Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Ååå..jeg skrevet her! Var på do (nr to), følte aldri jeg ble ferdig, tenkte at da får jeg ta det etterpå. Tørka meg, så på papiret og der var det noe om så ut som en larve!? Med sånne følehorn..kom tre til mens jeg satt der, så ut som om de egentlig skulle vært hvite/hudfarga..nå har jeg helt total panikk!! De var 2-3 cm lange, og ca halv cm brede..rørte ikke på seg! Men tenk om jeg har noe levende inni magen? Har ikke spist noe rart, har kun vært på ferie i Madrid og Praha siste året, ikke spist noe rare greier der heller..jeg er veldig nøye med hygiene, både kroppslig og mat. Hva gjør jeg?? Anonymous poster hash: 0acaf...fe4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Bilde fra hest.no?? Anonymous poster hash: 86a55...816
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 ligner på sånn mark som kattene har her innimellom Kanskje du har spist for mye mus? Anonymous poster hash: d7df1...ba4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Var det nærmeste jeg kom slik de så ut... Haha, har ikke spist mus som jeg vet om Burde jeg ringe legen?! Har hatt litt vondt i magen av og på, samt lavt jern og hb.. Hi Anonymous poster hash: 0acaf...fe4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Om bildet ikke hadde vært fra hest.no, hvirdan hadde du klart å ta bilde fra inni tarmen din? Her kjenner jeg at jeg bobler over av spørsmål. Anonymous poster hash: 86a55...816
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #6 Skrevet 23. november 2014 Jeg regner da med at HI har lagt ved dette bildet etter et google søk etter noe som ligner det hun har sett. Hun har vel ikke tatt bilde av disse larvene, hun fant vel noe lignende på nett. Uansett, levende smådyr inni deg er ikke bra uansett. Legen i morgen med en gang! Anonymous poster hash: db0fe...fe3
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #7 Skrevet 23. november 2014 Bildet er tydeligvis fra hest.no. Jeg Googla for å finne noe som likna, jeg har da ikke tatt bilde inni tarmen Men, jeg vet jo ikke om det er noe levende inni der, var absolutt døde de jeg så, og så blir jeg jo litt flau om det ikke er "dyr" i det hele tatt, bare noe jeg har spist som fikk litt rar form på vei ut Kan jeg ringe legen i morgen, eller burde jeg ringe legevakta..det er vel litt i overkant hysterisk kanskje?! Hi Anonymous poster hash: 0acaf...fe4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #8 Skrevet 23. november 2014 Barnemark kanskje? Det er tida for det nå og det er visst ganske smittsomt. Anonymous poster hash: d23df...103
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #9 Skrevet 23. november 2014 Men barnemarken er vel ganske liten? Disse her var store, 2-3 cm og brede, så litt mer ut som larver liksom.. Anonymous poster hash: 0acaf...fe4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #10 Skrevet 23. november 2014 Ring legen i morgen og få en time. Hvis det er slike i neste avføring også så kan du ev. legge dem på et urinprøveglass og ta med til legen. (jada, vet det er ufyselig) Jeg har ikke hatt slike larver i meg, men har hatt enorme mengder parasitter i kroppen, men ble da kvitt de også til slutt med riktig medisin. Kunsten er å ikke frike ut De larvene du så i kveld hadde du garantert der i går og i forrige uke også. Så at du må vente en dag eller noen dager på å finne ut hva det er og starte behandling, det spiller ingen stor rolle. I går friket du ikke ut selv om du hadde dem i kroppen da også. Eneste som har endret seg er at du vet om dem. Man skal selvfølgelig behandles for slikt og de kan gi div. mageproblemer, noen kan også gi lave jernverdier, men som regel så går det helt greit å bli kvitt dem. Er det så enkelt som barnemark så mener jeg til og med medisinen er reseptfri på apoteket. Ikke google noe mer, for da friker du bare mer ut Anonymous poster hash: 60ff2...081
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #11 Skrevet 23. november 2014 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6493&Main_6157=6287:0:25,5499&MainContent_6287=6493:0:25,6833&Content_6493=6441:82819::0:6446:77:::0:0 Fikk bare inntrykk av at du hadde tatt bildet selv... Ville gått til lege i morgen og ta gjerne med en prøve... Anonymous poster hash: 86a55...816
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #12 Skrevet 23. november 2014 Har litt mindre panikk nå, tusen takk for svar alle sammen. Det ser faktisk ut som bendelorm, de slipper visst av de bakerste delene, og utifra bilder ser det helt identisk ut. Jaja, får ringe legen i morgen og se om jeg får sove noe i natt i det hele tatt Hi Anonymous poster hash: 0acaf...fe4
Gjest 5 andre Skrevet 23. november 2014 #14 Skrevet 23. november 2014 (endret) Hvis det er mark, er det viktig å finne ut hva slags mark det er. Småmark smittes lett fra barn, mens spolorm, hakeorm og piskeorm kan smittes fra husdyr. Bendelorm er ikke så vanlig her til lands men siden du har vært i bl.a. Madrid kan det jo ikke utelukkes. Som du ser nedenfor er behandlingen av de diverse ormene ulik, derfor bør du oppsøke lege for å finne ut av det, siden du besriver noe som høres ut til å være større enn småmark. Vermox dosering: Småmark: Voksne og barn >1 år: 1 tablett/5 ml. Behandlingen bør gjentas etter 1 uke. Hele husstanden bør behandles.Spolorm, piskeorm, hakeorm og blandingsinfeksjoner: Voksne og barn >1 år:1 tablett/5 ml morgen og kveld i 3 dager. Ved spolorm bør behandlingen gjentas etter 12-14 dager.Bendelorm og strongyloides stercoralis: Voksne: 2 tabletter/10 ml morgen og kveld i 3 dager. Barn >1 år: 1 tablett/5 ml morgen og kveld i 3 dager. Endret 23. november 2014 av 5 andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå