bedre så  :huh:

Neida, det gjør de ikke. Det er noen falleferdige hytter der inne, og vi har sett de samme musene der flere ganger (Et par av dem hadde noen særegne flekker og slikt, så vi kjenner dem igjen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...