Gå til innhold

Når må far sende inn papirer om foreldrepenger til NAV?

Anbefalte innlegg

Jeg har sendt inn mine papirer. Far (min samboer) har ikke sendt inn sine papirer enda da vi foreløpig er litt usikker på om far skal utsette sin permisjon. Dette fordi jeg trolig går ut i ferie rett etter permisjonen min er slutt, men venter på bekreftelse fra arbeidsgiver.

Uansett. Far MÅ ikke sende inn sine papirer før min permisjon eller tar jeg feil? Far skal fylle ut samme skjema som meg samt utsettelse av sin permisjon?!

Anonymous poster hash: 7a441...202

Fortsetter under...

Far skal fylle ut sine egne papirer. Han kan utsette permisjon frem til barnet er fylt 3år. Far trenger ikke søke før han vet helt sikkert når hans permisjon begynner. Men husk at det er behandlingstid, denne er forskjellig fra kommune til kommune. Håper det hjalp litt?

Far skal fylle ut sine egne papirer. Han kan utsette permisjon frem til barnet er fylt 3år. Far trenger ikke søke før han vet helt sikkert når hans permisjon begynner. Men husk at det er behandlingstid, denne er forskjellig fra kommune til kommune. Håper det hjalp litt?

Så med andre ord er det ingen papirer som far trenger å sende inn før vi vet dette sikkert? Ikke engang de papirene jeg sendte inn på meg selv, som far også skal fylle ut? Kun meg som mor som nå sende inn 6-8 uker før termin? Beklager må ha det litt med teskje for å være helt sikker på at det ikke blir noen misforståelser 😊.

Hi

Så med andre ord er det ingen papirer som far trenger å sende inn før vi vet dette sikkert? Ikke engang de papirene jeg sendte inn på meg selv, som far også skal fylle ut? Kun meg som mor som nå sende inn 6-8 uker før termin? Beklager må ha det litt med teskje for å være helt sikker på at det ikke blir noen misforståelser .

HiAnonymous poster hash: 7a441...202

Det stemmer :) far skal ikke fylle ut noe i papirene dine. Så da er alt i orden. :)

Annonse

Så med andre ord er det ingen papirer som far trenger å sende inn før vi vet dette sikkert? Ikke engang de papirene jeg sendte inn på meg selv, som far også skal fylle ut? Kun meg som mor som nå sende inn 6-8 uker før termin? Beklager må ha det litt med teskje for å være helt sikker på at det ikke blir noen misforståelser .

Det stemmer :) far skal ikke fylle ut noe i papirene dine. Så da er alt i orden. :)

Tusen tusen takk for svar. Du har gjort en forvirret sjel hakket mindre forvirret 😜👍

Tusen tusen takk for svar. Du har gjort en forvirret sjel hakket mindre forvirret Anonymous poster hash: 7a441...202

Bare hyggelig! ;) jeg var ganske oppgitt selv, så jeg dro på NAV og fikk dem til å sitte sammen med meg å fylle inn. ;)

Det skal vi huske på. Min siste permisjonsdag er i slutten av september. I mars ca får jeg innvilget ferie å da sender vi også far sine papirer 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...