Gå til innhold

Nyfødt vinterbaby utstyr?

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om jeg trenger disse tingene til den nyfødte baby? :

- Leketeppe (når trenger man dette?)

- Lekeseng/Dagseng (har en 3 åring som løper rundt, men blir de brukt i starten egentlig?)

- Vinterpose ( man kan jo bare pakke dem inn i masse ull?)

- Dyne/pute/sengetøy til seng      (holder det ikke med saueskinn under, ullpysj og ullpledd over?)

Eller burde jeg vente med å kjøpe dette?

Har kjøpt inn:

Vugge , Saueskinn, ull klær fra nøstebarn + tepper, badekar, Stokke trailz understell, Sino bæresjal, ergobaby bæresjal, bilstol.

Mangler bag til vogn og stellebord. Men lurer på om jeg også burde kjøpe de tingene jeg skrev øverst og er det noe mere jeg mangler?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144182626-nyf%C3%B8dt-vinterbaby-utstyr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg er tredjegangs fødende om ca to uker, og det er riktig at du kan droppe mange ting (hvis du kan bytte inn en av bæreselene så hadde jeg gjort det... Skal litt til at du bruker de sååååå mye. Men prioriter det som gjør at babyen holder seg varm (spesielt om du har termin på vinteren).

Leketeppe; Nice i have, men ikke noe hast. Når du begynner å legge de litt på magen så kan du ha dette (eller en lekegrind eller en matte)

Dagseng; jeg har likt å ha en i stuen, men hvis det er hjul på vuggen så kan du trille den frem og tilbake. Ellers er det jo ikke nødvendig, men litt praktisk å ha et sted å legge babyen og slippe å sjekke på den hele tiden hvis den sover på dagen

Vinterpose; dette må du ha. En normal norsk vinter holder det ikke med ullpledd

Dyne og sengetøy; bør du også ha (pute trenger de ikke før de blir større)

Lykke til! ❤️

Jeg brukte leketeppe fra ganske tidlig, siden knerten ofte var med på møter eller besøk. Da var det greit å ha noe som var vårt og som jeg visste hvor rent/skittent det var... Med et ullpledd under, var det ikke noe problem å ligge på gulvet. Og når han begynte å krabbe overalt, droppet vi det bare.

Dyne og en form for vinterpose ville jeg absolutt skaffet. :)

tusen takk for svar <3 !!!!

Har kjøpt inn en vinterpose, var 40 % på babyshop i dag. Den er kjempe stor, men er visst sånn grow inn.

Skal lete etter kvittering for å levere tilbake ergobaby selen også må jeg vel begynne å spare til resten av utstyret før januar. Trodde ikke babier trengte dyne, husker ikke så mye fra min første, men hun var født på slutten av mai måned så er anderledes.

Jeg brukte leketeppe fra ganske tidlig, siden knerten ofte var med på møter eller besøk. Da var det greit å ha noe som var vårt og som jeg visste hvor rent/skittent det var... Med et ullpledd under, var det ikke noe problem å ligge på gulvet. Og når han begynte å krabbe overalt, droppet vi det bare.

Dyne og en form for vinterpose ville jeg absolutt skaffet. :)

Mener de har billige leketepper på IKEA som er helt fine. Eller så er det ok med sånne gummimatter som du også kan få kjøpt på babyshop el lign (koster litt mer og er ikke like lette å ta med rundt, men veldig fint å bruke siden det er mykt og stabilt å ha hjemme i huset (hvis det er der du har bruk for den)).

Annonse

tenkte kansje å kjøpe sånn lekeseng med en leketeppe oppi. Siden 3 åringen er helt vill med sparkesykkel fram og tilbake i stua. og tar vi fra hun den så løper hun fram og tilbake og snurrer rundt som en propell. Kansje litt farlig for en liten baby som ligger på gulvet :P

Har så lyst på det leketeppe fra skip hop, men koster ca 2000 kr. Mye smartere å sjekke ikea.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...