Gå til innhold

Tips til hva man kan si når man skal på visning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fuck Off a din tyv!

Du vet ingenting om meg å kjenner heller ikke meg!

Du har faen ikke noe rett å komme her å fortelle hvordan jeg burde ha levd livet mitt!

Så vennligst bare slutt å skriv til meg! Har du forstått det nå? Eller må du ha det inn med t-skje!

Anonymous poster hash: 075eb...670

Hjelpes meg HI - om du ikke hører på rådene fra tyven så hør nå på rådene fra alle andre her (som forøvrig er de samme som tyvene bare formulert annerledes).

Jeg krysser fingrene for din og din babys del at dette er gravidhormoner, hemoroider, kynnere, bekkenløsning og all annen gravidfaenskap som snakker for du kan vente deg langt større motgang i livet enn det tyven gir deg her!

Anonymous poster hash: 92bf5...3ac

Skrevet

Fuck Off a din tyv!

Du har faen ikke noe rett å komme her å fortelle hvordan jeg burde ha levd livet mitt!

Så vennligst bare slutt å skriv til meg! Har du forstått det nå? Eller må du ha det inn med t-skje!

Hjelpes meg HI - om du ikke hører på rådene fra tyven så hør nå på rådene fra alle andre her (som forøvrig er de samme som tyvene bare formulert annerledes).

Jeg krysser fingrene for din og din babys del at dette er gravidhormoner, hemoroider, kynnere, bekkenløsning og all annen gravidfaenskap som snakker for du kan vente deg langt større motgang i livet enn det tyven gir deg her!

Enig
Skrevet

Jeg beklager, men jeg hadde heller ikke leid ut til deg. For det første har du lav inntekt. For det andre tolker jeg det slik at du er 100 prosent avhengig av nav for å få inn penger. Hva skjer den dagen stønadene endres? Du har aaaalt for usikker inntekt til å være en vi utleiere ønsker å ha som leieboer. Biltyven er ufin med deg, men dessverre er mye av det hun sier sant.

Anonymous poster hash: 8587c...626

Skrevet

HI, vet du hva? Trekk pusten og slapp av. Les gjennom hele tråden på nytt, UTEN å kommentere på noe (selv om du kanskje blir provosert).

Så tenker du gjennom det som står her. Ingen her vil deg vondt, vi prøver bare å gi deg noen råd.

Lykke til med babyen! 😃

Anonymous poster hash: 4e2c6...8e9

Skrevet

Det er jo ganske vanlig å be om atest fra arbeidsgiver før man leier ut.

Anonymous poster hash: ff909...4de

Er det? Jeg har leid flere leiligheter og har aldri fått spørsmål om attest fra arbeidsgiver. Har virkelig utleier noe med hvor man jobber og om man jobber. Hva med uføretrygdede,de får jo aldr leie de da

Anonymous poster hash: 1fba7...42c

Skrevet

Fuck Off a din tyv!

Og der drepte du din egen tråd..........

Anonymous poster hash: 1fba7...42c

Skrevet

Syns det er ille at du juger. Vi leier ut leilighet og vi ber alltid om attest fra arbeidsgiver. Har du ikke jobb så sier du det. Må du ha depositum fra NAV så sier du det. Ærlighet varer lengst. Og hvordan har du klart å ikke ha penger selv til depositum og være arbeidsledig og uten far til barnet ditt? Det høres ustabilt ut og jeg ville aldri leid til deg.

Og forresten har har en del erfaring fra før, har leid leilighet før i mitt liv. Så det er ikke førdte gangen jeg skal leie, men er første gangen jeg skal leie uten jobb osv.

Og aldri før har jeg måttet levere arbeids attest! Du som leier har ingenting med hvor jeg jobber! referanser fra tidligere leieforholdet er noe annet.

Skal ikke akkurat begynne å jobbe for deg

Vanlig med både arbeidsattest og attest fra tidligere utleiere. Selv om du ikke har vært borte i det selv betyr ikke det at ingen krever det.

En utleier vil naturlig nok vite at de som skal leie faktisk har penger til å betale husleie, og med en skikkelig jobb er det da ingen problem med en slik attest?

Ikke lyv til utleier. Du vinner ikke noe på det og det er mye bedre å si det som det er.

Anonymous poster hash: cc264...9f3

Skrevet

Og du vet at en utleier kan faktisk ta kredittsjekk på deg for å se om du er betalingsdyktig.

Skrevet

Og du vet at en utleier kan faktisk ta kredittsjekk på deg for å se om du er betalingsdyktig.

Skrevet

Skrevet

Det tror jeg faktisk ikke utleier kan...

Skrevet

http://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/juss/utleie-av-bolig/sjekk--leieboeren/

Takk for link!! Der lærte jeg noe nytt. Vi prøvde oss på dette første gang vi skulle leie ut og fikk til svar at det kunne vi ikke, så da har vi ikke sjekket noe mer etter det...

Skrevet

Takk for link!! Der lærte jeg noe nytt. Vi prøvde oss på dette første gang vi skulle leie ut og fikk til svar at det kunne vi ikke, så da har vi ikke sjekket noe mer etter det...

Vår utleier spurte om han kunne ta kredittsjekk på oss, det kunne han selvfølgelig da vi ikke har noe å skjule. Men jeg som utleier hadde begynt å undre om noen sa nei.

Skrevet

Vår utleier spurte om han kunne ta kredittsjekk på oss, det kunne han selvfølgelig da vi ikke har noe å skjule. Men jeg som utleier hadde begynt å undre om noen sa nei.

Det var ikke utleier, men banken som sa vi ikke kunne grunnet vi ikke ga kreditt. Det begynner å bli noen år siden, så nå kan kanskje banken mer også.... 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...