Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #1 Skrevet 22. november 2014 åssen den turen er. Vi skal med color Fantasy, og er det noen som kan fortelle om denne båten, og hva vi burde gjøre....hva er priser på mat og drikke for eksempel ?? og er det noen i taxfree som er billig å kjøpe ? er det samme priser som for eksempel på taxfree Oslo lufthavn. ble mange spørsmål, men håper noen tar seg litt tid....vi gleder oss til kjæreste tur ;-) Anonymous poster hash: d40fb...24c
Zarina Skrevet 22. november 2014 #2 Skrevet 22. november 2014 Veldig fine turer har vært på den turen maaange ganger og synes det er et deilig avbrekk i hverdagen. Får mye ut av to dager! Priser på mat og drikke varierer ut i fra hvor dere spiser, er 6 ulike steder å velge mellom. Har alt fra burgeren til gourmet vi pleierå få med oss showene begge veier, aanbefaler å se showet kl 7 og spise etterpå, da slipper man å stresse med maten... Ellers er det spar deling ombord og treningsrom med boblebad. Digg å sette seg i boblebadet etter man har vært i land i kiel. Hvis dere skal reise før jul er det stort julemarked i kiel som vi synes det er kos å gå på i alle fall skal snart reise selv og gleder meg som vanlig! Ellers er det to klesbutikker ombord i tillegg til parfymeri og vanlig taxfree. Prisene er vel ganske like som Gardermoen vil jeg tro Håper det gav deg svar på det du lurte på, ellers må du bare spørre i vei God tur!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #3 Skrevet 22. november 2014 Å, tusen takk :-) så fint at du svarte så godt :-) jeg gleder meg masse, og håper på at vi kommer til å få en fin tur :-) vi reiser 14-16 des, så da får vi sett noe i Kiel også...er det lett å komme seg til markedet ?? Alt som er nytt er gøy, men moro å vite litt også, så en ikke går glipp av noe...en kan jo ikke være overalt hele tiden, og få ting med seg..... tusen takk igjen :-) Anonymous poster hash: d40fb...24c
Zarina Skrevet 22. november 2014 #4 Skrevet 22. november 2014 Julemarkedet er i hele gågaten. Dere kan sannsynligvis bare følge strømmen for å komme dere dit. Dere går bare over veien og forbi jernbanestasjonen. Da ser dere et senter som heter sophienhof. Dere kan enten gå til høyre før dere går inn på senteret (da kommer dere rett i gågata etter ca 200 meter), eller dere kan gå igjennom senteret for å komme i gågata. Sophienhof går over i et annet senter som er mye større og heter karstadt. Er vel ca 5 min å gå fra båten og opp i gågata
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #5 Skrevet 22. november 2014 :-) tusen takk...vi var litt redd for at det var langt å gå, eller med taxi, for 4 timer er ikke akkurat så lenge ... Anonymous poster hash: d40fb...24c
Gjest Skrevet 22. november 2014 #6 Skrevet 22. november 2014 Ang Taxfree så kan båten være billigere enn flyplassene faktisk. Selv bruker jeg å spise i ala carten, bakerst i båten hvor det er deilig tre retters Buffeen blir dessverre for masete for meg, men dette gjelder kun første bordsettning. Har alltid med barn og da er første bordsettning best. Pizzasjappa er helt allright og man blir mett & god. Badeland er verdt et besøk om en skal slå ihjæl noen timer på båten. Og reiser dere uten barn, så anfaler jeg spa, bublepoolen der oppe. I Tyskland så anbefaler jeg deg å ta en titt innom Rossamann eller DM på Sophienhoff, siden det finnes mye billig i toalettartikler, vitaminer, barneprodukter, deodoranter ( Nivea 1euro) Shampoo / balsam m.m. Og ta en tur innom skobutikken i andre etasje, hvor man får sko til en billige penge. Fikk forresten 3 par til minsten for 400 kr i sommer. Og det NIKE, Addidas og et tysk merke som er like bra som Skofus o.l her hjemme God Tur!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #7 Skrevet 22. november 2014 Hvor lenge er båten i Kiel? Anonymous poster hash: 1d53c...a79
Gjest Skrevet 22. november 2014 #8 Skrevet 22. november 2014 Må være seinest ombord kl 13.45! Så en får ca 4 timer der nede.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #9 Skrevet 22. november 2014 flotte greier...flinke dere er til å fortelle om båten, og det som skjer i kiel.....men hvilke etg er de forskjellige i da på båten ?? er vel ganske mange etg å velge i..... HI Anonymous poster hash: d40fb...24c
