Gå til innhold

Trenger gode tips til å få baby til å like vann!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om folk har erfaring med hva som funker best av:

1. Tuttekopp, vanlig flaske (som vi bruker til mme) eller voksenkopp?

2. Lunkent eller kaldt vann?

ANDRE GODE FORSLAG????

Har forsøkt med vann nå i 2 måneder. Hun har drukket et par ganger, noe som har virket å være når hun har vært skikkeligskikkelig tørst. Men det er lenge siden, og har ikke fått noe i henne på mange uker.

Hun får ikke til sånne tuttekopper. Bare spiser på tuppen siden hu klør i gommene. Så jeg ga opp det prosjektet.

Prøvde så vann i vanlig mme-flaske. Men hun vil ikke ha det. Alt renner ut igjen.

Har nå de siste 2 dagene prøvd vann i vanlig "voksenkopp", men funker ikke det heller. Ikke overraskende :P

Jeg ønsker å holde meg unna å blande inn juice. Vil at hun skal drikke rent vann.

Anonymous poster hash: ad825...039
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her fikk gutten lunkent vann blandet med litt av frukmosene fra Ella´s Kitchen. F.eks. banan eller sviske. Dette gjorde jeg bare for å få litt god og søt smak i begynnelsen, og disse mosene er jo 100% naturlige og økologiske. Det fungerte kjempebra, og nå er vi over på kun lunkent vann. 

Vi har brukt vanlig tåteflaske hele tiden. Har prøvd oss på tuttekopp innimellom, men det blir foreløbig mye søl og lite drikking. 

Anonymous poster hash: abe23...243
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynte vi med voksenkopp, for det syns hun var moro, så gikk vi over til imsdalflaske og nå som hun liker og er vant til vann så drikker hun av tutekopp

Anonymous poster hash: 5c809...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her brukte han den minste tutekoppen til avent.. han var vel 7 mnd da han begynte med vann til grøten.

Anonymous poster hash: 35652...fbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte med vanlig tåteflaske- lunkent kokt vann. I begynnelsen kom det maaaaange grimaser og jeg tror ikke hun svelget en eneste dråpe. Så mørkt på det, men plutselig så tok hun det litt etter litt :-) bare å fortsette å prøve å gi til hvert eneste måltid med grøt/ fast føde så vil hun ha til slutt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...