Gå til innhold

6 mnd: hva slags mat får deres baby utenom grøt og melk?

Anbefalte innlegg

Jeg gir hjemmelaget grønnsaksmos, grøt og ett middagsglass som han liker. Han liker ikke noen andre middagsglass foreløpig, så sliter litt med kreativiteten her. Han trenger proteiner også, fra kjøtt og fisk, men det jeg har kokt opp og most til nå kommer ut igjen fordi det er for klumpete.

Så da søker jeg tips hos dere med 6-7 mnd gamle babyer; kanskje det er noe jeg kan gi som jeg ikke har tenkt på enda? Han må bli mett og nekter melk på dagtid, kun morgen, kveld og natt..😜

Fortsetter under...

Har dessverre ikke erfaring, men har du prøvd mos av kjøttdeig (den som er uten salt)? Kanskje det blir mindre klumpete? Eller eventuelt sjekke om det er stavmikseren din som ikke er god nok?

Her sliter jeg med å få i henne vann, men bortsett fra deg så går måltidene greit:

Hun får 140-175 ml mme tidlig morgen før hun sovner igjen en time eller to.

Neste måltid er grøt (fremdeles morgen). Holle hirsegrøt blandet fritt til ønsket konsistens i 110 ml vann, og tilsetter 50 ml mango/pære mos. Spiser 80-160 av dette avhengig av dagsform.

Neste måltid er mme 140 ml.

Neste måltid er middagsglass + mme. Hun spiser alt, så jeg er heldig der. Men virker som hun liker spesielt godt Grønnsaks og kyllinggryte fra Hipp. Mors kjøttkaker og søtpotet fra Nestle virket også å gi ekstra positiv respons, men den fra Hipp lagde hun godlyder til (noe hun ikke har gjort med noen andre glass og heller ikke grøt). Her spiser hun også variert fra 80-120 gram. Mengde mme avhenger av hvor mye mat hun har fått i seg.

Neste måltid er 3 spiseskjeer hjemmemoset avokado og mme (varierer mye hvor mye hun drikker her).

Siste måltid er mme (varier også mye).

Anonymous poster hash: 06ae4...f38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...