Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Noen som har gode oppskrifter på dette? Anonymous poster hash: bbea7...d3c
Hellinor Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Trenger vel ikke oppskrift til det... Melk, 2-3 egg, en dæsj smør/olje, litt sukker, hvetemel, havregryn, grovt mel
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 Ville droppet sukker! Jeg lager med så lite hvetemel som mulig, erstatter med havremel, sammalt rug osv, tilsetter kesam eller Cottage Cheese alt ettersom hva jeg har. Tilsetter gjerne havregrøt om jeg har litt rester eller søtpotetmos. Jo mindre hvetemel jo værre er det å Lage pannekaker, men dersom det er til matpakke eller frokost til ungene lager jeg lapper, og da holder de seg fint:) Anonymous poster hash: f5839...838
Voilà Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 Min (og ungenes) favoritt er like enkel som den er sunn. Fungerer som både vaffel- og pannekakerøre. Enkel variant: En porsjon gir 2-3 pannekaker/vaffler. - En banan pr. porsjon- Ett egg pr. porsjon- 1/2 dl havregryn pr. porsjon. Man kan også utvide den. Jeg har innimellom i melk og mel, rømme, grovt mel, frø og nøtter (passer best til pannekaker) etc. Kun fantasien setter grenser. Raspet gulrot er veldig godt i vaffler! =)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Oppskrift for en person: 1 egg Bittelitt salt 2 dl mel 3 dl melk 1 ss smør/ margarin Smelt smør og la det stå og kjølne Vips egg og salt Ha i vekselvis mel og melk, og tilslutt smeltet smør. La det stå å svelle i 30 min Når jeg skal lage til mange, bytter jeg ut ca 1/3 av hvetemel med fin sammalt hvete evt rug Anonymous poster hash: 5403f...d0f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #6 Skrevet 19. november 2014 En passe blanding av flytende melkeprodukter, grove mel- og korntyper, noe fett og noe søtende om man vil. Bakepulver også om det er vafler. I vafler kan det være godt å erstatte sukker med f.eks en most banan eller to. Anonymous poster hash: 52623...f98
alenemamma_ Skrevet 19. november 2014 #7 Skrevet 19. november 2014 Favoritt vaflene her i huset. Barna mener at de smaker det samme som vanlige vafler, slike som oldemor lager ½ dl hvetemel 1½ dl sammalt hvete, fin 1 dl havregryn ½ ts salt ½ ts bakepulver 4 dl ekstra lett melk 2 stk egg 2 ss smør
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #8 Skrevet 19. november 2014 Jeg lager bare vaflene med grovbakstmel jeg, altså egg, melk, smeltet smør, litt bakepulver, litt vaniljesukker og grovbakstmel. Du kan godt ha et beger yoghurt i røren, alle smaker er godt Anonymous poster hash: 2a7cb...b47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå