Gå til innhold

Tips til hva man kan si når man skal på visning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er mitt dilemma:

Jeg er arbeidsledig, venter mitt først barn

Nav går med på å betale depositum i kontanter i steden for Nav garanti som mange ikke godtar!!!

Jeg lurer på når jeg skal dra på visning hva skal jeg si når dem spør er du i fast jobb? jeg ringte på en leilighet nå, så spurte han jobber du? Så sa jeg nei jeg er sykemeldt pga komplisert svangerskap så spurte han ikke mer..

Men la oss si han gir meg leiligheten når jeg drar på visningen, tror dere at han forstår da at når man er sykemeldt så får man penger fra Nav? Jeg sa hva jeg er utdannet som, og at jeg har jobbet som det, men han spurte aldri hvor du jobbet!

Trenger sårt noen råd her :))

Anonymous poster hash: 075eb...670

Skrevet

Her er mitt dilemma:

Jeg er arbeidsledig, venter mitt først barn

Nav går med på å betale depositum i kontanter i steden for Nav garanti som mange ikke godtar!!!

Jeg lurer på når jeg skal dra på visning hva skal jeg si når dem spør er du i fast jobb? jeg ringte på en leilighet nå, så spurte han jobber du? Så sa jeg nei jeg er sykemeldt pga komplisert svangerskap så spurte han ikke mer..

Men la oss si han gir meg leiligheten når jeg drar på visningen, tror dere at han forstår da at når man er sykemeldt så får man penger fra Nav? Jeg sa hva jeg er utdannet som, og at jeg har jobbet som det, men han spurte aldri hvor du jobbet!

Trenger sårt noen råd her :))

er det f.eks lurt å si : jeg er sykemeldt men jeg får pengene fra Nav? Eller?? Kan jeg si jeg har jobbet som selvstendig og derfor må Nav gi meg penger siden jeg er sykemeldt? Og det er jo fakta jeg har jo mitt eget foretak innen sminke, men har ikke jobbet så mye med det!

Men er det dumt å si: jeg har mitt eget foretak men siden jeg har ett komplisert svangerskap så derfor får jeg pengene mine fra Nav? Eller???

Skrevet

Hvorfor må du si at du får penger fra nav? Han trenger ikke vite hele din økonomiske situasjon. Si at du er sykemeldt, men egentlig driver eget foretak. Han får penger, og han ser jo mest sannynnlig at du er gravid. Detaljer trenger han ikke å vite.

Anonymous poster hash: f12d4...0a7
Skrevet

Hvis du er sykmeldt så sier du at du jobber men er sykmeldt akkurat nå.

Hvis du er arbeidsledig sier du det.

Anonymous poster hash: ff909...4de
Skrevet

Bland nå for all del ikke NAV inn i dette, da får du aldri leiligheten.

Har du mann/samboer som skal bo der sammen med dere? Han har vel evt jobb?

Anonymous poster hash: 4e2c6...8e9

Skrevet

Jeg er så usikker om jeg må fortelle dette til han, og om han oppdage dette når pengene blir overført til han fra Nav. Hvis dere skjønner!

Kan jo hende nav overfører pengene til meg direkte da, så betaler jeg husleien fra min konto. Grunnen for at jeg ikke vil si at er arbeidsledig er jo fordi da tenker han ja men hvordan skal du betale husleia da? Er jo en grunn for han spurte er du i fast jobb..

Jeg vil helst unngå å si noe om Nav eller at jeg er arbeid ledig.

Er bare redd for at han skal spørre hvor jeg jobber, og hvis bare sier ett random sted så kan han finne på å spørre etter bekreftelse på at jeg jobber der, sier jeg at jeg jobber for meg selv så kan det hende han sier så du har sykmeldt deg selv da?

Hoff jeg vet ikke derfor jeg spør om råd her

Skrevet

Jeg leier ut to leiligheter og jeg ser på svangerskap som noe negativt (ønsker helst ikke barn inn i leiligheten) og ser enda mer negativt på selvstendignæringsdrivende og i alle fall hvis det er innen sminke. Dette fordi jeg ville være engstelig for bråk og slitasje (barn) og om du ville mestre økonomien (selvstendignæringsdrivende er sårbart og innen sminke vitner om lite overførbar kompetanse til annen type fastjobb). Jeg har både selv barn og har vært selvstendig næringsdrivende, så vet jeg kaster stein i glasshus..

