Gå til innhold

Regler for egenmelding

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å forstå reglene for egenmelding. I personalhåndboka mi står det 34 enkeltdager, eller 16 dager sammenhengende.

Hvordan blir der da i er hypotetisk tilfelle der jeg er hjemme fra jobb på mandag og tirsdag, og så på jobb onsdag, men hjemme igjen på torsdag. Må jeg da regne med å måtte fremvise sykmelding på torsdag? Eller fortsetter vi å telle fra første fraværsdag, mandag slik at jeg da har brukt 4 dager?

Kan jeg komme og gå så mange jeg vil i løpet av en 16-dagers periode?

Anonymous poster hash: 8676b...a2c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144182889-regler-for-egenmelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at helgen regnes med hvis man er borte fredag og mandag. Men hva hvis man er borte mandag og onsdag, men på jobb tirsdag? Er det tre dager, eller to dager? Og en eller to perioder?

Jeg tenker at det fort kan være en karantenetid etter at man har brukt egenmelding en gang, og at man eventuelt må ha sykmelding i karantenetiden.

Trodde det måtte være 16 dager karenstid mellom egenmeldinger jeg.

Slik at bruker du egenmelding mandag, på jobb igjen tirsdag så må man ha sykemelding på onsdag.

Slik er det på jobben vår. Men vi har kun egenmelding på 3 dager x 4 i løpet av en 12 måneders periode. 

Anonymous poster hash: e6b8d...1a8
Gjest Sekretøsa

Trodde det måtte være 16 dager karenstid mellom egenmeldinger jeg.Slik at bruker du egenmelding mandag, på jobb igjen tirsdag så må man ha sykemelding på onsdag.Slik er det på jobben vår. Men vi har kun egenmelding på 3 dager x 4 i løpet av en 12 måneders periode.  Anonymous poster hash: e6b8d...1a8

Men det er fordi du bruker opp hele egenmeldinga første dagen

Annonse

Trodde det måtte være 16 dager karenstid mellom egenmeldinger jeg.Slik at bruker du egenmelding mandag, på jobb igjen tirsdag så må man ha sykemelding på onsdag.Slik er det på jobben vår. Men vi har kun egenmelding på 3 dager x 4 i løpet av en 12 måneders periode.  Anonymous poster hash: e6b8d...1a8

Men det er fordi du bruker opp hele egenmeldinga første dagen

Ja, det er sikkert annerledes siden vi ikke er IA bedrift.

Anonymous poster hash: e6b8d...1a8

Jeg skjønner at helgen regnes med hvis man er borte fredag og mandag. Men hva hvis man er borte mandag og onsdag, men på jobb tirsdag? Er det tre dager, eller to dager? Og en eller to perioder?

Jeg tenker at det fort kan være en karantenetid etter at man har brukt egenmelding en gang, og at man eventuelt må ha sykmelding i karantenetiden.

Hvis IA-bedrift så er det som følger:

2 dager og 2 perioder.

Du er på jobb i mellom, og da opphører den første egenmeldingsperioden din.

Du kan være syk 8 dager (dette er inkludert jobbdager og evt fridager) på rad  - den 9 dagen må du ha sykmelding.

Ved sykmelding - når sykmeldingsperioden er slutt så må det gå 16 dager FØR du kan bruke egenmelding. Blir du syk igjen før det har gått 16 dager må du ha sykmelding fra lege.

Jobber du f.eks i langturnus man - ons, så ons-fre uken deretter, og blir syk på mandagen og ikke er på den vakten i det hele tatt, og fremdeles er syk neste uke når du skal på jobb på ons-fredags vakt, så må du ha sykmelding fra den onsdagen. Men er du på jobb den onsdagen, og blir syk på torsdagen så kan du gå på en ny egenmeldingsperiode.

Anonymous poster hash: 049aa...0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...