Gå til innhold

Dere som har angst, drikker dere kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at jeg for tre uker siden tok en detox og kuttet ut kaffe. De første dagene var helt forferdelige med hodepine og slapphet fra helvete. Etter ca en uke begynte jeg å sove bedre og følte meg mindre stressa.

I dag ble jeg tilbudt en kopp kaffe i barnehagen og klarte ikke å takke nei. Og virkningen var helt enorm. Jeg fikk hjertebank, ble varm i huden og følte meg skvetten. Så kan være smart å kutte ut kaffen, hvis du er plaget med frynsete nerver. 😉

Anonymous poster hash: 58cdb...87e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør ingen forskjell her. Kuttet kaffe da jeg var gravid, og startet opp igjen etter at barnet ble født. Null forskjell på angsten i løpet av den tiden.

Skrevet

Drikker vanligvis ikke kaffe, men jeg merker ikke forskjell de gangene jeg faktisk drikker det. 

Men, koffein, som det meste annet, har ulik virkning på folk :-)

Anonymous poster hash: 01aeb...139
Skrevet

Jeg drikker bare kaffe på ettermiddagen, når jeg ikke skal noe mer som jeg gruer meg til. Jeg merker noe forskjell, og nok til at jeg mentalt overdriver det. Men det er så godt med den ene latten at den må jeg ha. Har prøvd decaf da, men tenkte ikke over forskjell 😛

Anonymous poster hash: 27698...014

Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe, men gjorde det før. Ingen forskjell.

Anonymous poster hash: b0798...4a6
Skrevet

Nei. Jeg blir kvalm og skjelven av det.

Hender jeg tar meg en kopp te da, og merker ikke noe til det da.

Det jeg HAR merket er at blodsukkeret har mye å si for hvor sterk angsten er. Har jeg spist bra så tar det mye mer å vippe meg av pinnen.

Anonymous poster hash: 9ea86...83c
Skrevet

Nei, liker det ikke.

Har angst

Anonymous poster hash: b0736...b5c

Skrevet

Jeg reagerer veldig på koffein. Har ikke angst, men merker at jeg blir både skjelven og uggen av kaffe, og har i de verste tilfellene fått angstlignende symptomer. Det er skikkelig guffent. Går i koffeinfritt her, det går fint. 

Anonymous poster hash: 1a66c...995
Skrevet

Jeg reagerer veldig på koffein. Har ikke angst, men merker at jeg blir både skjelven og uggen av kaffe, og har i de verste tilfellene fått angstlignende symptomer. Det er skikkelig guffent. Går i koffeinfritt her, det går fint. 

Anonymous poster hash: 1a66c...995

Vet ikke hvorfor den ble anonym ;)

Skrevet

Om jeg skal noe, treffe noen jeg ikke har truffet på en stund, eller i terapi møter sammen med andre bør jeg ikke drikke kaffe i forveien. Alt bli mye verre, forsterket på en måte og jeg sjelver som et aspeløv. 

Jeg kan drikke om ettermiddagen, men da må jeg være obs på at det kan ringe på døra. Det er en trigger for meg.

Anonymous poster hash: 28722...7b9
Skrevet

Om jeg skal noe, treffe noen jeg ikke har truffet på en stund, eller i terapi møter sammen med andre bør jeg ikke drikke kaffe i forveien. Alt bli mye verre, forsterket på en måte og jeg sjelver som et aspeløv. 

Jeg kan drikke om ettermiddagen, men da må jeg være obs på at det kan ringe på døra. Det er en trigger for meg.

Wow, enda en med angst for dørklokker? Trodde jeg var den eneste.

Skrevet

Jeg drakk bare litt kaffe før, men det er en enorm endring hos meg. Drikker jeg bare en latte, får jeg symptomene.

Anonymous poster hash: e00b5...2dc

Skrevet

Wow, enda en med angst for dørklokker? Trodde jeg var den eneste.

Det har jeg også! Hi

Anonymous poster hash: 58cdb...87e

Skrevet

Jeg har slitt med angst i noen år. Ikke sånn ille, med skikkelige anfall, bare en generell uro og nervøsitet konstant!!

Har kuttet ut kaffe, og det er STOR forskjell!!!

Før drakk jeg ca 7-8 kapper hver eneste dag. Nå drikker jeg 1-2. Har definitivt fått et bedre liv!

Anonymous poster hash: 2679e...831

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...