Du har fortalt du er sykemeldt pga svangerskap. Det betyr for de fleste sykepenger fra NAV. Jeg ville sagt minst mulig om det og prøvd å fremstå som meget hyggelig og stabil. Nevn minst mulig om jobben din, hvis ikke du må.

Håper du får leiligheten, lykke til :-)

Anonymous poster hash: d4307...0eb
Skrevet

Bland nå for all del ikke NAV inn i dette, da får du aldri leiligheten.

Har du mann/samboer som skal bo der sammen med dere? Han har vel evt jobb?

Anonymous poster hash: 4e2c6...8e9

Nei jeg blir alene mamma, og barnet som kommer etter nyttår....

Skrevet

Jeg leier ut to leiligheter og jeg ser på svangerskap som noe negativt (ønsker helst ikke barn inn i leiligheten) og ser enda mer negativt på selvstendignæringsdrivende og i alle fall hvis det er innen sminke. Dette fordi jeg ville være engstelig for bråk og slitasje (barn) og om du ville mestre økonomien (selvstendignæringsdrivende er sårbart og innen sminke vitner om lite overførbar kompetanse til annen type fastjobb). Jeg har både selv barn og har vært selvstendig næringsdrivende, så vet jeg kaster stein i glasshus..

Du har fortalt du er sykemeldt pga svangerskap. Det betyr for de fleste sykepenger fra NAV. Jeg ville sagt minst mulig om det og prøvd å fremstå som meget hyggelig og stabil. Nevn minst mulig om jobben din, hvis ikke du må.

Jeg forstår at noen er kresen og vil ikke ha barn i leiligheten men da skriver man på annonsen. Denne karen hadde ikke skrevet ingenting om barn eller ikke barn.

Det står faktisk barnevennlig.

Og jeg spurte om det, så sa han det er barnevennlig ja, leilgiheten er i 3 etG bla bla. Tenker hvis han ikke ville ha noen med barn så hadde han ssgt det

Spurte også om hva han var ute etter, par eller enslige osv.

Han sa han ville ha en person som er fast betaler og som leier lenge.tusen takk jeg håper jeg får det.

Håper bare ikke han merker at jeg får depositum penger fra nav, de kommer jo mest sannsynlig til å overføre direkte til han

Skrevet

Også lurer jeg på en ting selv: siden du er mor selv

Tenk om du var i en vanskelig situasjon på alle mulige måter, som meg.

Uten jobb, ingen depositum penger, ingen støtte fra familie, eller fra BG, eller venner. Ingen sted å bo på, eneste du har som støtte økonomisk er nav.

Og opp i alt dette venter du barn.

Hvorsan ville du ha følt deg om du ble avvist fra visninger fordi du har eller skal få barn?

Skrevet

Det er jo ganske vanlig å be om atest fra arbeidsgiver før man leier ut.

Skrevet

Jeg skriver alltid barnevennlig i mine annonser. Dette for å få flere søkere og velge mellom. Jeg har allikevel i alle år valgt uten barn, men det betyr jo ikke at alle tenker slik. Kanskje han helst vil ha noen med barn inn.

NAV depositum har jeg også alltid vært negativ til, da jeg har venner som har vært uheldig med den type utleie og tapt mye fordi NAV har strenge kriterier for utbetalingen. Jeg har dog en gang leid ut til en 60 år gammel dame som er uføretrygdet, hun fremsto som veldig skikkelig og hun var alene, dette viste seg å være veldig bra. Hun leier hos meg nå på 3.dje året og er veldig stabil og betaler alltid til rett tid.

Skrevet

Også lurer jeg på en ting selv: siden du er mor selv

Tenk om du var i en vanskelig situasjon på alle mulige måter, som meg.

Uten jobb, ingen depositum penger, ingen støtte fra familie, eller fra BG, eller venner. Ingen sted å bo på, eneste du har som støtte økonomisk er nav.

Og opp i alt dette venter du barn.

Hvorsan ville du ha følt deg om du ble avvist fra visninger fordi du har eller skal få barn?

Problemet er at det kan ikke jeg som utleier ta hensyn til. Jeg leier ikke ut for å være snill, men for å tjene penger og jeg vil ha minst mulig bråk med leitakerene. Hovedsaken er at jeg må være sikker på at du kan betale husleia og at du ikke vil rasere leiligheten. "Arbeidsledig og under NAV" øker faren for at du er en dårlig betaler og faren for at leiligheten herpes. Derfor stiller du dårlig i forhold til om du var i jobb.

Skrevet

Du kan da ikke juge? Du kan ikke si at du jobber noe sted som ikke stemmer. Det må være flaut den dagen det oppdages.

Skrevet

Jeg leier også ut leiligheter og må si meg enig med anonym: d4307...0eb, man leier ikke ut for å drive med veldeighet, men for å kunne tjene på det og ha minst mulig styr.

Si at du har penger til depositum, ikke nevn Nav om det er slik at du kan få kontanter fra de. Si at du for tiden er sykemeldt, og blir du spurt kan du jo si at du jobber med sminke (i butikk? som forselger? eller sminkør?), spør han mer får du si at du jobber som egen næringsdrivende.

Anonymous poster hash: 01553...0e3
Skrevet

Dersom du skal leie en separat leilighet som ikke er i forbindelse med hans bolig så tror jeg ikke han ser negativt på det med baby - sannsynligheten er heller større for at du leier en stund.

Det han er opptatt av er om du kan betjene husleien og at det ikke er NAV-garanti. Det siste har du ordnet deg.

Når det gjelder økonomi så sier du at du driver ditt egen selskap (derav ingen referanse fra arbeidsgiver) han trenger ikke vite at du er sykemeldt. Forøvrig så er det greit å ha tenkt igjennom det økonomiske, og i et år får du vel nå permisjonspenger? Hva et planen etter det?

Anonymous poster hash: 92bf5...3ac

Skrevet

Syns det er ille at du juger. Vi leier ut leilighet og vi ber alltid om attest fra arbeidsgiver. Har du ikke jobb så sier du det. Må du ha depositum fra NAV så sier du det. Ærlighet varer lengst. Og hvordan har du klart å ikke ha penger selv til depositum og være arbeidsledig og uten far til barnet ditt? Det høres ustabilt ut og jeg ville aldri leid til deg.

Skrevet

Syns det er ille at du juger. Vi leier ut leilighet og vi ber alltid om attest fra arbeidsgiver. Har du ikke jobb så sier du det. Må du ha depositum fra NAV så sier du det. Ærlighet varer lengst. Og hvordan har du klart å ikke ha penger selv til depositum og være arbeidsledig og uten far til barnet ditt? Det høres ustabilt ut og jeg ville aldri leid til deg.

Herregud, hva er problemet ditt egentlig?

Hvis du leser hva jeg har skreve så har jeg ikke noen med BF til barnet å gjøre, og hvorfor skulle han bidra med depositum penger? Har allerede skrevet at Nav skal gi meg penger til depositum og ikke Nav garanti!

For en irriterende person du er

Skrevet

Og forresten har har en del erfaring fra før, har leid leilighet før i mitt liv. Så det er ikke førdte gangen jeg skal leie, men er første gangen jeg skal leie uten jobb osv.

Og aldri før har jeg måttet levere arbeids attest! Du som leier har ingenting med hvor jeg jobber! referanser fra tidligere leieforholdet er noe annet.

Skal ikke akkurat begynne å jobbe for deg

Skrevet

Dersom du skal leie en separat leilighet som ikke er i forbindelse med hans bolig så tror jeg ikke han ser negativt på det med baby - sannsynligheten er heller større for at du leier en stund.

Det han er opptatt av er om du kan betjene husleien og at det ikke er NAV-garanti. Det siste har du ordnet deg.

Når det gjelder økonomi så sier du at du driver ditt egen selskap (derav ingen referanse fra arbeidsgiver) han trenger ikke vite at du er sykemeldt. Forøvrig så er det greit å ha tenkt igjennom det økonomiske, og i et år får du vel nå permisjonspenger? Hva et planen etter det?

Han bor ikke det selv nei!

Tusen takk for gode tips :-)

Planen er så fort barnet er blitt nok moden til å sendes i barnehage så vil jeg være i jobb :-)

Har ikke tenkt å være hjemme resten av livet mitt!

Er heller ikke så stolt å måtte søke hjelp fra Nav, men er eneste løsningen når jeg har ikke jobb.

Jeg får ikke permisjon penger.

Skrevet

Jo mer jeg leser om hvordan du svarer HI, jo mer irritert blir jeg. Jeg er faktisk enig med Sint naken biltyv her. Som utleier synes jeg det var ekstremt kjipt å finne ut at leietaker løy for meg da hun var på visning. Hun sa at hu jobbet der og der, men var sykemeldt, men det viste seg ganske fort at det ikke stemte. Jeg har tatt henne i flere løgner siden også, men lar henne bli boende da jeg synes synd i barna og hun alltid betaler for seg (selv om det er litt rot her med litt utsatte betalinger).

Jo, jeg som utleier har noe med om du jobber eller ei. Jeg vil vite om du later til å være i en slik økonomisk posisjon at du kan betale husleien til meg. Slik du beskriver deg selv nå, som vil lyve, mener at utleier ikke har noe med noe annet enn hvor du har bodd før, osv, kan si at jeg i hvert fall aldri ville leid ut til deg.

Anonymous poster hash: eaa01...271
Skrevet

Herregud, hva er problemet ditt egentlig?

Hvis du leser hva jeg har skreve så har jeg ikke noen med BF til barnet å gjøre, og hvorfor skulle han bidra med depositum penger? Har allerede skrevet at Nav skal gi meg penger til depositum og ikke Nav garanti!

For en irriterende person du er

Hvor du får penger fra spiller liten rolle - om du låner av pappa, arvet av onkel i Amerika eller låner av NAV. Så lenge utleier får pengene på enndepositumskonto som du er eier av så er utleier sikret. Du trenger ikke gjøre rede for hele ditt liv - på spørsmål om du kan stille dep. Konto er svaret "ja"

Hvorvidt utleier finner en Annen han heller vil leie ut til kan jo godt være, det er "sint naken biltyv" bare ærlig med deg og sier det en utleier vil tenke - det betyr ikke at denne utleieren ikke vurderer å leie ut til deg, men man gjør seg opp noen tanker om sannsynligheten for betalingsevne, betalingsvilje, ramponering, og tid på leieforholdet. Slik er det og det å være alenemor før fødselen er ikke et pluss, men andre kan ha faktorer som er like negativt. Du får bare selge deg inn så godt du kan - du skal ikke juge, men det er ikke alt du trenger å fortelle.

Lykke til

Skrevet

Jeg skriver alltid barnevennlig i mine annonser. Dette for å få flere søkere og velge mellom. Jeg har allikevel i alle år valgt uten barn, men det betyr jo ikke at alle tenker slik. Kanskje han helst vil ha noen med barn inn.

NAV depositum har jeg også alltid vært negativ til, da jeg har venner som har vært uheldig med den type utleie og tapt mye fordi NAV har strenge kriterier for utbetalingen. Jeg har dog en gang leid ut til en 60 år gammel dame som er uføretrygdet, hun fremsto som veldig skikkelig og hun var alene, dette viste seg å være veldig bra. Hun leier hos meg nå på 3.dje året og er veldig stabil og betaler alltid til rett tid.

Man skal aldri ta alle under ett kam, finns gode mennesker der ute som er normale og stabile som havner i vanskelige situasjoner. Og jeg synes det er så dårlig, i ett land som Norge der alle skal være liksom så snille og hjertelige mot hverandre at man skal dømme mennesker som havner i en vanskelig situasjon.

Hadde en halvveis narkoman kommet på visning eller en fylliker så hadde jeg forstått hvorfor man kanskje sier nei.

Men når det kommer vanlige folk som bare trenger tak over hodet så synes jeg det blir feil å ta alle under ett kam. Men jaja nok om det

Skrevet

Jo mer jeg leser om hvordan du svarer HI, jo mer irritert blir jeg. Jeg er faktisk enig med Sint naken biltyv her. Som utleier synes jeg det var ekstremt kjipt å finne ut at leietaker løy for meg da hun var på visning. Hun sa at hu jobbet der og der, men var sykemeldt, men det viste seg ganske fort at det ikke stemte. Jeg har tatt henne i flere løgner siden også, men lar henne bli boende da jeg synes synd i barna og hun alltid betaler for seg (selv om det er litt rot her med litt utsatte betalinger).

Jo, jeg som utleier har noe med om du jobber eller ei. Jeg vil vite om du later til å være i en slik økonomisk posisjon at du kan betale husleien til meg. Slik du beskriver deg selv nå, som vil lyve, mener at utleier ikke har noe med noe annet enn hvor du har bodd før, osv, kan si at jeg i hvert fall aldri ville leid ut til deg.

Åh herregud jeg har aldri sagt at jeg skal si/ eller lyve om hvor jeg jobber!

Jeg spurte om det var så smart å bare si jeg jobber som selvstendig eller om det var smart å si ett random sted bare..

Skrevet

Åh herregud jeg har aldri sagt at jeg skal si/ eller lyve om hvor jeg jobber!

Jeg spurte om det var så smart å bare si jeg jobber som selvstendig eller om det var smart å si ett random sted bare..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...