Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #1 Skrevet 22. november 2014 Hei.. Noen som har opplevd og ha smerte i en tann men så mener tannlegen at smerten kommer fra nabotannen? Han vil rotfylle nabotann, men jeg føler det er feil tann.. Kjenner tydlig smerte i den andre tannen.. Anonymous poster hash: ec683...d31
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #2 Skrevet 22. november 2014 Det er ganske vanlig å få vondt i nabotennene. Tror nok tannlegen ser hvem tann som trenger rotfylling! Anonymous poster hash: 6fef9...9de
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #3 Skrevet 22. november 2014 Den tannlegen jeg går til klarte ikke og finne ut hva som var gale, gikk flere ganger. Han sa at røttene var fine på alle tennene, ingen tegn til betennelse noen steder, så jeg måtte ikke la noen rotfylle. Til slutt blei det en grudom smerte, etter en uke med smertestillende gikk jeg til en annen tannlege for og se om han kunne hjelpe. Bildene var også her fine, men hadde en stor fylling på den ene tannen som han ville åpne og sjekke. Der var det en sprikke under fylling og ned til rot, mente dette måtte rotfylles. Men jeg mener det er tannen foran som er vond. Kjenner godt smerten der når jeg spiser. Fikk paralgin forte og skal tilbake over helgen for og rotfylle. Er redd der blir unødvendig rotfylling og eventuelt en til rotfylling på den tannen jeg mener er vond. Har hatt vondt i denne tannen i over et år uten at tannlegen har klart og fikse det, men nå er det grusomt vondt. Hi. Anonymous poster hash: ec683...d31
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #4 Skrevet 22. november 2014 Den tannlegen jeg går til klarte ikke og finne ut hva som var gale, gikk flere ganger. Han sa at røttene var fine på alle tennene, ingen tegn til betennelse noen steder, så jeg måtte ikke la noen rotfylle. Til slutt blei det en grudom smerte, etter en uke med smertestillende gikk jeg til en annen tannlege for og se om han kunne hjelpe. Bildene var også her fine, men hadde en stor fylling på den ene tannen som han ville åpne og sjekke. Der var det en sprikke under fylling og ned til rot, mente dette måtte rotfylles. Men jeg mener det er tannen foran som er vond. Kjenner godt smerten der når jeg spiser. Fikk paralgin forte og skal tilbake over helgen for og rotfylle. Er redd der blir unødvendig rotfylling og eventuelt en til rotfylling på den tannen jeg mener er vond. Har hatt vondt i denne tannen i over et år uten at tannlegen har klart og fikse det, men nå er det grusomt vondt. Hi. Anonymous poster hash: ec683...d31 Da ville jeg gått til en annen tannlege! Anonymous poster hash: 6fef9...9de
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #5 Skrevet 22. november 2014 Har fått beskjed om at den tannen som han vil rotfylle nå må rotfylles før eller siden uansett, men dumt og ta den før jeg må. Men det var jo en sprikke der, han sa det ville gi smerter, får bare håpe det er rett. Men frykter jeg også må ta den andre, siden jeg er så sikker på at det er der det gjør vondt. Får bare håpe den jeg skal rotfylle er grunnen til smertene i nabotannen. Dette er en annen tannlege, han jeg går til forstod ikke hvorfor jeg hadde vondt. Men han som fant sprikken er en veldig dyktig tannlege, privat så det kan bli dyrt hvis jeg må rotfylle begge! Hi. Anonymous poster hash: ec683...d31
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #6 Skrevet 22. november 2014 Jeg var hos tannlege og skulle operere ut venstre visdomsjeksel. Plutselig mens jeg lå der full i bedøvelse, ville han heller ta høyre (?!) fordi han mente den kom til å gi mest plager.. Anonymous poster hash: ab541...444
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #7 Skrevet 22. november 2014 Det hender tenner sprekker. Det som da må gjøres er å åpne den for og se om sprekken går ned i roten. Gjør den det så må nok tanna ut. Er det ikke skade på roten må den nok rotfylles å få ny fylling. Hvis tannlegen ikke finner noe på noen av de andre tennene så er vel sjansen stor for at det er denne sprekken som lager vondtene. Det er nok derfor du må gå over helgen så kanskje det vises bedre på bilder over helgen. Fra symptomer oppstår til det vises på bilder kan det gå litt tid. Det er også veldig vanlig å ikke kjenne akkurat hvilken tann det er. Noen har vondt oppe, men det kjennes kanskje ut som det er nede, eller omvendt. Anonymous poster hash: c31fe...3ac
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #8 Skrevet 22. november 2014 Smerteutredning kan være veldig vanskelig, og smerter i tenner og kjeve er ofte vanskelige å lokalisere for pasienten selv. Dersom du føler deg usikker kan du be om en vurdering hos en annen tannlege. Hilsen tannlege. Anonymous poster hash: 08d05...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå