Gå til innhold

Vil ikke lenger ha grøt på kvelden

Anbefalte innlegg

Jenta vår er 4 mndr rett rundt hjørnet. Grunnet for dårlig vektoppgang ba helsestasjonen oss om å øke på med mme, samt at vi kunne begynne med grøt sånn i det små. Vi begynte med det for 2 uker siden og hun så ut til å like det. Har derfor økt fra smaksprøver og velling til nesten halve grøtmåltider. Det har glidd lett ned og vekten øker endelig...

MEN de siste 3 dagene bare nekter hun- Hun skal ikke ha grøt i det hele tatt og kniper igjen munnen. Hva skjer? jeg blir litt rådvill, har kun hatt babyer som har elsket mat så dette er ukjent terreng. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Hun er faktisk nødt til å ha mer enn bare flaske på grunn av vekten altså....puh...

Håper på innspill. Takk :)

Fortsetter under...

Vi tok grøtpause på noen dager innimellom når hun var litt lei. Eller så kan du prøve andre grøter, syns hipp og småfolk sine er mye bedre på smak enn nestle. Og prøve deg fram med ulik tykkelse på grøten. Og blande inn fruktmos eller sviskemos f eks..

Hvis hun har spist 1/2 porsj om kvelden så går det kanskje an å "spre" denne mengden utover 3 flasker med velling i løpet av døgnet kanskje?

Anonymous poster hash: 1220a...a55

Vi tok grøtpause på noen dager innimellom når hun var litt lei. Eller så kan du prøve andre grøter, syns hipp og småfolk sine er mye bedre på smak enn nestle. Og prøve deg fram med ulik tykkelse på grøten. Og blande inn fruktmos eller sviskemos f eks..

Hvis hun har spist 1/2 porsj om kvelden så går det kanskje an å "spre" denne mengden utover 3 flasker med velling i løpet av døgnet kanskje?

Anonymous poster hash: 1220a...a55

Veldig lurt svar, tusen takk :) Vi gikk tilbake til velling i dag (nestle sin grøt som vi har brukt hele tiden) - og da gikk det ned på høykant igjen. Kan godt være at hun ikke helt takler tykkelsen på grøten vi har hatt de siste dagene, som har vært nesten helt vanlig grøt-konsistens. Kan virke som det blir for voldsomt for henne, hun er tross alt rett under 4 mndr....

Lurt å prøve bytte av grøt også. Nestlegrøten har jeg smakt på og den smaker jo virkelig ikke noe. Kanskje jeg skal prøve hipp eller småfolk som du sier - og holde oss til velling fremover og kanskje også spre det litt uovr. Det var lurt :) Fruktmos er det jo også etterhvert tiden for. Supert med innspil, hjertelig takk :)

Hei igjen du anonyme over her, som kom med råd. Jeg ville bare si takk. Prøvde det du sa og jenta vår får ikke lenger grøt, i og med at vi tror den ble for tykk for henne å svelge etterhvert - så vi gikk over til velling fordelt på 2 flasker i løpet av dagen, slik du foreslo - og det går ned på høykant. Hun er jevnt mett, veldig fornøyd og sover like godt på natten nå som før. 

Jeg har ikke byttet grøt , hun liker nestle...og det funke fint. Men takk skal du ha for flotte råd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...