Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #26 Skrevet 18. november 2014 Sender deg pm..om eg finner ut hvordan eg gjør det😊 Anonymous poster hash: 5988e...060
HvittHus Skrevet 18. november 2014 #27 Skrevet 18. november 2014 Sender deg pm..om eg finner ut hvordan eg gjør det Anonymous poster hash: 5988e...060 Trykk på nicket mitt i venstre hjørnet av denne posten, og kikk etter konvolutten.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #28 Skrevet 19. november 2014 Har snakket m legen og hun mente 60.mcg pr.dag.var nok. Nivået jeg hadde ift.d.vitamin lå på 37. Fikk sykemelding 25 prosent ,hun ville egentlig gi mer. Skal innom lege neste uke for samtale. Anonymous poster hash: 5988e...060
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #29 Skrevet 19. november 2014 Du kan med fordel ta et multivitamin eller noe i tillegg, slik at det totale nivået du får i deg blir litt høyere (70-80mcg) Spis også fet fisk minimum to ganger i uka. Du behøver ikke være redd for å få i deg for mye d-vitamin. Hilsen lege Anonymous poster hash: aaefa...bca
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #30 Skrevet 19. november 2014 Det der var litt skummelt. Du beskriver jo meg jo! Tror jeg skal ta en tur til legen snarest og få sjekket opp i om jeg også kan ha D-vitaminmangel. Kan sove fra 22 om kvelden til 7 dagen etter og likevel være stuptrøtt. Fantaserer ofte om å få legge meg hele dagen og er kronisk kjempetrøtt og sliten. Anonymous poster hash: 0a944...2e2
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #31 Skrevet 19. november 2014 Alle i Norge kan gjerne ta tilskudd på 20mcg daglig (som man får kjøpt på apoteket) selv om de ikke har d-vitaminmangel, fordi nivåene våre uansett er lave. Mer energi, mindre forkjølelser og et bedre immunforsvar er noe man vil merke. Anonymous poster hash: aaefa...bca
HvittHus Skrevet 19. november 2014 #32 Skrevet 19. november 2014 Har snakket m legen og hun mente 60.mcg pr.dag.var nok. Nivået jeg hadde ift.d.vitamin lå på 37. Fikk sykemelding 25 prosent ,hun ville egentlig gi mer. Skal innom lege neste uke for samtale. Anonymous poster hash: 5988e...060 Jeg får vel bare si at jeg er uenig med legen og at denne burde kikke litt utover norges grenser når det gjelder inntak av d-vitamin. I min verden burde behandling som får en tilbake i arbeid fortest mulig, være det man bestreber. Her utsetter hun tilfriskningen din uten at jeg ser hun har noen gode argumenter for det. Uansett lykke til og god bedring
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #33 Skrevet 19. november 2014 Det der var litt skummelt. Du beskriver jo meg jo! Tror jeg skal ta en tur til legen snarest og få sjekket opp i om jeg også kan ha D-vitaminmangel. Kan sove fra 22 om kvelden til 7 dagen etter og likevel være stuptrøtt. Fantaserer ofte om å få legge meg hele dagen og er kronisk kjempetrøtt og sliten. Anonymous poster hash: 0a944...2e2 Mener jeg leste en undersøkelse som sa at 70% av norges befolkning er for lav på D-vitamin om vinteren.... I følge legen til søsteren min har de nå fått en ny testmetode for D-vitamin i kroppen som er mye mer presis enn den de hadde før, og da han testet søsteren min gikk det bare kort tid før han ringte og sa at hun var ekstremt lavt og måtte begynne å ta tabletter med en gang. Hun har blitt merkbart bedre, sånn at vi rundt henne merker det, både på energi, humør, livslyst osv, hun har kviknet skikkelig til. Anonymous poster hash: d07f2...65f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #34 Skrevet 19. november 2014 Det der var litt skummelt. Du beskriver jo meg jo! Tror jeg skal ta en tur til legen snarest og få sjekket opp i om jeg også kan ha D-vitaminmangel. Kan sove fra 22 om kvelden til 7 dagen etter og likevel være stuptrøtt. Fantaserer ofte om å få legge meg hele dagen og er kronisk kjempetrøtt og sliten. Anonymous poster hash: 0a944...2e2 http://www.nrk.no/livsstil/hver-tredje-far-for-lite-d-vitamin-1.11560298 Anonymous poster hash: d07f2...65f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #35 Skrevet 19. november 2014 Hmmm, jeg er gravid i første trimester og hadde 45 i d-vitamin. Litt lavt sa legen, men ikke farlig...måtte bare ta en tablett med d-vitamin tilskudd. Det er jo bare 10 mcg. Virker som jeg burde øke dosen iallefall!? Anonymous poster hash: a84d6...054