Twintipp og himmelblå Skrevet 22. november 2014 #10 Skrevet 22. november 2014 Vært der mange ganger, men i fjor på denne tiden var det sinnsykt uvær. Vi lå i noen timer og holdt oss fast i sengene. Trodde min siste time var kommet. Gikk nesten ikke å krype på gulvet engang. Aldri vært så oppriktig redd for å miste livet. Så sjekk vindstyrke før dere drar. Det er flere etasjer, jo lenger ned, jo mindre merker dere bølgene. Flott tur!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #11 Skrevet 22. november 2014 ja det kan nok bli ille sånn sett....jeg jobbet på båt i yngre dager og aldri syk, men mannen min.... hehe...han kan nok bli liggende om det er dårlig vær.... Anonymous poster hash: d40fb...24c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #12 Skrevet 22. november 2014 Må være seinest ombord kl 13.45! Så en får ca 4 timer der nede. Da velger jeg heller Køben med 6 timer i havn.. Anonymous poster hash: befbc...f75
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #13 Skrevet 24. november 2014 jaha...det er jo ditt valg.... da er alt notert ned her, så kan jeg se om jeg finner de forskjellige gatene og butikkene.... Men hva med euro ?? er det minibank å få ut penger på båten eller i Kiel ?? er vel kjekt å ha litt euro.... HI Anonymous poster hash: d40fb...24c
Gjest Skrevet 24. november 2014 #14 Skrevet 24. november 2014 ER flust av minibanker i Kiel, men det finnes en minibank ombord også. Og en slik der hvor man må stå i kø for å få ut av en person i luka. Hehe husker ikke hva det heter i farten.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #15 Skrevet 24. november 2014 ok...flotte greier :-) da har jeg fått svar på det meste :-) HI Anonymous poster hash: d40fb...24c
Gullunger Skrevet 24. november 2014 #16 Skrevet 24. november 2014 Gled deg! Det er en veldig fin båt!! God tur ;-)
Bustetroll Skrevet 24. november 2014 #17 Skrevet 24. november 2014 Et lite tips, hvis du vil ha plass til showet på kvelden, stell deg i kø 15 min før det åpner. Det første showet starter kl 19, dørene åpnes 18.30. Selv om vi var der 18.30, så var det stappfult allerede. Vi var heldige å fikk plass av en av de som jobbet på båten begge kveldene, der vi stod med hvert vårt barn på armen. Men vær tiiidlig ute
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #18 Skrevet 24. november 2014 Vært der mange ganger, men i fjor på denne tiden var det sinnsykt uvær. Vi lå i noen timer og holdt oss fast i sengene. Trodde min siste time var kommet. Gikk nesten ikke å krype på gulvet engang. Aldri vært så oppriktig redd for å miste livet. Så sjekk vindstyrke før dere drar. Det er flere etasjer, jo lenger ned, jo mindre merker dere bølgene. Flott tur! Haha, var dere der også den turen som dro tidlig fra Oslo for å kjøre fra orkanen? Vi gikk som vi var dritings (skjente jo når båten "vippet" ) og dansegulvet flyttet seg under bena våre. Alle utganger på dekk var stengt så folk ikke skulle blåse av. Gøy på tur! Anonymous poster hash: bc4d5...9d4
Twintipp og himmelblå Skrevet 25. november 2014 #19 Skrevet 25. november 2014 Vært der mange ganger, men i fjor på denne tiden var det sinnsykt uvær. Vi lå i noen timer og holdt oss fast i sengene. Trodde min siste time var kommet. Gikk nesten ikke å krype på gulvet engang. Aldri vært så oppriktig redd for å miste livet. Så sjekk vindstyrke før dere drar. Det er flere etasjer, jo lenger ned, jo mindre merker dere bølgene. Flott tur! Haha, var dere der også den turen som dro tidlig fra Oslo for å kjøre fra orkanen? Vi gikk som vi var dritings (skjente jo når båten "vippet" ) og dansegulvet flyttet seg under bena våre. Alle utganger på dekk var stengt så folk ikke skulle blåse av. Gøy på tur! Anonymous poster hash: bc4d5...9d4 Flere som har vært ute i hardt vær?) Her ble alle restauranter og sånn stengt i flere timer.. Gikk ikke å stå oppreist! Gikk som jeg hadde drukket en treliter ei uke etterpå🙊 Dører og sånt var stengt her også! Vi traff en guttegjeng på julebord, til og med de hadde vært drittedde!! Nei, det var et av mine thank you for still beeing alive🙏 moments😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå