Gå til innhold

Tidlig UL 7+3 eller 8+3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hva er best mon tro?

Var hos gyn for halvannen uke siden, ble satt på progesteronstøtte. Hun ville ha meg tilbake om 2-3 uker, med vekt mot 3 forsto jeg. For å bekrefte liv så jeg ikke tar medisiner unødig.

Bestilte meg time på 7+3 hos samme dama som kun er på dette sentret hver mandag. Det er nå mandag, 14 dager etter sist jeg var der. Ikke hatt blødninger eller unormale smerter hittil som tilsier at noe er galt. I stedet kommer kvalmen mer og mer.

Lurer på å utsette UL til jeg er 8+3. Har lest at om hjertet slår etter fullgått uke 8 er det 97-98% sjans for at det går bra. Kunne godt tenke meg den tryggheten det gir dersom alt er som det skal.

Men da må jeg vente en heeeel uke til! Føles lenge når man venter på noe slikt.

Når har/hadde dere tidlig UL? Er det verdt å vente den uka for å vite enda sikrere at det vil gå bra (om alt er ok)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle selv vente til uke 10,men pga en del misfarget utflod og med en MA i bagasjen fra tidligere så ble det ul sist fredag, var da 7+5! Så en knøtt på halvannen cm og bankende hjerte :)

Skrevet

Jeg skulle selv vente til uke 10,men pga en del misfarget utflod og med en MA i bagasjen fra tidligere så ble det ul sist fredag, var da 7+5! Så en knøtt på halvannen cm og bankende hjerte :)

ops, her ble det postet før det skulle, men poenget mitt var at det er hvertfall fult mulig å se hjerteaktivitet rundt 7+3 :) masse lykke til :)
Skrevet

Spiller ingen rolle, kan ikke se så mye mer enn hjerteaktivitet uansett.

Anonymous poster hash: aa15b...a72

Skrevet

Jeg var 7+5 med første, så bare en liten bønne med hjerteslag. Men det avhenger nok litt av utstyret til legen. Hjerteslag kan de uansett se.

Skrevet

Jeg var på UL i dag for å finne ut hvor langt jeg faktisk er på vei. Han målte fosteret, og kom frem til at jeg var 7+3 i dag :) Så hjertet som slo, og fikk høre hjertelyden :)

Skrevet

jeg var på tidlig UL i uke 7, bankende hjerte på plass :)

Skrevet

Landet på å ta det 1. desember, på 8+3 :)

Vet hun hadde vekt på 3 uker siden jeg var der sist, så ok. Og da må jeg, har ikke hentet ut mer av progesteronstøtten. Så greit å vite om det er grunn til å fortsatt ta de.

Klarer å vente en uke til merker jeg, og er alt bra (har fortsatt ingen indikasjoner på at det ikke skal være det, men man vet jo aldri) så har jeg jo gjort unna enda en "skummel" uke i 1. trisemester.

Men da skal jeg si jeg virkelig gleder meg til 1.desember. Men kommer til å være fryktelig nervøs for dårlig nytt og MA, selv om det ikke er noen grunn til å frykte det annet enn at det jo skjer endel ganger det også. Blir en lang dag på jobb den 1. Og så har jeg første legetime 2. desember da, fint om jeg kan komme dit med godt nytt :) Legen min vil bli meget glad og overrasket! Mtp at sist jeg så henne sendte hun meg til utredning fordi det så vanskelig ut å bli gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...