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #36 Skrevet 19. november 2014 Akkurat nå skulle jeg gjort hva som helst for å hatt en Kontor jobb istedenfor lærerjobben med alle de.energiske og kreative elevene som forventer tipp topp lærer til en hver tid Anonymous poster hash: 5988e...060 Unnskyld, men jeg klarer ikke la være å kommentere: Det er ikke alle kontorjobber det det er nok å bare være til stede heller. Ikke så lett å konsentrere seg om å skrive smarte ting når formen er dårlig heller. Hilsen en med kontorjobb og d-vitaminmangel :-) Anonymous poster hash: f3478...733
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #37 Skrevet 19. november 2014 Det m Kontor jobben var ment som;godt å kunne lukke dørene for å være i fred. Ikke ment som at en Kontor jobb er mindre krevende enn min jobb😊 Anonymous poster hash: 5988e...060
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #38 Skrevet 19. november 2014 Har snakket m legen og hun mente 60.mcg pr.dag.var nok. Nivået jeg hadde ift.d.vitamin lå på 37. Fikk sykemelding 25 prosent ,hun ville egentlig gi mer. Skal innom lege neste uke for samtale. Anonymous poster hash: 5988e...060 Jeg får vel bare si at jeg er uenig med legen og at denne burde kikke litt utover norges grenser når det gjelder inntak av d-vitamin. I min verden burde behandling som får en tilbake i arbeid fortest mulig, være det man bestreber. Her utsetter hun tilfriskningen din uten at jeg ser hun har noen gode argumenter for det.Uansett lykke til og god bedring Jeg vil jo helst ta.mest mulig for å bli normal igjen fortest mulig. Men tør ikke helt å ta for.mye ift hva hun sier. Anonymous poster hash: 5988e...060
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #39 Skrevet 19. november 2014 Hmmm, jeg er gravid i første trimester og hadde 45 i d-vitamin. Litt lavt sa legen, men ikke farlig...måtte bare ta en tablett med d-vitamin tilskudd. Det er jo bare 10 mcg. Virker som jeg burde øke dosen iallefall!? Anonymous poster hash: a84d6...054 Legen din følger ikke med i timen! Med 45 har du en mangel etter dagens "anbefalte" grense på 50 nmol/L som grense for mangel. Myndighetene vurderer imidlertid å øke denne grensen slik at alt under 75 skal regnes som en mangel. Det anbefalte for gravide uten en mangel er 10 mikrogram D-vit. daglig. Du som har en påvist mangel trenger høyere inntak enn 10 hvis ikke så vil mangelen din trolig bli større i løpet av svangerskapet ditt. Anonymous poster hash: be078...08f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #40 Skrevet 19. november 2014 Når det går så på helsaløs og det går såpass utober familien din, Da ber du om sykemelding. Kanskje 100% i en uke og så evt 50% etter det. Tenk om mannen din blir utslitt av å ta seg av ungene alene? Ikke bra det heller... Når man skal gå på "medisiner" over lengre tid, eller det tar lang tid å få stablisert uansett hva det er. Da tar det lang tidfør man føler seg som nogenlunde normal igjen. Legen din burde spurt om du trengte en sykemelding da du var der. Anonymous poster hash: 93907...b2a
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #41 Skrevet 19. november 2014 Hmmm, jeg er gravid i første trimester og hadde 45 i d-vitamin. Litt lavt sa legen, men ikke farlig...måtte bare ta en tablett med d-vitamin tilskudd. Det er jo bare 10 mcg. Virker som jeg burde øke dosen iallefall!? Anonymous poster hash: a84d6...054 Legen din følger ikke med i timen! Med 45 har du en mangel etter dagens "anbefalte" grense på 50 nmol/L som grense for mangel. Myndighetene vurderer imidlertid å øke denne grensen slik at alt under 75 skal regnes som en mangel. Det anbefalte for gravide uten en mangel er 10 mikrogram D-vit. daglig. Du som har en påvist mangel trenger høyere inntak enn 10 hvis ikke så vil mangelen din trolig bli større i løpet av svangerskapet ditt. Anonymous poster hash: be078...08f Takk for svar! Jeg har nå doblet dosen Anonymous poster hash: a84d6...054
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #42 Skrevet 19. november 2014 I fjor hadde jeg hadde jeg skikkelig mangel av D-vitamin. Selv om jeg var skikkelig syk, så fortalte de det ikke engang på 4 mnd, da de mente man ikke ble syk av D-vitamin mangel. Selv om jeg var der flere ganger. Da jeg fikk vite det startet jeg med 125 mg, måtte bestille fra utlandet selv, fikk ikke noe hjelp av legen. Og jeg ble merkbart bedre raskt. Anonymous poster hash: 8ccb1...017
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå