Gå til innhold

Vanquin og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så at eldstemann har fått småmark i går, og ga han vermox for dette. Kjente nå i natt at han ikke var den eneste.. Er det trygt å bruke vanquin i graviditeten? Hadde småmark tidligere i svangerskapet, men den gikk bort av seg selv når jeg hadde kjøpt vanquin, så tenkte ikke noe mer over det. Ser at det er delte meninger over nett, og er så redd for å skade fosteret. Står i pakningsvedlegget at det ikke er blitt testet lenge nok til å anses trygt. Jeg kan jo ikke gå med dette i 5 måneder til? Hva skal jeg gjøre? Legen min sa bare jeg måtte høre med de på apoteket, og at han ikke visste..

Anonymous poster hash: 91325...b88

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg brukte Vanquin i svangerskapet. På apoteket sa de at det var trygt å bruke. Nå vet ikke jeg om jeg hadde småmark, men hele familien måtte behandles når ett av barna fikk det. Har nå en frisk baby på 8 uker, så for meg gikk det helt fint å bruke Vanquin mens jeg var gravid. Var rundt 15-16 uker på vei da jeg tok det første dose, husker ikke hvor mange uker man måtte vente med andre dosen, men tror det var 4 uker. Lykke til!

Skrevet

Jeg brukte også i svskapet.

Har det kommet nye forskrifter i vedlegget? Så ikke at dette sto den gangen.

Er 10 mnd siden nå.

Eldste barnet i huset fikk det, og resten tok kur også.

To leger og de på apoteket sa at dette var ok for meg å ta. Jeg valgte stole på det, hysterisk for å få dette selv.

Vet jo ikke med andre, men kan ikke se noen skader av det på mitt barn hvertfall.

Anonymous poster hash: fb234...9f7

Skrevet

Ta kontakt med tryggmammamedisin.no er slike ting tjenesten er til for. :-)

Anonymous poster hash: 7875d...3bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...